بازی Replaced
یحیی رحیمی

کارگردان بازی Replaced: ایکس باکس بیشترین بها را به توسعه‌دهنده مستقل می‌دهد

یحیی رحیمی 4 مرداد 1400 بدون دیدگاه
314 بازدید

شرکت ایکس باکس در طی چند سال اخیر یک پلتفرم جذاب برای سازندگان باقی مستقل و ایندی ایجاد کرده و افراد زیادی را هم تحت پروژه‌ی ID@Xbox گرد هم آورده و نشان داده که استراتژی بزرگی برای این دسته از توسعه‌دهندگان و بازی‌های کوتاه اما غنی آن‌ها دارد. یکی از این آثار ایندی، بازی Replaced نام دارد که یک اثر اکشن پلتفرمر دو و نیم بعدی با فضایی علمی تخیلی و آینده‌نگرانه است و ازجمله عناوینی است که توسط شرکت مایکروسافت حمایت می‌شود. توسعه‌دهندگان بازی اخیراً در مورد همکاری با مایکروسافت و استراتژی این شرکت در قبال توسعه‌دهندگان کوچک صحبت کرده‌اند.

مؤسس و کارگردان استودیو Sad Cat Studio به نام ایگور گریتزای با اشاره به گزارش‌های اخیر در مورد عدم‌حمایت توسعه‌دهندگان مستقل توسط سونی، مایکروسافت را یک پلتفرم مناسب برای بازار بازی‌های مستقل دانسته است؛ به‌خصوص زمانی که صحبت به سرمایه‌گذاری و بازاریابی بازی‌های ایندی می‌رسد. وی در این مورد می‌گوید:

Igor-Gritsayبزرگ‌ترین بخش از همکاری ما با مایکروسافت آن است که آن‌ها واقعاً به بازار بازی‌های مستقل اهمیت می‌دهند و اگر این‌طور نبود، قطعاً بازی‌های بسیار کمتری در پلتفرم‌های آن‌ها وجود نداشت. ایکس باکس واقعاً شانس بزرگی به استودیوهای کوچک می‌دهد تا بتوانند بازی خود را بسازند و فرصت بازاریابی را هم داشته باشند. واقعاً هیچ نکته‌ی منفی در همکاری با مایکروسافت نمی‌بینم، زیرا آن‌ها هزینه‌ی ساخت و بازاریابی را هم تأمین می‌کنند.

ایکس باکس ایندی

ایکس باکس گیم پس یک برد بزرگ

کارگردان بازی Replaced در ادامه از سرویس ایکس باکس گیم پس صحبت کرده و باور دارد که انتشار چنین بازی‌های کوچکی روی سرویس گیم پس، باعث شناخته شدن بازی و تجربه‌ی آن توسط افراد بیشتری می‌شود. ایگور گریتزای افزود:‌

گیم پس به افرادی بیشتری اجازه‌ی یادگیری و تجربه‌ی بازی‌ها را می‌دهد. گاهی پیش می‌آید که کاربر بازی جدید را در فروشگاه می‌بیند اما ازآنجایی‌که باید 30 یا 60 دلار برای تجربه‌ی آن بپردازد، تنها آن را در فهرست خواسته‌ها(Wishlist) قرار می‌دهد و بعدها بازی را فراموش می‌کند. در مورد گیم پس، کافی است یک دکمه را فشار دهید و بازی نصب می‌شود و خب این احتمال هم وجود دارد که بازی‌کننده کمتر به سمت عناوین کوچک‌تر این سرویس برود اما این شانسی برابر در اختیار ما قرار می‌دهد. اگر این سرویس نبود، آنگاه بازی ما میان هزاران عنوان دیگر گم می‌شود. من شنیده‌ام که گیم پس میزان فروش بازی را هم افزایش داده و باید منتظر بمانیم و ببینیم چه خواهد شد. به‌طور کل، این شرایط برای ما برد حساب می‌شود.

بازی Replaced در سال 2022 برای کنسول‌های ایکس باکس سری، ایکس باکس وان و کامپیوتر عرضه خواهد شد. کاربران ایکس باکس گیم پس، قادر به تجربه‌ی بازی در روز اول انتشار خواهند بود. نظر شما در مورد سیاست جدید مایکروسافت چیست؟

در پارسی گیم بخوانید:

  1. بهترین بازی های مستقل سال 98 که باید تجربه کنید

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.