بازی Dead Space Ramake
یحیی رحیمی

المان‌ها و محتوای اضافی در بازسازی Dead Space حذف می‌شوند

یحیی رحیمی 2 مرداد 1400 بدون دیدگاه
370 بازدید

شرکت الکترونیک آرتز پس از ماه‌ها گمانه‌زنی در مورد آینده‌ی بازی Dead Space، خبر خوشی به طرفداران بازی داد. بازی Dead Space Remake خاطرات خوش گذشته را برای نسل تازه‌ای از گیمرها زنده خواهد کرد و فصل تازه‌ای خواهد بود برای شرکت EA که اخیراً سرمایه‌گذاری زیادی روی بازی‌های داستانی انجام داده است. طبق صحبت‌های تولیدکننده بازی، خبری از المان‌های اضافی و آزاردهنده نسخه اول نخواهد بود و یک بازسازی باکیفیت را خواهیم دید.

بازسازی بازی Dead Space توسط آخرین نسخه از موتور گرافیکی Frostbite انجام می‌شود و به همین دلیل، گیم پلی اندکی با آنچه دیده‌ایم متفاوت خواهد بود. اگرچه بازی به نسخه اصلی وفادار است اما ازنظر گرافیکی و گیم پلی، تغییرات زیادی به خود خواهد دید و این به معنی حذف تعدادی از ویژگی‌های ضعیف و غیرکاربردی است. تولید‌کننده ارشد بازی به نام فیلیپه دوشارم و کارگردان هنری بازی به نام مایک یازیان، در مورد ویژگی‌های بازی جدید صحبت کرده‌اند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

فیلیپ دوشارم اولین بار در سال 2003 به شرکت EA پیوست و پس از کار روی چند بازی مختلف، به شرکت یوبی‌سافت منتقل شد و در تولید بازی Watch Dogs Legion، نقش بزرگی ایفا کرد. او سال گذشته به الکترونیک آرتز پیوست و سریعاً به فرایند تولید بازی Dead Space‌ اضافه شد. رومان کامپوس، کارگردان اولین نسخه Dead Space که روی بازی For Honor هم کارکرده، دیگر توسعه‌دهنده مهم این بازی جدید است. مایک یازیان هم آخرین تکه پازل است که اگرچه در سال 2011 از EA جدا شد اما به‌عنوان کارگردان هنری بازی Star Wars Squadrons ایفای نقش کرد.

بازسازی Dead Space

Dead Space وفادار به بازی اصلی

مایک یازیان در گفتگو با سایت EA در مورد خاطرات گذاشته صحبت کرده و اینکه هنوز دست‌نوشته‌های خود در زمان ساخت Dead Space 2 را نگه‌داشته و از آن‌ها در بازسازی اثر جدید، استفاده کرده است. وی در این مورد گفته است:

ما در مورد طرح‌های اولیه و محتوای پایه، صحبت‌های زیادی باهم داشتیم و تمامی دانشی که کسب کرده‌اند در این بازی جا خواهد گرفت. همه‌چیز از ابتدا ساخته‌شده و بازی از یک موتور جدید استفاده می‌کند. درواقع Dead Space تماماً برای فراست‌بایت ساخته‌شده و ابزارهای تازه‌ای به‌منظور خلق شخصیت و محیط استفاده‌شده اما تمامی طرح‌ها، بر اساس بازی اولیه پیش رفته است. البته قسمت‌های تازه‌ای داریم اما داستان و ساختار اصلی را نگه‌داشته‌ایم.

آقای دوشارم هم در مورد دلیل عدم انتشار بازی Dead Space Remake برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان صحبت کرده و باور دارد که این کنسول‌ها امکان نمایش جزئیات گرافیکی را ندارند. وی می‌گوید:‌ «با یک بازی سطحی مواجه نیستید و می‌توانید عمق اتاق و سنگینی جو بازی را حس کنید. ما در حال تغییر سایه‌ها و نورپردازی هستیم که تأثیر زیادی روی گیم پلی می‌گذارد و بازی‌کننده قادر به کنترل نورپردازی در تعدادی از بخش‌های سفینه خواهد بود. در حال کار روی سیستم صدایی هستیم که باعث می‌شود تا مکان و جهت تمامی اشیاء سه‌بعدی مشخص شود»

Dead-Space

حافظه SSD یک مزیت مهم

رومان کامپوس در ادامه از حافظه SSD کنسول‌های جدید تعریف کرده و آن را ویژگی مهم برای بازی Dead Space دانسته؛ وی‌ می‌گوید: «هدف ما این بود که بازی‌کننده کنترلر را بردارد و فورا وارد بازی شود و گذر زمان را حس نکند. بازی ما باید همین اندازه پویا و به‌هم‌پیوسته باشد و کسی تا اتمام بازی، از آن دست نکشد» این هدف بزرگی است که با حذف تعدادی از المان‌های بازی انجام خواهد شد. کارگردان بازی در این مورد گفته که استودیو تمام تلاش خود را به‌منظور حذف المان‌های اضافه و غیرکاربردی انجام خواهد داد تا نرخ تعامل میان بازی‌کننده و داستان بالا رود؛ درعین‌حال ایده‌های اصلی باقی می‌مانند و تغییری در آن زمینه صورت نمی‌گیرد.

بازسازی Dead Space با انتشار تیزر کوتاهی در رویداد EA Play روز گذشته معرفی شد. منتظر انتشار بازی در اواخر 2022 باشید. نظر شما چیست؟

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.