ویندوز 11
یحیی رحیمی

امکان نصب ویندوز 11 روی سیستم‌های قدیمی فراهم شد

یحیی رحیمی 6 شهریور 1400 4 دیدگاه
1,186 بازدید

مایکروسافت امروز از امکان نصب ویندوز 11 روی سیستم‌های قدیمی خبر داده و کاربران می‌توانند با پذیرش ریسک نصب ویندوز 11 برای پردازنده قدیمی، تازه‌ترین شماره از سیستم‌عامل جذاب مایکروسافت را تجربه کنند. ردموندی‌ها این شیوه را به کاربران توصیف نمی‌کنند و تنها آن را برای کسب‌وکارهایی فراهم کرده‌اند که می‌خواهند از ویژگی‌های جدید ویندوز بهره ببرند و سخت‌افزار به‌روز را ندارند.

مایکروسافت هنگام معرفی ویندوز 11، از امکان نصب سیستم‌عامل به‌صورت محدود و از طریق بخش آپدیت ویندوز 10 رونمایی کرد و به همین دلیل، پردازنده‌های قدیمی به‌طور کامل از رده خارج شدند. از این به بعد دیگر نیازی به چک سخت‌افزاری نخواهید داشت و می‌توانید با دانلود فایل ISO، ویندوز جدید را به‌صورت دستی نصب کنید.

مایکروسافت اوایل خردادماه از سیستم مورد نیاز ویندوز 11 رونمایی کرد و فهمیدیم که پردازنده‌های نسل هشتم به پایین، از رده خارج‌شده‌اند و به‌صورت رسمی پشتیبانی نمی‌شوند. مایکروسافت حال امکان دور زدن این بخش را برای کسب‌وکارها فعال کرده و کاربران شخصی هم می‌توانند به‌راحتی ویندوز را با پذیرش خطرات و مشکلات بعدی نصب کنند. نصب ویندوز 11‌ به این صورت پیشنهاد نمی‌شود و ممکن است ویندوز قادر به استفاده از تعدادی از قطعات نباشد.

این تغییر بزرگی است که امکان نصب ویندوز 11 برای میلیون‌ها نفر را پدید می‌آورد. اگر شما نیز سیستم قدیمی دارید که توسط مایکروسافت پشتیبانی نمی‌شود، می‌توانید با دانلود فایل ISO، به‌صورت دستی به نصب Windows 11 بپردازید که البته باید قبل از آن، خطرات انجام چنین کاری را بپذیرید. مایکروسافت به‌هیچ‌وجه تضمین اجرای درست درایورها را نمی‌کند و ممکن است تعدادی از درایورها، با ویندوز جدید هم‌خوانی نداشته باشد.

نصب ویندوز 11

سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز  11

دیگر لازم نیست نگران سیستم مورد نیاز باشید و درصورتی‌که یک پردازنده 64 بیت با فرکانس 1 گیگاهرتز و همچنین 4 گیگابایت رم و حافظه 64 گیگ در اختیاردارید، قادر به نصب ویندوز 11 روی سیستم قدیمی خود خواهید بود. ردموندی‌ها همچنین پشتیبانی از پردازنده‌های بیشتری را اضافه می‌کنند و برای نمونه سری X اینتل و Xeon و همچنین چیپ Intel Core 7820HQ که مخصوص سرفیس استودیو 2 است را هم مورد پشتیبانی قرار داده است؛ البته نیازمند فعال بودن DCH روی درایور کارت گرافیک خواهید بود.

مایکروسافت پشتیبانی از پردازنده Zen 1 را به‌صورت رسمی کنار گذاشته و « پس از مدت‌ها بررسی دقیق و همکاری با AMD به این نتیجه رسیده که امکان اضافه کردن این پردازنده‌ها وجود ندارد» این متنی است که مایکروسافت امروز در بلاگ ویژه‌ ویندوز قرار داده و مشخص است که تعداد زیادی از سیستم‌های قدیمی به‌صورت رسمی پشتیبانی نمی‌شوند. توسعه‌دهندگان در ادامه افزوده‌اند که نصب ویندوز 11 روی سیستم‌هایی که پشتیبانی نمی‌شوند، ریسک 52 درصدی کرش و لگ را ایجاد می‌کند و همچنین احتمال کرش در کرنل هم وجود دارد.

برنامه‌ی PC Health Check هم در روزهای آینده آپدیت خواهد شد تا پشتیبانی از پردازنده‌های بیشتری را اضافه کند و همچنین ظاهر بهتری را به کاربر نشان دهد. در آخر بار دیگر تأکید می‌کنیم که نصب Windows 11 روی سیستم قدیمی توسط مایکروسافت پیشنهاد نمی‌شود و باید خطرات احتمالی را بپذیرید.

منبع: TheVerge

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 4 دیدگاه
  • Avatar

    Behrooz

    مهمان

    سلام این نسخه اومده برای دانلود ؟ اگر اومده لینک شو دارید
    ممنونم

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به Behrooz

      نویسنده

      سلام می‌تونید از سایت مایکروسافت آخرین نسخه رو دانلود کنید، البته مایکروسافت دیروز تاکید کرد که هیچ آپدیتی برای سیستم‌های قدیمی منتشر نمیشه و صرفا می‌تونید یک نسخه از ویندوز رو نصب کنید و در همون نسخه بمونید.

  • Avatar

    Pirzadimobin

    مهمان

    سلام بدون داشتن tpm 2 هم میشه ؟؟

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به Pirzadimobin

      نویسنده

      بله کافیه فایل ISO‌ رو دانلود و نصب کنید ولی از اونجایی که ممکنه درایورها به مشکل بخورن، نصب رو پیشنهاد نمی‌کنیم.