بازی Resident Evil Village
هادی اسماعیل‌زاده

آپدیت جدید بازی Resident Evil Village مشکلات نسخه کامپیوتر را برطرف می‌کند

هادی اسماعیل‌زاده 16 مرداد 1400 2 دیدگاه
700 بازدید

استودیو Capcom اعلام کرده است که هفته آینده آپدیت فنی دیگری برای نسخه کامپیوتر بازی Resident Evil Village منتشر می‌شود. توییت منتشر شده در حساب رسمی Resident Evil در توییتر، تاریخ عرضه این آپدیت را 10 اوت 2021 مصادف با 19 مردادماه 1400 اعلام کرده است. این پچ بهبودهایی جزئی در ویژگی FidelityFX Super Resolution به همراه دارد و پردازش داخلی بازی را بهینه می‌کند.

Resident Evil Village یک اثر اول‌شخص در سبک بقا و وحشت است که توسط استودیو Capcom توسعه و انتشار یافته است. این بازی به‌عنوان دنباله بازی Resident Evil 7: Biohazard که در سال 2017 عرضه شد، بازیکنان را در نقش ایتن وینترز قرار می‌دهد که در جستجوی دختر ربوده شده خود است. پس از برخورد سرنوشت‌ساز با کریس ردفیلد، ایتن خود را در روستایی دورافتاده می‌بیند که پر از موجودات جهش‌یافته است. درحالی‌که بازی Resident Evil Village عناصر وحشت و بقای فرنچایز Resident Evil را حفظ کرده است اما می‌توان گفت که نسبت به نسخه قبلی، گیم پلی اکشن‌تری را در پیش گرفته است.

بازی Resident Evil Village همچنین شامل حالت چندنفره آنلاین می‌شود. این بازی در رویداد رونمایی از کنسول پلی استیشن 5 در ژوئن 2020 معرفی و در 7 می 2021 بر روی کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس و گوگل استیدیا منتشر شد. Resident Evil Village به‌طورکلی بازخوردهای مثبتی دریافت کرد و از لحاظ گیم پلی، فضا و تنوع، مورد تمجید قرار گرفت. بااین‌حال، معماها، باس فایت‌ها و مشکلات مربوط به اجرای بازی در نسخه ویندوز، با انتقاداتی همراه بود. متمایل شدن بازی به سبک گیم پلی اکشن نسبت به نسخه قبلی، با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد.

استودیو Capcom

مشکلات نسخه کامپیوتر Resident Evil Village

نسخه اصلی Resident Evil Village در رایانه‌های شخصی، عملکرد چندان مطلوبی نداشت. اگرچه بازی به‌طورکلی، اجرای خوبی داشت و نرخ فریم آن نسبت به همتایان کنسولی خود دوبرابر شده بود، بااین‌حال استفاده از قفل DRM توسط استودیو Capcom باعث ایجاد مشکلاتی عمده در بخش‌های خاصی از بازی شده بود. وقتی عنوانی که متمرکز بر مبارزات است، با مشکل افت فریم و لگ زدن در صحنه‌های مبارزه مواجه می‌شود، می‌توان فهمید که یک جای کار می‌لنگد.

پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر عملکرد بهتر نسخه‌های کرک شده Resident Evil Village نسبت به نسخه‌های قانونی، استودیو Capcom بیانیه‌ای صادر و خاطرنشان کرد که مشکلات کاربران را بررسی می‌کند. اواخر ژوئیه، کپکام آپدیتی اولیه را عرضه کرد که برخی از مشکلات موجود را رفع می‌کرد. ویژگی اصلی این آپدیت، پشتیبانی از فناوری FidelityFX Super Resolution AMD بود که عملکردی شبیه به DLSS انویدیا دارد. این موضوع تا حدودی به رفع مشکلات کمک کرد اما یک راه‌حل همه‌جانبه نبود.

امیدواریم که جدیدترین پچ بازی، مشکلات موجود در Resident Evil Village را برطرف کند تا کاربران بتوانند بازی را بدون نگرانی تجربه کنند. وجود هرگونه مشکلی در اجرای بازی Resident Evil Village تأسف‌آور است زیرا با یک بازی عالی و اثری فوق‌العاده در فرنچایز Resident Evil روبرو هستیم. هنوز هم تجربه بازی بر روی رایانه‌های شخصی را توصیه می‌کنیم اما بهتر است کمی بیشتر منتظر بمانید چرا که به نظر می‌رسد استودیو Capcom در حال تلاش برای بهبود عملکرد فنی بازی است.

منبع: THEGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    Mmot

    مهمان

    وقت بخیر ، اپدیت اگه بدن میشه جدا دان کرد یا باید دوباره از اول بازیو دان کنم؟ نسخه دودی از سایتتون گرفته بودم که صفحه سیاه میاد، راه هایی که گفته شده رو تست کردم مشکل حل نشد!

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به Mmot

      دبیر محتوا

      سلام، باید منتظر موند و دید نسخه‌‌ی آپدیت شده توسط کدوم گروه منتشر میشه؛ احتمالا باید از اول دانلود کنید.