Humankind
یحیی رحیمی

قفل دنوو از بازی Humankind حذف شد: انتشار کرک در روز اول عرضه

یحیی رحیمی 30 تیر 1400 بدون دیدگاه
602 بازدید

دنوو یکی از شناخته‌شده‌ترین قفل‌های مورداستفاده دربازی‌های ویدیویی است که از فناوری DRM استفاده می‌کند. این قفل حاشیه‌های زیادی ایجاد کرده و نحوه‌ی اجرای بازی‌ها را با مشکلات جدی مواجه کرده است. توسعه‌دهنده بازی Humankind به‌تازگی از حذف قفل دنوو خبر داده و با این حساب، بازی بدون مشکل توسط گروه‌های مختلف کرک خواهد شد.

مکانیسم DRM اخیرا جنجال زیادی به پا کرده است. انتشار بازی Resident Evil Village برای کامپیوتر با افت فریم همراه بود و توسعه‌دهنده دلیل آن را اعلام نمی‌کرد؛ با کرک شدن بازی رزیدنت ایول توسط گروه امپرس، مشخص شد که مکانیسم قفل استفاده‌شده، دلیل مشکل پیش‌آمده است و بعدها Capcom‌ هم تایید کرد که حذف DRM باعث بهبود تجربه‌ی بازی خواهد شد و بالاخره به ناکارآمدی این مکانیسم اعتراف کرد. به‌تازگی یک پچ کوچک برای بازی منتشرشده که البته قفل را برنداشته اما گیم پلی را اندکی بهبود بخشیده است.

استودیو Amplitude Studios، توسعه‌دهنده بازی Humankind از حذف قفل دنوو خبر داده است. Humankind ازجمله عناوین استراتژیک 4X است که ماه آینده توسط شرکت سگا منتشر خواهد شد. خوشبختانه با حذف قفل دنوو، مشکلی برای کرک شدن بازی در روز اول نخواهیم داشت و می‌توانید اثر باکیفیت را همان روز اول تجربه کنید. مدیر استودیو در مورد تصمیم جدید گفته است:

ما بیش از چهار سال است که روی این بازی کار می‌کنیم و شخصاً 25 سال است که آرزوی ساخت چنین پروژه‌ی بزرگی رادارم. بازی ما بیش از هر عنوان دیگری موردتوجه کاربران استیم قرارگرفته و می‌دانیم که Humankind موردتوجه گروه‌های کرک بازی هم قرار دارد و این اتفاق برای عناوین پیشین ما هم رخ‌داده است. اگر دنوو بتواند حتی چند روز بازی را از چنگال این افراد دور کند، آنگاه ارزشش را دارد اما اولویت ما ارائه بهترین تجربه ممکن برای افرادی است که بازی‌های ما را خریداری می‌کنند. به همین دلیل، دنوو نباید به تجربه‌ی بازی ضربه بزند و ما کیفیت را فدای چنین چیزی نخواهیم کرد.

بازی Humankind

انتشار کرک بازی Humankind در روز اول؟

تصمیم جدید استودیو پس از انتشار نسخه آزمایشی گرفته‌شده است. بر اساس گفته‌ی توسعه‌دهندگان، قفل دنوو تأثیر زیادی روی کارایی بازی دارد و حل مشکل پیش‌آمده به این زودی انجام نخواهد شد؛ بهترین کار آن است که مکانیسم DRM را از بازی برداشت تا افرادی که 60 دلار می‌پردازند، بهترین تجربه‌ی ممکن را داشته باشند. طرفداران بازی در انجمن بازی به صحبت در مورد تصمیم گرفته‌شده پرداخته‌اند و حذف قفل دنوو را تحسین کرده‌اند، اما این باعث نگرانی افرادی شده که بازی را پیش‌خرید کرده‌اند.

کنار گذاشتن قفل دنوو از بازی Humankind به معنی آن است که هیچ سدی جلوی راه گروه‌های کرک بازی نخواهد بود. به همین دلیل منتظر انتشار کرک بازی از سوی گروه‌های مختلف در روز 17 اوت باشید. افرادی که عنوان جدید استودیو Amplitude Studios را تجربه کرده‌اند، آن را یک رقیب قوی برای بازی Civilization دانسته‌اند و از گیم پلی آن تعریف کرده‌اند. منتظر انتشار بازی در روز 26 مرداد باشید.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.