پیش نمایش بازی The Ascent
سامان مرادی

پیش نمایش بازی The Ascent

سامان مرادی 3 مرداد 1400 بدون دیدگاه
395 بازدید

بازی The Ascent که برای نخستین بار در مراسم Inside Xbox سال گذشته نمایش داده شد، از همان ابتدا، پتانسیل بالای خود را برای تبدیل‌شدن به یک بازی قابل‌احترام ثابت کرد. این بازی در تاریخ 6 مرداد به عنوان یک بازی جدید برای کنسول ایکس باکس و کامپیوتر عرضه خواهد شد. فعلاً خبری از انتشار بازی برای پلی استیشن نیست و به نوعی این بازی، یک اثر انحصاری برای پلتفرم مایکروسافت به حساب می‌آید و باید بگوییم که اولین ساخته استودیو Neon Giant ، به‌طور کامل در انحصار اکوسیستم مایکروسافت است. خوشبختانه بازی Ascent همان روز اول در دسترس کاربران سرویس ایکس باکس گیم پس قرار خواهد گرفت و ساعات شیرینی برای آنها خواهد ساخت. همراه پیش نمایش بازی The Ascent باشید تا نگاهی کوتاه داشته باشیم به این اثر ایزومتریک و جنبه‌های مختلف آن را بررسی کنیم.

The Ascent

Ascent سفری مخوف به آینده‌ی بشر

بازی The Ascent در سبک جهان باز همراه با المان‌های اکشن نقش‌آفرینی است که در آینده‌ای دور به دنیای سایبرپانکی تبدیل‌شده و به نظر می‌رسد که اصل و عصاره بازی‌های کلاسیک هک اند اسلش را نیز دردل خود دارد. استودیو کوچک سازنده بازی که در حال حاضر متشکل از یازده نفر است، با دنیای گیم ناآشنا نیستند و هرکدام از آن‌ها در پروژه‌هایی همانند Gears of War ، Doom Far Cry و بسیاری دیگر از آثار موفق صنعت گیم حضورداشته‌اند. نکته‌ای که همان ابتدا به چشم می‌آید، آن است که هنگام گشت و گذار در دنیای بازی، باید کمی روحیه کنجکاوی خود را بالا ببرید! این به دلیل آن است که لازمه هر بازی جهان باز، وادار کردن بازیکننده به گشت‌وگذار در محیط و یافتن آیتم‌ها و مراحل جدید است؛ این بازی هم از این قاعده مستثنی نیست و بازیکن با غارت صندوق‌ها که نیاز به بررسی کردن محیط بازی دارد، می‌توانند آیتم‌های مختلفی برای خود جمع‌آوری کنند.

اگر برای شما سؤال پیش آمده که بازی The Ascent دقیقاً چه سبکی را دنبال می‌کند، به‌طور خلاصه می‌توان گفت که این یک بازی جدید باایده‌های مختلف است، اما در یک جمله می‌توان گفت: اسنت یک بازی ایزومتریک تاکتیکی است که در دنیایی جهان باز دنبال می‌شود و المان‌های یک شوترمهیج را در دل خود حمل می‌کند.

اگر ویدیوهای گیم پلی بازی را مشاهده کرده باشید، قطعاً به شباهت‌های آن با بازی Cyberpunk 2077 پی خواهید برد. نورپردازی‌های آینده‌نگرانه و بافت پیشرفته ساختمان‌ها تا فنّاوری‌های پیشرفته، همگی بازیکن را به یاد Cyberpunk 2077 خواهد انداخت؛ با این تفاوت که شما در این بازی از بالا و به‌صورت ایزومتریک شخصیت بازی را کنترل می‌کنید و خبری از دوربین اول یا سوم شخص نخواهد بود. البته دقت کنید که بازی دو بعدی نیست و خواهید دید که دوربین در جهت عمود هم حرکت خواهد کرد و به نوعی یک اثرایزومتریک تمام عیار است. در مورد دوربین بازی که پایین‌تر بیشتر درباره‌اش صحبت خواهیم کرد، باید بگوییم که تحرک بسیار زیادی در قسمت‌های مختلف بازی دارد و اگر اسنت را با یک سیستم قوی تجربه کنید، قطعاً این چرخش‌های پیاپی دوربین همراه با اکشن‌های زیاد، لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

نوع دوربین این بازی که در رابطه‌اش صحبت کردیم، شاید نتواند نظر گیمرهای عام را جذب خود کند، درگذشته بازی‌هایی با دوربین ایزومتریک زیادی به بازار ارائه شدند که نتوانستند نظر مخاطب را به خود جلب کنند، از آن‌طرف آثار بی‌نظیر و باکیفیتی مانند Diablo و Grim Dawn تا Path of Exile ساخته‌شده‌اند که صدالبته اولین ساخته استودیو نئون جاینت نیز با توانایی‌هایی که از خود در گیم پلی های مختلف نشان داده، می‌تواند در کنار این اسامی بزرگ قرار بگیرد.

