بازی Guardians-of-the-Galaxy
Avatar

با Marvels Guardians of the Galaxy آشنا شوید: نگهبانان کهکشان مهمان گیمرها

میشا فریدنی محمدپور 26 خرداد 1400 2 دیدگاه
781 بازدید

همایش E3 امسال تا اینجای کار شور و هیجان زیادی خلق کرده و شاهد معرفی تریلر‌های مختلفی از مجموعه‌های معرفی‌شده هستیم اما بازی‌های کاملاً جدید را هم دیدیم. تعدادی از بازی‌های معرفی شده برای ما عاشقان بازی‌های ویدیویی آشنا بودند که از جمله‌ آنها باید به بازی Marvels Guardians of the Galaxy اشاره کرد. قطعا طرفداران مارول با کتاب‌های کمیک نگهبانان کهشکان آشنا هستند و فیلم‌های این مجموعه را تماشا کرده‌اند و می‌دانند که این مجموعه چه خاطرات مهیج و جذابی برای آنها ساخته است. بیایید نگاهی بیندازیم به بازی نگهبانان کهشکان و با ویژگی‌های آن آشنا شویم.

بازی Marvels Guardians of the Galaxy محصولی از شرکت Eidos Montreal، خالق سری بازی Dues Ex است، که خود نیز زیرمجموعه‌ی شرکت Square Enix است. در ابتدا باید بگوییم که 26 اکتبر (4 آبان) امسال به عنوان تاریخ انتشار بازی اعلام‌شده و قرار است این اثر ابرقهرمانی، روی ایکس باکس، پلی استیشن و کامپیوتر در دسترس قرار گیرد. این بازی بر پایه داستان‌های تصویری نگهبانان کهکشان ساخته‌شده، و نه بر پایه فیلم‌های آن: درنتیجه، بااینکه شخصیت‌ها کاملاً آشنا هستند، اما ظاهر آن‌ها لزوماً مطابق همتاهای سینمایی خود نیست و طبیعتاً صداپیشگان آن‌هم یکسان نیستند. در ادامه باید بگوییم که این یک بازی یک نفره است، از ژانر اکشن ماجراجویی داستان محور، که روایتی دارد با تغییرپذیری محدود بر اساس انتخاب‌هایی که بازیکن در طول داستان با آن‌ها روبرو می‌شود.

داستان و شخصیت‌ها

Star-Lord Guardiansa of the Galaxyداستان بازی چندین سال بعد از یک جنگ بزرگ کهکشانی اتفاق می‌افتد. شما در نقش پیتر کویل، که سعی دارد با لقب Star Lord شناخته شود، بازی می‌کنید و دیگر اعضای گروه Guardians of the Galaxy به نام‌های: Gamora، Drax، Rocket، و Groo همراه شما خواهند بود. این‌طور که به نظر می‌رسد، دیگر اعضای گروه یعنی Mantis و Cosmo در ادامه بازی به گروه اضافه می‌شوند. اعضای گروه سعی دارند که در بلبشوی ایجادشده بعد از جنگ، به‌عنوان مزدورهای خوش‌قلب، شهرتی برای خود ایجاد کنند و از این طریق پول خوبی به جیب بزنند. یک شرط‌بندی احمقانه باعث بروز اتفاقاتی می‌شود که کم‌کم بزرگ و بزرگ‌تر شده و به حدی می‌رسد که اگر بانیان آن کاری نکنند می‌تواند کل کهکشان را از بین ببرد. در مقطعی از داستان هم قهرمانان ما با فرقه‌ای مرموز روبرو می‌شوند که از هیچ خشونتی برای برداشتن موانع از سر راه خود سر باز نمی‌زنند.

شخصیت منفی اصلی داستان هنوز شناخته‌نشده و بااینکه حدس و گمانه زیادی در جریان است، چیز زیادی در مورد او نمی‌دانیم. چیزی که می‌دانیم اما، این است که شما تمام بازی را به‌عنوان پیتر کویل بازی می‌کنید، و در هیچ جای بازی هیچ‌یک از دیگر اعضای گروه را بازی نخواهید کرد. دلیل این هم این است که سازندگان بازی قصد داشته‌اند که شما نقش قلب گروه، که تنها انسان گروه نیز هست را بازی کنید، چون به‌هرحال او بیشترین هم ذات ‌پنداری را با بازیکنان ایجاد می‌کند.

با قرار گرفتن در نقش Star Lord، اوقات خود را در حال تعامل با گروه سپری خواهید کرد با همدیگر به گشت و گذار در کهشکان وسیع بازی خواهید پرداخت و نبردهای جذابی را تجربه خواهید کرد. می‌توانید هنگام نبرد آن‌ها را هدایت کنید، یا آن‌ها را تشویق کنید و روحیه‌شان را برای تعاملات اجتماعی بالا ببرید. به‌عنوان Peter Quill، شما قسمتی از تمام مکالمه‌ها و صحبت‌های بازی خواهید بود؛ این باعث خواهد شد که تصمیم‌هایی که می‌گیرید عواقب خاص خود را نیز داشته باشند. اگر در قسمتی از بازی تصمیم گرفتید یکی از هم‌تیمی‌های خود را به مزایده بگذارید و بفروشید، او طبیعتاً از شما بسیار عصبانی خواهد شد.

