بازی FIFA
یحیی رحیمی

تغییرات بزرگ در راه بازی‌های ورزشی EA؛ بازی FIFA‌ احتمالاً رایگان شود

یحیی رحیمی 6 مرداد 1400 1 دیدگاه
491 بازدید

شرکت الکترونیک آرتز به‌تازگی از برنامه‌های پنج سال آینده استودیو EA Sports و جذب 500 میلیون طرفدار بازی‌های ورزشی خبر داده است. این ناشر آمریکایی در طی سال‌های اخیر، درآمد هنگفتی از بازی‌های ورزشی و مجموعه‌های پرطرفداری مانند بازی FIFA و Madden NFL‌ به دست آورده و برنامه‌های تازه‌ای به‌منظور افزایش سودآوری و جذب طرفداران بیشتر در دستور کار دارد. این تغییرات ممکن است نحوه‌ی انتشار بازی‌های ورزشی الکترونیک آرتز را برای همیشه تغییر دهد و از سال آینده، یک شبکه‌ی به‌هم‌پیوسته را مشاهده کنیم که تمامی بازی‌های زیرمجموعه EA Sports را به یکدیگر وصل می‌کند.

مدیرکل شرکت EA Sports در گفتگو با رسانه‌ی Axios از برنامه‌های آینده و انتشار بازی‌های ورزشی با مدلی جدید صحبت کرده و حتی ممکن شاهد انتشار بازی‌های ورزشی باکیفیت برای موبایل و بازگشت بازی بسکتبال باشیم. شرکت الکترونیک آرتز بیش از 230 میلیون نفر توسط بازی‌های فیفا، Madden NFL و NHL کسب کرده و برنامه‌ریزی پنج سال آینده‌ آن است که تعداد کاربران به 500 میلیون نفر برسد. این هدف بزرگی است که کمتر بازی به آن رسیده و می‌دانیم که GTA V تنها اثری است که بیش از 500 میلیون نسخه فروش کرده است.

داریل هولت در ادامه‌ی مصاحبه از مدل‌های جدید کسب‌وکار و انتشار بازی‌ها برای کشورهای جدید صحبت کرده است. شرکت کونامی تصمیم گرفته تا بازی PES را با یک مدل بیزینس جدید ارائه دهد و این می‌تواند عرصه‌ی رقابت را برای بازی FIFA تنگ کند. کونامی دیگر یک نسخه سالانه از شبیه‌ساز ورزشی خود منتشر نمی‌کند و تصمیم گرفته تا بازی PES را با اسم eFootball و به‌صورت رایگان عرضه کند. فعلاً واکنشی از سوی الکترونیک آرتز مشاهده نشده اما شایعاتی از رایگان شده بازی FIFA 23‌ منتشرشده و اکانت‌های معتبر توییتر، بازی بعدی این مجموعه را رایگان می‌دانند.

شبکه‌ای به‌هم‌پیوسته از بازی‌های ورزشی

مدیرکل EA Sports در ادامه‌ی مصاحبه از تمرکز روی جنبه‌ی اجتماعی بازی‌های ورزشی صحبت کرده و باور دارد که باید شبکه‌ی اجتماعی میان تمامی عناوین این شرکت ایجاد شود و بازی‌کنندگان به همدیگر نزدیک شوند. داریل هولت همچنین از ساخت بازی‌های ورزشی جدید صحبت کرده و احتمال ساخت یک بازی شبیه‌ساز بسکتبال برای کنسول‌های نسل آینده را رد نکرده است. شرکت EA از سال 2018، بازی NBA Live را رها کرده و گزارش‌های اخیر، حاکی از بازگشت این بازی دارند.

بازی FIFA

الکترونیک آرتز سرمایه‌گذاری بزرگی روی ژانر ورزشی و مسابقه‌ای انجام داده و به‌تازگی هم شرکت Codemasters را با قیمت 1.2 میلیارد دلار خریداری و حق انتشار بازی‌های بزرگی مانند Dirt و Project Cars را تصاحب کرده است. اگرچه این شرکت همچنان اختیار تام را خواهد داشت اما احتمال انتشار بازی‌های فرمول یک تحت برند ES Sports وجود دارد. بخش آخر مصاحبه به بررسی مهم‌ترین اثر چند سال اخیر EA‌ و Madden NFL اختصاص داشت. نسخه‌ی پیشین بازی امتیاز مناسبی دریافت نکرد و با انتقادات فراوان مواجه شد، آقای هولت باور دارد که Madden NFL 22 یک بازی روان و بدون مشکل خواهد بود و مسئولیت باگ‌ها و مشکلات نسخه‌ی پیشین را هم قبول کرده است. او انتظار دارد که بازی جدید، امتیازهای خوبی دریافت کرد و افراد بیشتری را به‌سوی این مجموعه بکشاند.

نظر شما در مورد احتمال رایگان شدن بازی FIFA و ایجاد شبکه‌ای به‌هم‌پیوسته میان عناوین ورزشی EA چیست؟

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    ایمان

    مهمان

    دید pes رایگان میشه اینم رایگان کرد ???مرجع تقلید فیفا از pes هست ??

    پاسخ دهید