هنگامی که گیم پلی بازی را مشاهده می‌کنید، گرافیک چشم‌نواز بازی The Ascent شمارابه وجد خواهد آورد، دلیل اصلی این اتفاق، خلق محیط بازی با موتور گرافیکی Unreal Engine 4 است. استودیو به جنبه‌ی فنی هم توجه ویژه‌ای داشته و قابلیت‌های گرافیکی مانند Ray Tracing هم طبق وعده‌ای که داده‌شده، از همان ابتدا برای تمامی پلتفرم‌هایی که بازی در آن منتشر می‌شود، پشتیبانی خواهد شد. این امر باعث بالا رفتن کیفیت نورپردازی و بازتاب‌ نور می‌شود که درنهایت پیشرفت جلوه‌های بصری بازی را همراه خواهد داشت. اگر از قدرت این موتور بازی‌سازی هم فاکتور بگیریم، انگیزه و کار بلدی سازندگان بازی نیز بی‌تأثیر نبوده است. همان‌طور که در بالاتر اشاره کردیم، سازندگان این اثر تنها یازده نفر هستند اما این باعث نشده تا مشکلی برای تیم سازنده پیش بیاید. یکی از اعضای تیم در مصاحبه‌ای از چالش‌های ساخت بازی The Ascent گفته بود وباور داشت: «داشتن ایده‌ای جذاب بر روی کاغذ کار سختی نیست، چالش اصلی از آنجایی شروع می‌شود که می‌خواهید ایده را به عمل تبدیل کنید. هرچقدر هم نفرات اعضای تیم ما اندک باشند اما خلاقیت بالا به همراه شور و انگیزه می‌تواند این مشکل را جبران کند.»

The Ascent

داستانی در اعماق سیارات ناشناخته

داستان بازی The Ascent در سیاره‌ای به نام Veles جریان دارد، سیاره‌ای که موجودات فضایی عجیب‌وغریب زیادی در آن زندگی می‌کنند و تمدن سایبرپانکی خود را بوجودآورده اند. سیاره Veles توسط شرکتی به نام The Ascent Group اداره می‌شود که نام بازی هم از همین شرکت برداشته‌شده است. این شرکت قدرتمند که تشکیلات آن در ساختمانی غول‌پیکر بناشده، در جهان بازی که مشکلات فراوانی تمام بخش‌های آن را فراگرفته، نقش یک حاکم قدرتمند را دارد و بر جامعه نظارت می‌کند. در واقع تمامی نژادهای مختلف فضایی باید به‌نوعی از این اکوسیستمی که توسط این شرکت ساخته‌شده، اطاعت کنند. این شهری است که از اختلاف طبقاتی شدیدی به دلیل مشکلات اقتصادی رنج می‌برد و مناطق بالانشین آن متعلق به افراد مشهور و ثروتمند جامعه است و هرچه به سمت پایین می‌رویم، به قشر ضعیف‌تر و بی‌دفاع‌تر می‌رسیم که به نوعی بازتابی از واقعیت جامعه‌ی امروزی است؛ تعلیقی که در دنیای واقعی هم به‌وضوح شاهدش هستیم و شاید سازندگان بازی با نشان دادن این اختلاف طبقاتی به‌نوعی اعتراض خود را به‌نظام سرمایه‌داری نشان داده‌اند.