بازی Guardians-of-the-Galaxy

گیم پلی بازی نگهبانان کهکشان چطور خواهد بود؟

تا آنجایی که تریلر بازی نشان می‌دهد، طراحان بازی در اقتباس دنیای Guardians of the Galaxy، از طراحی شخصیت‌ها و ظاهر آن‌ها و دنیای بازی فراتر رفته‌اند و تعامل بین شخصیت‌ها افزایش چشم‌گیری داشته است. اگر با دنیای مارول و نگهبانان کهکشان آشنا هستید، می‌دانید که این پنج تفاوت زیادی با همدیگر دارند و هرچند دقیقه یک‌بار باهم درگیر می‌شوند و حتی تا یک‌قدمی کشتن یکدیگر هم پیش می‌روند. این کل‌کل دائمی حاضر در داستان، یکی از عناصر دائمی بازی نیز خواهد بود، چه در سفینه Milano چه هنگام درگیری و قتل‌عام موجودات فضایی!

شایان‌ذکر است که بااینکه شروع و پایان بازی یکسان خواهد بود، این صحبت‌ها، کل‌کل‌ها، و تصمیمات قسمت بسیار مهمی از بازی خواهند بود و مسیر شما در طول بازی را شدیداً تحت تأثیر قرار خواهند داد. درنتیجه، برای اینکه بفهمید اتخاذ تصمیم‌های مختلف چه تأثیری در بازی دارد، باید آن را چند بار از ابتدا تا انتها بازی کنید. هنوز معلوم نیست که تصمیمات شما تا چه حد روی داستان تاثیر می‌گذارد، اما به نظر می‌رسد که بازی ارزش چند بار تجربه را دارد.

در مورد قسمت‌های نبرد و مبارزه‌ای بازی هم باید بدانید که کل‌کل بین اعضای تیم در تمام لحظات نبرد ادامه خواهد داشت. با قرار گرفتن در نقش Star Lord می‌توانید از سلاح‌های مختلف خود مثل تفنگ لیزری و عناصر مختلف آن و جت پک‌هایی که به شما قابلیت حرکت سریع و مؤثر در میدان نبرد می‌دهند، استفاده کنید. درعین‌حال، می‌توانید هم‌تیمی‌های خود را نیز هدایت کنید. می‌توانید روحیه آن‌ها را تقویت کنید و از آن‌ها بخواهید از قابلیت‌های خاص خود استفاده کنند، مثلاً اگر یک هیولای بسیار بزرگ سراغتان آمد، بهتر است به Drax دستور دهید که روی دوش دشمن بپرد و تهدیدش را خنثی کند. هنگامی که شرایط بسیار وخیم می‌شود، می‌توانید از یک حمله گروهی به نام Huddle Up استفاده کنید، که با یک موسیقی مهیج مربوط به دهه‌ی 80 میلادی شروع می‌شود و سپس حرکت تمرین شده گروه را خواهید دید. تولیدکنندگان بازی در بخش تولید قطعات موسیقی مرتبط هم قدرتمند عمل کرده و در طول بازی آهنگ‌هایی به‌یادماندنی از بزرگان دهه‌ی هشتاد میلادی همچون Kiss، Iron Maiden، Wham!، Blondie، Pat Benatar و… را خواهید شنید.

بازی Guardians-of-the-Galaxy

به طور کل باید بگوییم که صحنه‌های نمایش داده شده  از نبرد، بسیار جالب و جذاب به نظر می‌رسند؛ اما نقطه عطف و مرکزی بازی همچنان در تعامل اعضای گروه با یکدیگر است، که یکی از عوامل اصلی باورپذیری و دوست‌داشتنی بودن شخصیت‌های نگهبانان کهکشان بوده است. به نظر می‌رسد که تولیدکنندگان بازی Marvels Guardians of the Galaxy نیز به‌خوبی عناصر قوی داستان را شناسایی کرده و در این اقتباس از آن‌ها بهره برده‌اند.

تاریخ انتشار

این بازی، دروازه‌ی ورود تازه‌ای به دنیای نگهبانان کهکشان است، به این معنی که اقتباس مستقیمی از هیچ‌یک از عناوین داستانی یا فیلم Guardians of the Galaxy نیست. این بازی همچنین یک محصول مستقل و تمام‌شده خواهد بود و هیچ بسته الحاقی و آیتم‌های قابل‌خرید در بازی وجود نخواهد داشت. بازی Marvels Guardians of the Galaxy روز 4 آبان برای کنسول‌های پلی استیشن، ایکس باکس و کامپیوتر منتشر خواهد شد. نظر شما در مورد این بازی چیست؟

منبع:‌ Collider

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    ali

    مهمان

    با این اجرا میشه؟

    Cpu i7 3610qm
    Ram 8
    Gpu geforce gt 650m

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به ali

      دبیر محتوا

      هنوز سیستم مورد نیاز بازی مشخص نشده، البته احتمالا سیستم بالاتری لازم داشته باشه.