بازی Call of Duty Vanguard
هادی اسماعیل‌زاده

تمام استودیوهای اکتیویژن در حال کار‌ روی بازی Call of Duty هستند

هادی اسماعیل‌زاده 31 مرداد 1400 بدون دیدگاه
551 بازدید

اکتیویژن تأیید کرد که همه استودیوهای اصلی آن در حال کار روی بازی Call of Duty هستند. این ناشر روز پنجشنبه و در جریان معرفی جدیدترین شماره این مجموعه با نام Call of Duty: Vanguard، اعلام کرد که هشت استودیو از مجموع ده استودیوی اصلی در حال کار بر روی این بازی و یا بازی رایگان Warzone هستند.

بازی Call of Duty: Vanguard به مدیریت استودیو Sledgehammer Games در دست ساخت قرار دارد. استودیو Treyarch توسعه بخش زامبی و استودیو Raven وظیفه توسعه بازی Warzone را بر عهده دارند. همچنین استودیوهای Beenox، Demonware، High Moon Studios، Activision Shanghai و Toys for Bob وظیفه پشتیبانی از روند توسعه دو بازی را بر عهده دارند.

درعین‌حال استودیو Infinity Ward، خالق اصلی مجموعه Call of Duty، تا ماه ژوئن همچنان مشغول اضافه‌کردن نقشه‌های جدید به Modern Warfare 2019 بود و گفته می‌شود که در حال حاضر، بر روی توسعه نسخه بعدی این مجموعه کار می‌کند. همچنین اوایل ماه اوت، Activision اعلام کرد که یک استودیوی داخلی سیار که در حال کار بر روی شماره جدید Call of Duty است، با پشتیبانی استودیوهای Beenox و Shanghai، در حال شکل‌گیری است.

درحالی‌که همه استودیوهای اصلی اکتیویژن در حال حاضر بر روی Call of Duty کار می‌کنند اما احتمالاً این استودیوها توسعه عناوین دیگری را نیز در دست دارند. هنگامی که استودیو Toys For Bob در ماه آوریل تأیید کرد که از توسعه Warzone پشتیبانی می‌کند، اکتیویژن هم‌زمان اعلام کرد که این استودیو، به کار خود بر روی بازی Crash Bandicoot 4 نیز ادامه می‌دهد و این هفته استودیو Sledgehammer نیز اعلام کرد که احتمالاً در آینده بر روی بازی‌های دیگری خارج از مجموعه Call of Duty نیز کار می‌کند.

اکتیویژن

اکتیویژن به دنبال سه برابر کردن تیم توسعه Call of Duty

اکتیویژن در ماه آوریل ادعا کرد که بیش از 400 میلیون نسخه از بازی‌های برتر Call of Duty از زمان عرضه اولین نسخه در اکتبر 2003 به فروش رسیده است. این مجموعه «تا به امروز درآمدی در حدود 27 میلیارد دلار» را به ارمغان آورده است. اعتقاد بر این است که حدود 2000 نفر بر روی فرنچایز Call of Duty کار می‌کنند و Activision Blizzard در حال حاضر، در تلاش برای استخدام نیروهای جدید برای افزایش منابع توسعه خود است. بابی کوتیک (Bobby Kotick) مدیرعامل شرکت اخیراً اعلام کرد:

از آغاز سال 2020 تا پایان سال آینده، قصد داریم بیش از 2000 توسعه‌دهنده را استخدام کنیم. ما قصد داریم ظرفیت تیم‌های توسعه‌دهنده مجموعه را در مقایسه با ظرفیت سال 2019 سه برابر کنیم و برنامه‌های استخدامی در سراسر جهان داریم که شامل استودیوهای جدید یا گسترش ظرفیت‌های موجود در کشورهای لهستان، چین، استرالیا و کانادا می‌شود.