جدا از وجود طبقات مختلف در جامعه، گروه‌های خلاف‌کار مختلفی وجود دارد که بسته به محلی که در آن قرار دارید، از تکنیک مبارزه و پوشش و نوع سلاح‌های مختلفی استفاده می‌کند که شما به‌عنوان شخصیت اصلی بازی علاوه بر پیش بردن داستان اصلی بازی، باید با این افراد هم‌دست و پنجه نرم کنید! داستان بازی از روزی معمولی شروع می‌شود که مردمان شهر مانند همیشه به کارهای روزمره‌شان مشغول هستند، ناگهان اتفاقی غیرمنتظره‌ای همانند یک انفجار رخ می‌دهد و تمام شهر را در تاریکی محض غرق می‌کند. با قطع تمامی راه‌های ارتباطی و دفاعی The Ascent Group ، شهر در هرج‌ومرج بی‌سابقه‌ای قرار می‌گیرد و مردم عادی که می‌بینند که شرکت غول‌پیکر، دیگر توانایی کنترل جامعه را ندارد، دست به آشوب می‌زنند. شما در نقش یکی از اعضای پایین رده The Ascent Group شروع به سر درآوردن از علت وقوع این فاجعه می‌کنید.

بازی The Ascent

گیم پلی بازی The Ascent

گیم پلی بازی The Ascent طبق تریلری که در نمایش 12 دقیقه‌ای مشاهده کردیم ، اطلاعات مناسبی را در اختیارمان قرار می‌دهد. گان پلی بازی در لحظات اکشن‌، پر جزییات و لذت‌بخش است و تخریب پذیری بشدت واقعی است؛ بطوریکه وقتی با تفنگ به دیوارهای شهر شلیک کنید شروع به ریزش خواهند کرد. نکته مهم دیگر، به تنوع بالای تفنگ‌های بازی برمی‌گردد که از شعله افکن ها و نارنجک‌های دست‌ساز تا اسناپیر و ماشین گان را شامل می‌شود همچنین وجود اتمسفر آینده‌نگرانه بازی، دست سازندگان را برای اضافه کردن آیتم و المان‌های مختلف باز گذاشته است، شما در حین مبارزه می‌توانید با بمب‌هایی که در اختیار شخصیت خود قرار داده‌اید شلیک کنید یا با کمک قطعه‌های مانتیس مانندی که در دستان شما نصب‌شده، دشمنان را تکه‌تکه کنید!

نسخه نسل بعدی بازی که برای کنسول‌های ایکس باکس سری منتشر منتشر می‌شود، برتری‌هایی نسبت به کنسول‌های نسل قبل مانند رزولوشن 4k و نرخ فریم 60 فریم در ثانیه خواهد داشت. همچنین در نسخه کنسول‌های نسل جدید، فواصل بیشتری از بازی را خواهیم دید و شاید به دلیل بالاتر بودن گرافیک و جزییات، دوربین کمی پایین‌تر بیاید تا مخاطب بتواند تمام لوکیشن‌های بازی را با بالاترین کیفیت ممکن تماشا کند.

طبق گفته کارگردان بازی، تیم توسعه‌دهندگان تا حد ممکن به جزئیات اهمیت زیاد داده‌اند و برای تمامی شخصیت‌های بازی، صداپیشگی متفاوتی انجام‌شده و کات سین هم در بازی دیده خواهد شد. سیستم خریدوفروش و هک کردن و هوش مصنوعی بالای شخصیت‌های غیرقابل بازی(NPC) وعده‌هایی است که کارگردان بازی به مخاطبان داده است. به لطف سخت‌افزارهای جدید کنسول‌های نسل نهم و پی سی‌های قدرتمند، بازی The Ascent در حالت 60 فریم در ثانیه اجرا خواهد شد که در درگیری‌های سنگین می‌تواند تصویر روان و مناسبی برای مخاطب بیافریند. جدا از ایزومتریک بودن بازی، دوربین درصحنه‌های مختلف شناور است و در زاویه‌های متفاوتی قرار می‌گیرد، همین امر باعث می‌شود بازیکن احساس خستگی نکند.

بازی اسنت برخلاف تمامی بازی‌هایی دیگر که همان ابتدا وضعیت مشخصی از جانب ناشر و نحوه‌ی انتشار دارند، در رابطه با The Ascent کمی ماجرا متفاوت‌ بوده و انگار ابتدا قرار بوده بازی به‌عنوان یک اثر مستقل منتشر شود تا اینکه مایکروسافت با انجام بررسی کاملی از بازی و توانایی کسب سود، پیشنهاد انتشار بازی را به تیم توسعه‌دهندگان ارسال کرد. این خواسته‌ی عجیب مایکروسافت هم در نوع خود جالب بود که از اعضای استودیو درخواست محافظه‌کاری کرده بود و نمی‌خواست هیچ شرکت و خبرنگاری تا زمان انتشار، به گیم پلی دست پیدا کنند.

