نینتندو
یحیی رحیمی

سقوط آزاد ارزش سهام شرکت نینتندو با مهار همه‌گیری کرونا

یحیی رحیمی 16 مرداد 1400 بدون دیدگاه
391 بازدید

ارزش سهام شرکت نینتندو برخلاف گزارش مالی مثبت منتشرشده، با افت شدیدی مواجه شده که در دو سال اخیر بی‌سابقه است. میزان فروش کنسول‌ سوییچ هرروز یک رکورد تازه را به ثبت می‌رساند اما سهام‌داران نظر دیگری دارند و تصمیم به فروش سهم خود گرفته‌اند. گزارش مالی سه‌ماه پیشین نینتندو حاکی از رشد درآمد و افزایش میزان فروش بازی و کنسول بود که نشان از رشد کسب‌وکار می‌داد که با افت ارزش سهام کمپانی در روز گذشته هم‌خوانی ندارد.

بر اساس آمار و ارقام منتشرشده، بیش از 89 میلیون کنسول نینتندو سوییچ در سراسر جهان به فروش رفته و با این حساب، فروش کنسول جدید از پلی‌ استیشن 3 هم فراتر رفته و به جایگاه هفتمین کنسول بازی پرفروش تاریخ رسیده است. افت ارزش سهام شرکت با بازگشت به وضعیت عادی در کشورهای بزرگ مانند انگلستان مرتبط است و اگر به خاطر داشته باشید، ارزش سهام شرکت‌های بازی‌سازی ازجمله سونی و مایکروسافت با شیوع پاندمی کرونا و رو آوردن مردم عادی به ابزارهای سرگرمی و بازی‌های ویدیویی، به‌یک‌باره رکوردهای تازه‌ای به ثبت رساند. این روند در حال تغییر و بازگشت به حالت عادی است.

دلیل افت ارزش سهام Nintendo چیست؟

به گزارش بلومبرگ، ارزش سهام نینتندو حدود 8.8 درصد افت کرده که از فوریه سال 2019 تابه‌حال بی‌سابقه بوده است. تحلیل‌گران باور دارند که افت ارزش سهام کاملاً قابل پیش‌بینی بود؛ اما نکته‌ی قابل‌توجه آن است که برنامه‌ریزی نینتندو برای خرید 100 میلیون ین سهم، تأثیری روی افت قیمت نداشته و این شرکت، از پس قدرت فروشندگان برنیامده است. بلومبرگ باور دارد که افت ارزش سهام نینتندو، اتفاق خوبی است و یادمان می‌آورد که بیشتر افرادی که به دلیل همه‌گیری کرونا به‌سوی بازی‌های ویدیویی پناه آورده‌اند، بالاخره از این فضا دور خواهند شد و به یک بازی‌باز دائمی تبدیل نمی‌شود.

نینتندو سوییچ

اگر به خاطر داشته باشید، اوایل شروع همه‌گیری کرونا با هجوم عموم به سمت بازی‌های ویدیویی همراه بود و شبکه‌های مختلف مانند استیم و PSN، رکوردهای باورنکردنی به ثبت رساندند. بازی Animal Crossing: New Horizons برای نمونه، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرد و موردتوجه گیمرهای سراسر جهان ازجمله بریتانیایی‌ها قرار گرفت. اگرچه این بازی همچنان فروش مناسبی دارد اما تب‌وتاب پیرامون آن با بازگشایی مجامع عمومی و بازگشت کارمندان به دفاتر کاری، افت کرده است. در سوی دیگر، استقبال از کنسول نینتندو سوییچ اولد هم مناسب نبوده و رقیب جدید آن به نام Steam Deck خط و نشان زیادی برای ژاپنی‌ها کشیده است.

افت ارزش سهام شرکت نینتندو با عدم انتشار بازی‌های جدید در طی چند ماه اخیر هم مرتبط است. تنها بازی The Legend Of Zelda: Skyward Sword HD در طی سه ماه گذشته برای کنسول سوییچ منتشرشده و خبری از عناوین انحصاری دیگر نیست. انتظار می‌رود که ارزش سهام کمپانی در اواخر سال جاری به جایگاه قبلی بازگردد.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.