ویندوز 11
یحیی رحیمی

تمام آنچه از ویندوز 11 فهمیدیم:‌ بهترین ویندوز برای بازی + سیستم مورد نیاز

یحیی رحیمی 4 تیر 1400 4 دیدگاه
2,686 بازدید

مایکروسافت بالاخره از سیستم‌ عامل ویندوز 11 رونمایی کرد و قابلیت‌های جذاب ویندوز جدید را به رخ همگان کشید. ردموندی‌ها باور دارند که این بهترین ویندوز برای بازی خواهد بود و قابلیت‌های ویژه‌ای برای گیمرها آماده کرده‌اند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. مایکروسافت برنامه‌ای برای معرفی نسخه‌ی جدید ویندوز نداشت و تصمیم گرفته تا ویژگی‌های جدید را در قالب به‌روزرسانی‌های بعدی ویندوز 10‌ بگنجاند اما در آخر به این نتیجه رسید که یک ویندوز کاملاً جدید را معرفی کند.

در ابتدا باید بگوییم که سیستم عامل جدید مایکروسافت از ویژگی‌های بسیار جالبی مانند قابلیت اجرای برنامه‌‌های اندروید و HDR خودکار پشتیبانی می‌کند و خبر خوب آن است که نیازی به پرداخت هزینه‌ی اضافه برای کاربران ویندوز 10 نیست و این سیستم عامل برای آنها رایگان خواهد بود. وقت آن است به جزئیات و تغییرات آن بپردازیم!

Auto-HDR-Windows-11

قابلیت HDR خودکار

ایکس باکس مدت‌هاست که قابلیت HDR خودکار را برای کنسول‌های بازی ارائه می‌دهد اما کاربران کامپیوتر، امکان دریافت تمامی بازی‌ها با قابلیت HDR را نداشتند. درواقع تنها تعداد محدودی از بازی‌ها به‌صورت پیش‌فرض از اچ‌ دی آر پشتیبانی می‌کنند اما به لطف ویندوز 11 تمامی این محدودیت‌ها برداشته‌شده و تمامی بازی‌ها به‌صورت خودکار از قابلیت HDR استفاده خواهند کرد. اگر مانیتور شما از اچ‌ دی آر پشتیبانی می‌کند و به دنبال کیفیت بالاتر هنگام تجربه‌ی بازی هستید، دیگر لازم به بررسی تنظیمات مختلف بازی نیستید؛ ویندوز 11‌ تمامی بازی‌های باکیفیت SDR‌ را به‌صورت خودکار ارتقاء می‌دهد.

اجرای بازی‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن

به لطف حافظه‌های SSD، انتظار برای بارگذاری و اجرای بازی‌ها به اتمام رسیده است. حافظه‌های NVMe SSD از این به بعد توسط ویندوز 11 پشتیبانی خواهند شد و به لطف فناوری DirectStorage که در کنسول‌های ایکس باکس سری هم استفاده‌شده، سریع‌ترین تجربه‌ی ممکن را هنگام اجرای بازی‌ها خواهید داشت. قابلیت DirectStorage تنها برای ویندوز جدید منتشر می‌شود و امکان بارگذاری سریع‌تر بازی‌ها را با کنترل بهتر پردازنده می‌دهد. درواقع پردازنده به شیوه‌ای بهینه وارد فرایند پردازش بازی می‌شود و تمامی جزئیات در سریع‌ترین زمان ممکن برای کاربر نمایش داده می‌شود.

ویندوز 11‌ از تمامی لوازم جانبی گیمینگ مانند دسته بازی ایکس باکس و موس‌های گیمینگ موجود پشتیبانی خواهد کرد تا به بهترین سیستم‌عامل برای گیمرها تبدیل شود. مایکروسافت همچنین برنامه‌ی ایکس باکس را با ویندوز تلفیق کرده تا اجرای بازی‌ها از سرویس گیم پس به ساده‌ترین شکل ممکن انجام شود. دیگر لازم نیست یک برنامه‌ی جداگانه نصب کنید و سپس بازی‌های گیم پس را اجرا کنید، از این به بعد همه‌چیز به‌صورت خودکار انجام خواهد شد.