طبق صحبت‌های سازندگان، یکی از منبع‌های اقتباسی‌شان برای ساخت بازی، فیلم‌های The Raid و Dredd بوده است. آثاری که اگر به‌درستی از آن‌ها الهام گرفته‌شده باشد هرکدامشان به‌تنهایی می‌توانند عمق زیادی به بازی اضافه کنند. با توجه به نمایش دیده‌شده از بازی مشخص است تیم Neon Giant با در کنار هم قرار دادن مدیوم‌های مختلف به یک نتیجه جالب برای ساخت بازی رسیده‌اند. منبع اقتباس چه در صنعت گیم چه در قالب سینما از رکن‌های اساسی بوده است.
یکی از سازنده‌های بازی دراین‌باره می‌گوید: «طراحی دنیای The ascent بر پایه‌ی ساختمان‌های عظیم و بناهای غول‌پیکر است و افراد جامعه این سیاره کوچک‌ترین اهمیتی به دنیای اطراف خود نمی‌دهند و همین امر سبب شده تا با به وجود آمدن چنین مشکلی دریکی از شرکت‌های مهم شهر، هرج‌ومرجی بی‌سابقه رخ دهد.»

بازی The Ascent

نحوه اجرای بازی The Ascent

صنعت گیم روزبه‌روز به ارتباط بیشتر در بین بازیکنان اهمیت بیشتری می‌دهد و اگر از آن دسته از بازیکنان هستید که بازی‌های تک نفره حوصله‌تان را سر می‌برد و بیشتر به بازی‌های چندنفره همراه با دوستان خود علاقه‌مند هستید، این بازی برای شما ساخته‌شده است. البته بدین معنا نیست که بازی در حالت تک‌نفره امکان‌پذیر نیست، بازیکن هم می‌تواند بازی را هم به صورت تک‌نفره و هم با دوستان و افراد دیگر انجام دهد.

تجربه‌ی بخش چنده نفره بازی اسنت هم به‌صورت کوآپ آفلاین و هم به‌صورت کوآپ آنلاین امکان‌پذیر است و برای تجربه بازی با دوستان خود، نیازی به دو کنسول ندارید و می‌توانید با دو کنترلر و یک مکان مشترک به تجربه بازی بپردازید. همچنین قابلیت کراس پلی نیز از همان ابتدا بین کنسول‌ها و کامپیوتر امکان‌پذیر است اما متأسفانه تا امروز خبری مبنی بر امکان بازی هم‌زمان و به‌صورت ترکیبی برای کوآپ آنلاین و آفلاین نیست و همچنین قابلیت استفاده از سیستم لن نیز برای بازی اعلام‌نشده است.

  1. مقایسه بازی های انحصاری پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری در سال 2021

بازی The Ascent

سیستم مورد نیاز بازی The Ascent

به منظور اجرای بازی The Ascent برای کامپیوتر، نیازمند یک سیستم چندان قدرتمند نیستید، البته دقت کنید که سیستم پیشنهادی بازی به دلیل قابلیت‌هایی مانند Ray-Tracing به کارت گرافیک سری RTX 20 نیاز دارد و به همین دلیل، بهتر است یک سیستم قدرتمند با مانیتور مناسب داشته باشید.

حداقل سیستم مورد نیاز :

سیستم عامل:‌ Windows 10 64-bit
پردازنده: Intel Core i5-4670 / AMD FX 8350
کارت گرافیک: Nvidia GeForce GTX 660 / Radeon R9 390X
میزان حافظه رم: هشت گیگابایت
فضای خالی: 35 گیگابایت

سیستم پیشنهادی :

سیستم عامل:‌ Windows 10 64-bit
پردازنده: Intel Core i7 or equivalent
کارت گرافیک: Nvidia GeForce RTX 2070
میزان حافظه رم: 16 گیگابایت
فضای خالی: 35 گیگابایت

زمان انتشار

بازی The Ascent روز 6 مرداد برای کنسول‌های ایکس باکس و کامپیوتر عرضه خواهد شد. این اثر ایزومتریک روز اول در دسترس کاربران ایکس باکس گیم پس قرار خواهد گرفت و نیازی به پرداخت هزینه‌ی اضافه نخواهید داشت. این اولین اثر استودیو کوچک Neon Giant است که به حجم 17 گیگابایت عرضه خواهد شد و باید ببینیم آیا این تیم، از پس ایده‌ی بزرگ خود برآمده یا خیر؟

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.