هک بازی
یحیی رحیمی

یادگیری ماشین به کمک هکرها آمد؛ شدت گیری تقلب در بازی‌های پلی استیشن 5

یحیی رحیمی 17 تیر 1400 بدون دیدگاه
288 بازدید

یک موتور خلق چیت و ابزار تقلب به لطف یادگیری ماشین و هوش مصنوعی ایجادشده که کنسول‌های بازی ازجمله پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری را تحت تأثیر قرار خواهد داد. گروه مبارزه با چیت و هک بازی‌های ویدیویی به نام ACPD به‌تازگی از کشف یک ابزار جدید خبر داده‌ که یافتن چیترها و متقلبان را برای توسعه‌دهندگان بازی بسیار سخت خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات منتشرشده، ابزار جدید با دریافت ویدیو و تصاویر بازی توسط یک کارت کپچر و سپس بررسی و آنالیز داده‌ها توسط الگوریتم‌های یادگیری ماشین، عملاً کشف متقلبان را برای توسعه‌دهندگان به یک کابوس تبدیل خواهد کرد. تنها لازم است نشانگر موس را به‌سوی حریف گرفت و ابزار جدید، سریعاً پیشانی حریف را پیدا می‌کند و با یک گلوله او را از بازی بیرون می‌اندازد. این ابزار قادر به تغییرات جزئیات مختلفی از بازی‌های کنسول همانند پلی استیشن 5 است. برای نمونه می‌توان عمق میدان را کاهش یا افزایش داد تا حریف در تمامی نقاط نقشه نشان داده شود.

کارایی اصلی این چیت قدرتمند، بهبود نشانه‌گیری بازی‌کننده است و درواقع تمامی اطلاعات در کسری از ثانیه به دسته بازی ارسال می‌شوند. تنها کافی است تا بازی‌کننده به سمت حریف نشانه‌گیری کند و بقیه ماجرا توسط ابزار تقلب جدید هدایت می‌شود. این چیت به‌تازگی در بازی Warzone استفاده‌شده و بسیاری از بازی‌کنندگان دیگر نیاز به نشانه‌گیری نداشته‌اند و توانسته‌اند بدون شناسایی توسط ابزارهای کنترل بازی، به دریافت امتیاز و برد بازی ادامه دهند.

کاربران کامپیوتر می‌دانند که هکرها چطور می‌توانند یک بازی ویدیویی را خراب کننداما کاربران کنسول در حاشیه‌ی امن قرار داشتند و کمتر هکری را می‌توانستیم در سرورهای بازی‌ محبوبی مانند وارزون پیدا کنیم؛ اما این مزیت هم در حال از بین رفتن است و کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری هم دیگر در امان نخواهند بود.

هک پلی استیشن 5

آیا پلی ‌استیشن 5 و ایکس باکس آماده مقابله با هکرها هستند؟

اکوسیستم بسته‌ی پلی استیشن و ایکس باکس باعث کاهش تعداد هکرها شده است. درواقع سونی و مایکروسافت این گزینه‌ را در اختیاردارند تا اکانت هکر را به‌طور کامل ببندند و این ریسک بزرگی است که باعث از بین رفتن بازی‌های خریداری‌شده می‌شود. سونی حتی کنسول هکرها را قفل می‌کند و استفاده از آن را غیرممکن می‌کند اما از آنجایی مکانیسم چیت جدید متفاوت است، احتمال شناسایی آن توسط سونی و مایکروسافت پایین است. به گفته‌ی ACPD، شناسایی ابزار جدید غیرممکن نیست اما نیاز به تلاش زیادی دارد و توسعه‌دهندگان باید شیوه‌های تازه‌ای برای آن پیدا کنند.

مدیر استودیو Raven Software به‌تازگی نفرت خود را از هکرهای بازی Warzone‌ نشان داده و اذعان کرده که این افراد، بازی را برای همه خراب می‌کنند و به اعتماد بازی‌کنندگان و زحمات چندین ساله صدمه می‌زنند. بازی وارزون بیش از 100 میلیون کاربر دارد و جلوگیری از تقلب و هک در این فضا، کار ساده‌ای نیست. بیشتر هکرها درزمینه‌ی بازی‌های رایگان فعالیت می‌کنند و مطمئنم همگی یک‌بار هم شده، با هکرهایی در بازی کانتر استرایک و وارزون برخورد کرده‌اید.

باوجود ابزار تقلب جدید، کنسول‌های بازی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری هم در امان نخواهند بود اما خوشبختانه فعلاً این چیت به دست افراد زیادی نرسیده و در خفا مانده است. امیدواریم که مایکروسافت و سونی، فکری به حال چیترهای کنسول هم انجام دهند تا تجربه‌ شیرین بازی‌های ویدیویی به دلیل زیاده‌خواهی افرادی سلطه‌جو، تخریب نشود. نظر شما چیست؟‌

منبع:‌GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.