کنسول Nintendo Switch OLED
یحیی رحیمی

کنسول نینتندو سوییچ پرو با صفحه ‌‌نمایش اولد معرفی شد

یحیی رحیمی 15 تیر 1400 بدون دیدگاه
954 بازدید

شرکت نینتندو پس از ماه‌ها سکوت، بالاخره از مدل جدید کنسول نینتندو سوییچ به نام Nintendo Switch OLED رونمایی کرد. ماه‌ها بود که منتظر معرفی مدل قوی‌تر این کنسول دوست‌داشتنی بودیم و بالاخره انتظارها به پایان رسید. اگرچه برچسب «پرو» روی اسم کنسول قرار نگرفته اما شاهد یک صفحه نمایش اولد هستیم که کیفیت گرافیکی بالاتری را به نمایش می‌گذارد.

از زمان شروع انتشار شایعات مختلف در مورد کنسول نینتندو سوییچ، انتظار دریافت یک کنسول با صفحه نمایش بزرگ‌تر را داشتیم و خوشبختانه مدل Nintendo Switch OLED هم دارای صفحه نمایش 7 اینچی است. این تقریباً یک اینچ از صفحه نمایش مدل اولیه بزرگ‌تر است و نینتندو هم در تریلر معرفی کنسول، این ویژگی‌ را به‌وضوح نشان داده است. مهم‌ترین ویژگی این کنسول جدید، صفحه نمایش اولد است که تأثیر زیادی در بازی‌ها و عمر باتری خواهد داشت. رزولوشن صفحه نمایش همچنان روی 720p خواهد ماند و خبری از کیفیت بالاتر نیست.

از دیگر ویژگی‌های کنسول نینتندو سوییچ پرو باید به حافظه داخلی 64 گیگابایت اشاره کرد که دو برابر نسخه‌ی اصلی است. نینتندو تصمیم گرفته تا مشخصات پردازشی کنسول نینتندو سوییچ مانند پردازنده و کارت گرافیک را تغییر ندهد و درنتیجه، خبری از گیم‌های باکیفیت 4K نیست. این در حالی است که گزارش‌های قبلی از ارائه یک سخت‌افزار بسیار قوی‌تر خبر می‌دادند. نینتندو تصمیم گرفته تا از یک پورت LAN به‌منظور اتصال عادی استفاده کند و همان‌طور که می‌دانید، اتصال LAN بسیار سریع‌تر است و برای بازی مطمئن‌تر؛ درصورتی‌که مودم شما در دسترس قرار دارد، حتماً از کابل لن برای بازی استفاده کنید.

نینتندو سوییچ پرو

مشخصات سخت‌افزاری نینتندو سوییچ پرو

در زیر می‌توانید تمامی مشخصات سخت‌افزاری کنسول Nintendo Switch OLED را مشاهده کنید. اگر کمی به جزئیات خیره شویم، بهبود کیفیت صدای کنسول را خواهیم دید که ویژگی‌ مهمی برای خریداران کنسول به‌حساب می‌آید. در فهرست مشخصات، خروجی سیگنال هم 1080p عنوان‌شده اما رزولوشن صفحه نمایش اولد کنسول، همچنان 720p‌ باقی‌مانده است.

اندازه

چهار اینچ ارتفاع، 9.5 اینچ طول و ضخامت 0.55 اینچ

وزنتقریبا ۳۲۲ گرم بدون دسته بازی
صفحه نمایش
صفحه نمایش 7 اینچ اولد با رزولوشن 720 * 1280 و قابلیت لمس چندنقطه‌ی همزمان
پردازنده
NVIDIA Custom Tegra processor
حافظه داخلی
64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء با اسلات رم
شبکه بی‌سیمWi-Fi (IEEE 802.11 a/b/g/n/ac compliant) / Bluetooth 4.1
ویدیو خروجیUp to 1080p via HDMI in TV mode Up to 720p via built-in screen
صدای خروجی
Compatible with 5.1ch Linear PCM output Output via HDMI connector in TV mode
اسپیکراستریو
دکمه‌هادکمه روشن/خاموش و دکمه تنظیم میزان بلندی صدا
پورت USBیو‌اس‌بی تایپ سی برای شارژ و انتقال اطلاعات
جک هدفون
3.5mm 4-pole stereo (CTIA standard)
اسلات گیم کارت
Nintendo Switch game cards
درگاه میکرو اس‌دی
Compatible with microSD, microSDHC, and microSDXC memory cards *Once the microSDXC card is inserted, a system update will be necessary. An internet connection is required to perform this system update.
سنسورهاشتاب‌سنج، ژیروسکوپ و سنسوری تنظیم نور
شرایط استفاده
رطوبت 20 تا 80 درصد و دمای 5 تا 35 درجه سانتی‌گراد
باتریLithium-ion battery / 4310mAh
عمر باتری
حدود 4.5 تا 9 ساعت. عمر باتری بسته به بازی متفاوت خواهد بود. برای نمونه عمر باتری هنگام تجربه‌ی بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild تنها 5.5 ساعت خواهد بود.
زمان شارژ
حدود سه ساعت

نینتندو سوییچ

قیمت و تاریخ عرضه

کنسول نینتندو سوییچ پرو در رنگ‌بندی سفید، قرمز و آبی نئونی باقیمت 350 دلار در روز ۸ اکتبر مصادف با 16 مهر به بازار عرضه خواهد شد. تمامی لوازم جانبی کنسول اصلی با مدل Nintendo Switch OLED هم کار می‌کند و می‌توان گفت این بهترین مدل برای افرادی است که هنوز کنسول نینتندو را امتحان نکرده‌اند.

منبع:‌Polygon

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.