بازی Battlefield 2042
هادی اسماعیل‌زاده

احتمالا بازی‌های بعدی مجموعه Battlefield به صورت رایگان منتشر شوند

هادی اسماعیل‌زاده 17 مرداد 1400 بدون دیدگاه
717 بازدید

شرکت الکترونیک آرتز در جریان آخرین جلسه مالی خود، صحبت‌های بسیاری در خصوص آینده مجموعه Battlefield داشته است. این شرکت به طور ویژه از برنامه‌های بالقوه خود برای توسعه المان‌هایی خاص به صورت رایگان (free-to-play) در نسخه‌های آتی این مجموعه، به‌ ویژه بازی Battlefield 2042 سخن گفته است. با توجه به آنکه بتلفیلد به یک سرویس آنلاین تبدیل می‌شود، احتمال رایگان شدن نسخه‌های بعدی وجود دارد.

زمان زیادی به عرضه بازی Battlefield 2042 باقی نمانده است و Electronic Arts نیز این شانس را پیدا کرد که در جریان جلسه مالی خود برای سه‌ماهه اول سال مالی 2022، اطلاعات بیشتری را در خصوص این بازی ارائه دهد. اطلاعات ارائه شده و صحبت‌هایی که الکترونیک آرتز در خصوص بازی داشته است، نشان می‌دهد که فصل بعدی فرنچایز Battlefield با آغاز عصری جدید همراه خواهد بود. از مهم‌ترین ویژگی‌های بازی Battlefield 2042، عدم وجود کمپین و حالت بتل رویال بر خلاف بسیار از بازی‌های دیگر است. حالت‌های چندنفره بازی، با بات‌ها پر می‌شود تا این اطمینان به وجود آید که هرگز وارد یک لابی خالی نمی‌شوید.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، بازی Battlefield 2042 بافاصله سه سال از نسخه قبلی و اواخر مهرماه 1400 وارد بازار می‌شود. این فاصله زمانی بین بازی‌های مجموعه Battlefield، کمی بیشتر از حد معمول است و وقتی از اندرو ویلسون (Andrew Wilson)، مدیرعامل الکترونیک آرتز پرسیده شد که آیا این سری به روند عرضه سالیانه بازخواهد گشت یا خیر، او گفتگو را به این سمت سوق داد که از اینجا به بعد سری Battlefield را به‌عنوان یک سرویس آنلاین در نظر بگیرید.

الکترونیک آرتز

سری Battlefield تبدیل به یک مجموعه سرویس‌محور می‌شود

اندرو ویلسون دراین‌خصوص می‌گوید که «پایه و اساس سری Battlefield در آینده با محوریت یک سرویس آنلاین شکل می‌گیرد». حالتی که تا کنون موردتوجه قرار گرفته است، All-Out War است؛ یک حالت چندنفره با حداکثر 128 بازیکن بر روی کنسول‌های نسل جدید که با درنظرگرفتن اظهارات ویلسون، در طول زمان تغییر می‌کند و گسترش می‌یابد و شاید تا دو سه سال آینده، نسخه جدیدی با آن جایگزین نشود.

ویلسون در ادامه افزود که مجموعه Battlefield وارد حوزه‌هایی می‌شود که قبلاً آنها را دور زده بود. او نه‌تنها به عرضه بازی بر روی موبایل که قبلاً موردبحث قرار گرفته بود اشاره داشت، بلکه از احتمال رایگان کردن برخی از المان‌های مجموعه Battlefield در آینده سخن گفت. ویلسون دراین‌خصوص گفت:

به‌مرورزمان [مجموعه Battlefield] بر روی موبایل عرضه می‌شود. به‌مرورزمان، محتویاتی رایگان (free-to-play) به بازی اضافه می‌شود که رویکرد این سری را در عرضه دو نسخه متفاوت تغییر می‌دهد.

این اولین‌بار نیست که الکترونیک آرتز به‌اضافه شدن ویژگی فری تو پلی در مجموعه Battlefield اشاره داشته است اما اولین‌بار است که در مورد آن، به‌صورت علنی صحبت می‌کند. به عنوان مثال قبلاً در یک نظرسنجی که قبل از معرفی بازی Battlefield 2042، به بازیکنان بتلفیلد ارسال شده بود، سؤال شده است که آیا از دیدن المان‌های فری تو پلی و بتل پس‌ها در نسخه‌های بعدی فرنچایز خوشحال می‌شوید؟ بازی Battlefield 2042 قرار است 22 اکتبر 2021 مصادف با 30 مهرماه 1400 بر روی رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس و اس عرضه شود.

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.