سرویس Xbox Live Gold
یحیی رحیمی

مایکروسافت به دنبال حذف سرویس Xbox Live Gold است

یحیی رحیمی 20 تیر 1400 بدون دیدگاه
202 بازدید

بر اساس گزارش جدید جف گراب، مایکروسافت به دنبال حذف سرویس Xbox Live Gold و پایان پشتیبانی از آن است. این سرویس مدت‌هاست امکان استفاده از بازی‌های مولتی پلیر و آنلاین را برای کاربران ایکس باکس فراهم کرده و هرماه هم، تعدادی بازی‌های رایگان در دسترس کاربران قرار می‌‌گیرد. با محبوبیت سرویس ایکس باکس گیم پس و محو شدن سرویس‌های کلاسیک، احتمال قطع پشتیبانی از سرویس طلایی ایکس باکس وجود دارد.

بر اساس گفته‌های جف گراب، حذف سرویس Xbox Live Gold به این زودی انجام نخواهد شد و ممکن است چندین سال طول بکشد. هدف از این کار، تمرکز روی سرویس ایکس باکس گیم است تا بتوان به‌صورت بهتری به تبلیغ این سرویس آنلاین مبتنی بر حق اشتراک پرداخت. در حال حاضر اشتراک ماهانه هر دو سرویس تحت عنوان گیم پس آلتیمت به فروش می‌رسد و با حذف سرویس قبلی، می‌توان تمامی امکانات را با پرداخت یک حق اشتراک در اختیار داشت که کاملاً سیاست منطقی به نظر می‌رسد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مایکروسافت پس از رویداد E3 2021 به این نتیجه رسیده که سرویس ایکس باکس گیم پس میان همگان شناخته‌شده و دیگر نیازی به معرفی بیشتر وجود ندارد و می‌توان این سرویس را جایگزین Xbox Live Gold کرد. اگر کنفرانس مشترک ایکس باکس و بتسدا را مشاهده کرده باشید، می‌دانید که تمامی بازی‌های معرفی‌شده همان روز اول برای سرویس گیم پس منتشر می‌شوند. این استراتژی موردتوجه افراد زیادی قرار گرفت و نشان داد که گیم پس می‌تواند سرویس پیشتاز مایکروسافت در عرصه بازی‌های ویدیویی باشد. گراب در این مورد می‌گوید:

Jeff Grubbمایکروسافت مدتی است به‌آرامی در حال جذب کاربران بیشتر است و این بدین معنی است که سرویس ایکس باکس لایو کنار گذاشته خواهد شد اما آن‌ها قبل از قطع این منبع درآمد، نیاز به ایجاد یک حاشیه امن توسط گیم پس دارند و باید اطمینان حاصل کنند که از درآمد آن‌ها از منبع دیگر تأمین می‌شود.

ایکس باکس گیم پس

گیم پس ناجی سرویس Xbox Live Gold

سرویس ایکس باکس گیم پس اهمیت بسیار زیادی برای مایکروسافت پیداکرده است. درواقع تمام تمرکز بخش گیمینگ این شرکت روی این سرویس مبتنی بر حق اشتراک قرار دارد و همین باعث شده تا استراتژی‌های تازه‌ای برای جذب کاربران بیشتر پیاده شود. بر اساس صحبت‌های جف گراب، تعداد کاربران این سرویس در حد 20 تا 23 میلیون نفر است و هدف مایکروسافت، رسیدن به رقم 50 میلیون نفر، قبل از حذف سرویس Xbox Live Gold است. این رقم می‌تواند با انتشار بازی Halo Infinite و Starfield در طی ماه‌ها و سال‌های آینده به بیشترین حد ممکن برسد.

باید ببینیم پس از Halo چه اتفاقی خواهد افتاد اگر این بازی بتواند یک الگو مناسب برای جذب کاربران جدید شود، انتشار بازی Starfield‌ می‌تواند هدف مایکروسافت را عملی کند. سرویس Xbox Live Gold فعلاً باقی خواهد ماند اما بالاخره جایش را به یک سرویس بهتر خواهد داد.

از ماه گذشته دیگر نیازی به خرید اشتراک ایکس باکس لایو به‌منظور تجربه‌ی بازی‌های رایگان مانند Fortnite‌ و Warzone نیست؛ این اولین قدم مایکروسافت به‌منظور حذف کامل این سرویس قدیمی است؛ منتظر تغییرات بزرگ در طی ماه‌های آینده باشید.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.