phil spencer
مبین نعمت‌اللهی

مدیر ایکس‌باکس: بازی‌های داستانی زیادی در راه است

مبین نعمت‌اللهی 24 تیر 1400 بدون دیدگاه
341 بازدید

یکی از بزرگ‌ترین نقاط‌ضعف ایکس‌باکس را می‌توان نبود بازی‌های داستان‌محور تلقی کرد، امری که به‌وضوح می‌توان به نقطه‌عطف پلی‌‌استیشن با داشتن ‌بازی‌‌هایی همچون Uncharted و God of War اشاره داشت.

با گذشت سالیانه‌سال از ضعف آشکار برند ایکس‌باکس در ارائه‌ی بازی‌های داستان‌محور به مخاطبین خود، به‌نظر می‌رسد که بازخوردهای طرفداران این برند شنیده شده تا جایی که فیل اسپنسر، رئیس بخش سرگرمی مایکروسافت، ایکس‌‌باکس در مصاحبه‌ای با وب‌سایت گاردین از در دست ساخت بودن بازی‌های داستان‌محور، بیش از هر زمان دیگری خبر داد. در همین‌حین از آقای اسپنسر پرسیده شد که آیا همچنان به عناوین داستان‌محور سنتی بهایی داده می‌شود که وی در جواب اظهار داشت که درحال‌حاضر بیش از هر زمان دیگری در تاریخچه‌ی برند ایکس‌باکس بازی‌های داستان‌محور مشغول به ساخت هستند و اگر چنین سیاستی به نتیجه‌ی مطلوب برسد، به سوق دادن بازی‌کنندگان بیشتر به این اکوسیستم منتهی خواهد شد. وی در اینباره اظهار کرد:

Phil Spencerمن معتقدم که ما بیش از هر زمان دیگری به ساخت چنین بازی‌هایی مشغول هستیم. دارندگان پلتفرم‌ها، از مشترکین نرم‌افزار‌ تا دستگاه‌های سخت‌افزاری گرفته همگی به‌طور فعال به سرمایه‌گذاری در مشاغل جدید و پرخطر مشغول هستند، چرا که اگر چنین سیاستی به نتیجه برسد، ما از آوردن بازیکنندگان جدید به اکوسیستم خود ارزش و اعتبار بدست خواهیم آورد.

ایکس باکس

“اجبار” هیچ جایگاهی در سیاست‌های ایکس‌باکس ندارد

مت بوتی، رئیس بخش استودیو‌های ایکس‌‌باکس ملقب به Xbox Game Studios با توضیح آنکه هیچ یک از توسعه‌دهندگان به اجبار تیم ایکس‌ باکس بازی خود را برای انتشار سالیانه توسعه نمی‌دهند، یادآور شد که چنین بازی‌های‌ویدئویی مورد به مورد تحت قضاوت و بررسی قرار خواهند گرفت. مت بوتی در ادامه اذعان داشت:

برای‌مثال بازی Sea of Thieves طول عمر زیادی دارد و در همین‌حال ما مشغول راه‌اندازی بخش چندنفره HALO برای چندین فصل هستیم. همان‌حال که به Compulsion Games، استودیومان در مونترال کانادا سیاستی مبنی بر گسترش بازی برای چند فصل و یا انتشار محتویات‌ اضافی شش‌گانه تحمیل نشد. پس هیچ اجباری در این رابطه وجود ندارد که تیم‌های بازی‌سازی متوجه باشند که چگونه بازی‌های خود را برای چندین و چند فصل توسعه دهند.

درحال‌حاضر تعداد محدودی از بازی‌های تک‌نفره و متمرکز بر خط‌داستانی برای ایکس‌‌باکس در دست ساخت هستند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به Psychonauts 2, Starfield و Senua’s Saga: Hellblade II، بازی موردانتظار استودیو Ninja Theory، یکی از مهم‌ترین استودیو‌های فرست‌پارتی مایکروسافت اشاره داشت. تا پیش از آن، آقای فیل اسپنسر از تبدیل کردن Xbox به یک برند قدرتمند جهانی در بازارهای بین‌المللی طی سالیان آینده خبر داد و به گفته‌ی وی، این تیم بیش از آنکه به فروش کنسول در بازارهای بین‌المللی متوسل باشد، بر ایجاد تعامل میان بازی‌کنندگان و گسترش روزافزون و همه‌جانبه جامعه‌ی ایکس‌‌باکس متمرکز است.

منبع: Pure Xbox

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.