منو استارت ویندوز 11

طراحی و منو استارت جدید

حال که به ویژگی‌های گیمینگ ویندوز 11 پرداختیم، وقت آن است که در مورد ظاهر جدید و جذابش صحبت کنیم. این ویندوز زیباترین طراحی ممکن را دارد و بر اساس گفته‌های مایکروسافت، با توجه به نیازهای کاربران خلق‌شده است. منو استارت دیگر در گوشه سمت چپ قرار ندارد و به وسط تسکبار منتقل‌شده است. کاربران با کلیک روی آن، قادر به دیدن تمامی فایل‌ها و برنامه‌های خود خواهند بود و خبری از آن لیست بلند برنامه‌ها نیست. هدف اصلی از طراحی منو استارت، دستیابی به برنامه‌ها در کمترین زمان ممکن است و باید اعتراف کنیم که کارش را به‌خوبی انجام می‌دهد.

به لطف گوشه‌های گرد برنامه‌ها، ظاهر ویندوز جدید بسیار شاداب و امروزی به نظر می‌رسد. تمامی نسخه‌های پیشین دارای گوشه‌های تیز بودند اما ردموندی‌ها از آن الگو فاصله گرفته‌اند. مایکروسافت همچنین دستی به سر و روی قابلیت دارک مود کشیده و تغییرات جدید، باعث نمایش بهتر محتوا شده است.

ویجت ویندوز 11

بازگشت ویجت به ویندوز 11

یکی از قابلیت‌های جالب ویندوز 7 ویجت‌هایی بودند که امکانات بی‌نظیری در اختیار کاربر قرار می‌داند. مطمئنم بسیاری آن ساعت گرد و آن نمایشگر میزان استفاده از پردازنده و رم را روی دسکتاپ خود قرار داده بودند. ویجت‌ها یکی از ویژگی‌های سیستم‌عامل جدید مایکروسافت است که قدرتش را از مرورگر اج و هوش مصنوعی دریافت کرده است. ویجت‌ها امکانات جالبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند و برای نمونه، می‌توان از اخبار روز اطلاع پیدا کرد یا اینکه آب‌وهوا را چک کرد و سری به تقویم و کارهای روزمره زد.

ویندوز 10 هم جدیداً چنین قابلیتی را دریافت کرده اما نمی‌توان اسم ویجت را روی آن گذاشت. امکان شخصی‌سازی ویجت‌ها در ویندوز جدید ایجادشده و بسته به نیاز می‌توانید ظاهر و دسته‌بندی آن‌ها را تغییر دهید. این ویژگی قطعاً برای کاربرانی که به نظم اهمیت می‌دهند، کاربردی خواهد بود.

اجرای برنامه‌های اندروید و فروشگاه جدید

مایکروسافت بالاخره دستی به سر و روی فروشگاه دیجیتالی خود کشیده و ظاهر جذابی به آن بخشیده است. مایکروسافت استور جدید کاملاً سریع و بدون مشکل اجرا می‌شود و تغییرات جدید باعث شده‌اند تا این فروشگاه، به قلبی ویندوز تبدیل شود. اگر نگاهی به مک او اس بیندازید، اهمیت اپ استور اپل را درک خواهید کرد و مایکروسافت هم‌چنین سیاستی را دنبال می‌کند. یکی از بزرگ‌ترین تغییرات فروشگاه، امکان دانلود برنامه‌های اندروید است.

اندروید ویندوز 11

مایکروسافت از اپ استور آمازون به‌منظور افزودن برنامه‌های اندروید به ویندوز 11‌استفاده کرده و قرار است تمامی اپ‌های اندروید در فروشگاه ویندوز هم قابل دانلود باشند. ممکن است برایتان سؤال باشد که این برنامه‌ها چطور روی ویندوز اجرا می‌شوند و باید بگوییم که مایکروسافت از فناوری Intel Bridge استفاده کرده است. این پاسخ ردموندی‌ها به تلاش اپل به‌منظور اجرای برنامه‌های iOS روی کامپیوترهای مک است. مایکروسافت اپ تیک تاک را به‌عنوان نمونه به همگان نشان داد و مشخص نیست چه سخت‌افزاری برای اجرای برنامه‌های اندروید لازم است و توسعه‌دهندگان ویندوز چه فکری به حال سرویس‌های گوگل کرده‌اند.