یک مطلب تحلیلی سایت VGC که در ماه جولای منتشر شد، از تلاش‌های اخیر استودیو Raven برای جذب نیرو به‌منظور توسعه بازی Warzone پرده برداشت و نشان می‌دهد که این استودیو در کمتر از یک سال، بیش از 100 کارمند استخدام کرده است و حداقل 40 موقعیت شغلی دیگر نیز باید تکمیل شوند. درحالی‌که مجموعه Call of Duty قبلاً در یک چرخه توسعه سه‌ساله و سه استودیویی (Infinity Ward، Treyarch و Sledgehammer) قرار داشت، بااین‌حال توسعه این مجموعه در سال‌های اخیر، به یک فرایند پیچیده و مشارکتی تبدیل شده است.

استودیو Sledgehammer

مصاحبه با اعضای ارشد استودیو Sledgehammer

آرون هالون (Aaron Halon)، سرپرست استودیو Sledgehammer، در مصاحبه‌ای که این هفته منتشر شد، از توسعه بازی‌های سرویس محور  و انتشار بازی بتل‌رویال Warzone که بیش از 100 میلیون بازیکن را جذب کرده است، سخن گفت:

این برای ما این یک فرصت شگفت‌انگیز بود. بازی Warzone، برای توسعه دهندگان و افزایش خلاقیت آن‌ها، عالی بوده است. این بازی به ما اجازه داد که بر روی پشتیبانی از فرنچایز متمرکز شویم و من فکر می‌کنم این یک اتفاق خوب است. این برای بازیکنان نیز اتفاق خوبی است.

از زمانی که استودیو Sledgehammer در سال 2009 شروع به کار کرد، ما با Infinity Ward، Treyarch و Raven همکاری نزدیک داشتیم. همه ما از زمان تأسیس Sledgehammer با هم کار کرده‌ایم و هرچه بیشتر با هم کار کنیم، این رابطه قوی‌تر می‌شود.

اندی ویلسون (Andy Wilson)، مسئول ارشد عملیاتی در استودیو Sledgehammer نیز دررابطه‌با تفاوت‌های فرهنگی بین استودیوهای مختلف Call of Duty گفت:

اگر شما یک تیم غول‌پیکر 2000 نفری در یک مکان داشته باشید، از لحاظ فرهنگی یکدست خواهید شد. از نظر نحوه کار استودیوهای مختلف، لزوماً فرهنگ‌های خیلی متفاوتی نداریم، اما ظرافت‌های زیادی در این بین وجود دارد. اولویت‌های ما به‌عنوان یک استودیو این است که سعی می‌کنیم رفتاری بالغانه با تیم داشته باشیم. وقتی با تیم صحبت می‌کنیم، شفافیت برای ما مهم است. ما با مردم صادق هستیم و فرهنگ همکاری قدرتمندی داریم. این یک ضرورت است زیرا ما در جاهای مختلفی کار می‌کنیم. همکاری و برقراری ارتباط محترمانه و کارآمد برای ما مهم است.

در بخشی دیگر از مصاحبه، هالون به شکایت اداره کار و مسکن عادلانه کالیفرنیا علیه Activision Blizzard پرداخته است. این شکایت، اکتیویژن را متهم به عدم رسیدگی به مسائل آزار و اذیت جنسی کارمندان و تبعیض جنسیتی می‌کند. شاید به دلیل همین شکایت است که به نظر می‌رسد در اولین تریلر بازی Call of Duty: Vanguard، از اکتیویژن فاصله گرفته شده است. درحالی‌که در این تریلر به توسعه دهندگان بازی اشاره می‌شود، بااین‌حال بر خلاف ویدئوی معرفی سال گذشته Call of Duty، لوگوی اکتیویژن را به صورت کامل نشان نمی‌دهد. بازی Call of Duty: Vanguard قرار است 5 نوامبر مصادف با 14 آبان‌ماه 1400 برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم و کامپیوتر منتشر شود.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.