هوش مصنوعی God of War
یحیی رحیمی

هوش مصنوعی بازی های GTA و God of War را چطور می‌بیند؟

یحیی رحیمی 16 آذر 1400 3 دیدگاه
6,474 بازدید

نقاشی‌ها و آثار هنری که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شوند، اتفاق تازه‌ای است که درک آن‌ها به سادگی آثار خلق‌شده توسط انسان نیست. امروزه هر کسی می‌تواند با بهره گرفتن از الگوریتم‌های رایانه‌ای، یک هوش مصنوعی تولید کند و در نهایت خود را به تیتر اول خبرگزاری‌ها برساند. عده‌ای از طرفداران بازی‌های ویدیویی به کمک هوش مصنوعی Wombo Dream، تصاویری هنری از بازی های GTA و God of War تولید کرده‌اند و این بازی‌ها را از دید یک هوش مصنوعی به تصویر کشیده‌اند.

اپ‌هایی مانند Wombo Dream موجی از پست‌های جدید را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته‌اند. این اپ با تولید یک نقاشی یا اثر هنری از تصاویری که به خوردش داده می‌شود، نتیجه‌ی عجیب و غریبی تولید می‌کند. تعدادی دیگر از این اپ‌ها نیز تنها با تایپ چندین کلیدواژه، یک تصویر برای کاربر تولید می‌کند. با گسترش این تصاویر، چرا هوش مصنوعی را وادار به تولید نقاشی‌هایی از بازی‌ های GTA یا God of War یا حتی فاینال فانتزی نکنیم؟

بیایید ابتدا با یکی از مشهورترین بازی های ویدیویی تاریخ شروع کنیم؛ GTA. اگر کمی سخت‌گیرانه عمل نکنیم و وضعیت این اپ‌های جدید را در نظر داشته باشیم؛ باید بگوییم که تصویر تولید شده مشابه یک تابلو رنگ از نیکو بلیک است که در حال قدم زدن در خیابان‌های شهر لیبرتی سیتی است. البته اگر لیبرتی سیتی بنفش و نارنجی بود؛ اما استایل رمزآلود نقاشی باعث شده تا اصلاً حس و حال GTA از تصویر دریافت نشود و در نتیجه هوش مصنوعی به خوبی عمل نکرده است.

GTA از نگاه یک هوش مصنوعی

دیگر تصویر مربوط به پوکیمان است. قطعاً استفاده از رنگ زرد باعث شده تا پوکیمان در نگاه اول به چشممان بخورد، اما قیافه به هم بخورده باعث شده تا تصویر ترکیبی از روباه و غاز را نشان دهد تا یک پوکیمان بامزه و دوست‌داشتنی! مس افکت بازی دیگری بود که امتحان کردیم و باید بگوییم که نتیجه‌ی نهایی زیبا به نظر می‌رسد. اندکی آن گوش سمت چپ عجیب بود، اما اگر چندان با مس افکت آشنا نباشید، می‌توانید این نقاشی را به عنوان پوستر اصلی قبول کنید.

فاینال فانتزی نیز از جمله بازی‌هایی بود که توسط این هوش مصنوعی تست شد. تصویر نهایی مبارزانی را نشان می‌داد که انگار جلوی خطری مهیب ایستاده‌اند. به طور کل فضای رمزآلود و غریب به تصویر کشیده است که اگر چه مورد قبول نیست، اما برای اولین بار، کاری بدی به حساب نمی‌آید. بهترین نتیجه نه GTA بود و نه God of War، بلکه نقاشی تولید شده از بازی Dishonored واقعاً زیبا به نظر می‌رسد و حس و حال یک اثر هنری را منتقل می‌کند.

یکی از قابل‌توجه‌ترین بازی هایی که توسط این هوش مصنوعی تست شد، سایکونات‌ها 2 بود. این بازی با ورود به ذهن شخصیت‌ها، فضایی سورئال را نشان می‌دهد و این تصویر نیز انگار یکی از مراحل این بازی است. در آخر اپ Wombo Dream تصویری به هم ریخته از شخصیت کریتوس را تولید کرد که شاید اندکی زندگی آشفته وی را نشان دهد. نگاه به این تصاویر نقاشی از بازی های GTA و God of War، تجربه‌ای جالب بود که می‌توانید با عناوین دیگر تکرارش کنید. نظر شما در مورد این تصاویر چیست؟

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    soloz

    مهمان

    برادر Majid
    ساندامونیکا شرکت نیست؟ یه نفر ایجادش کرده آیا؟
    شرکت یعنی اینکه چند نفر در کاری با هم شریک میشن و شروع به کار میکنن وسود کار بینشون تقسیم میشه
    استودیو به معنی کارگاه جایی که یک گروه اونجا کارهای هنری یا پویا نمایی یا عکاسی فیلم برداری و یا موسیقی و امثال این ها رو انجام میدن

    استودیو ساندا مونیکا علاوه بر اینکه یک استودیو هست یک شرکت هم هست و البته زیر مجموعه سونی اینترتینمنت هستش

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Majid

    مهمان

    من GTA زیاد بازی کردم تقریبا چند ساله ولی میتونم بگم شرکت راک استار بیشتر ب این موضوع اهمیت داده تا شرکت گاد آف وار

    پاسخ دهید
    • Avatar

      آراز در پاسخ به Majid

      مهمان

      اصلا نمی دونی حتی نمی دونی گاد آف وار مال شرکت نیست مال استدیو سانتامونیکاست