سیستم مورد نیاز ویندوز 11

حال که در مورد ویژگی‌های مهم ویندوز 11‌ صحبت کردیم، باید نکته‌ای مهم را یادآور شویم و آن‌هم سیستم مورد نیاز است. مایکروسافت مشخصات سیستم مورد نیاز ویندوز جدید را نسبت به قبل افزایش داده و نیاز به یک پردازنده 64‌ بیت به همراه 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه خواهید بود. مایکروسافت پشتیبانی از پردازنده‌های 32 بیت را قطع کرده اما برنامه‌های 32 بیتی همچنان روی ویندوز اجرا خواهند شد. سریع‌ترین راه به‌منظور دریافت ویندوز، آن است که برنامه PC Health App را نصب کنید تا مایکروسافت سخت‌افزار شمارا بررسی کند و سپس توصیه‌های مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد.

در زیر نگاهی به سیستم مورد نیاز ویندوز 11‌ و جزئیات کامل آن بیندازید:

حداقل سیستم مورد نیاز :

پردازنده: یک پردازنده دو‌هسته‌ای با فرکانس یک گیگاهرتز یا بیشتر و پشتیبانی از معماری 64 بیت

رم : چهار گیگابایت

حافظه :  64 گیگابایت

ویژگی‌های سیستم: UEFI, Secure Boot capable

کارت گرافیک : سازگار با DirectX 12 و WDDM 2.0

صفحه نمایش: بزرگ‌تر از 9 اینچ با رزولوشن 720p

تاریخ انتشار

ویندوز 11 اواخر سال جاری میلادی و هنگام تعطیلات کریسمس از راه خواهد رسید. مایکروسافت قول داده تا این ویندوز به‌صورت رایگان در اختیار کاربران فعلی گذاشته شود و درنتیجه، نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ی اضافی برای دریافت سیستم‌عامل جدید نخواهید داشت. پیشنهاد می‌کنیم همین‌الان سری به وب‌سایت ویندوز بزنید و از سازگاری سخت‌افزار خود با این سیستم‌عامل آگاه شوید تا هنگام انتشار رسمی، بدون مشکل به دانلود بپردازید. درصورتی‌که می‌خواهید بلید‌های اولیه را دریافت کنید، کافی است همین‌الان در پروژه‌ی اینسایدر ثبت‌نام کنید و به ارائه بازخوردهای مناسب به مایکروسافت بپردازید.

نظر شما در مورد ویژگی‌های جالب Windows 11 چیست؟

منبع:‌TomsGuide

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

ویندوز 11 چه زمانی منتشر خواهد شد؟

ویندوز 11 در تعطیلات آخر سال میلادی و همان اواخر آذر امسال منتشر خواهد شد.

۱
ویندوز 11 چه قابلیت های تازه‌ای دارد؟

ظاهر ویندوز 11 به طور کامل تغییر یافته و شاهد ویژگی‌های جالبی مانند منو استارت جدید، ویجت و قابلیت HDR خودکار هستیم.

۲
آیا ویندوز 11 می‌تواند برنامه های اندروید را اجرا کند؟

ویندوز 11‌ قادر به اجرای تعدادی از برنامه‌‌های اندروید ارائه شده روی فروشگاه مایکروسافت خواهد بود.

۳
آیا ویندوز 11 برای بازی مناسب است؟

ویندوز 11 به دلیل پشتیبانی از قابلیت HDR خودکار و گیم پس به صورت کامل، بهترین گزینه‌ برای بازی است.

۴
سیستم مورد نیاز ویندوز 11‌ چیست؟

به منظور نصب ویندوز 11 نیاز به یک پردازنده‌ی 2 هسته‌ای و 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه خواهید بود. دقت کنید که پردازنده‌ 32‌ بیت دیگر پشتیبانی نمی‌شود.

۵
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 4 دیدگاه
  • Avatar

    پارسا

    مهمان

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم میشه بازی های قدیمی روی ویندوز۱۱اجراکرد

    پاسخ دهید
    • Avatar

      1 در پاسخ به پارسا

      مهمان

      خیر

  • Avatar

    gamepoua@gmail.com

    مهمان

    سلام من سیستم ضعیف رم چهار شصت بیت و سی پی یو Intel Pentium یک گیگاهرتز هست میتونم توش بازی کنم ولگ نده تو بازی

    پاسخ دهید
    • Avatar

      A در پاسخ به gamepoua@gmail.com

      مهمان

      اره بستگی به بازی که میخام بازی کنی داره