بازی Black Ops Cold War
یحیی رحیمی

حجم فایل بازی Black Ops Cold War رکورد زد: یک سوم از حافظه پلی استیشن 5

یحیی رحیمی 14 تیر 1400 بدون دیدگاه
947 بازدید

حجم بازی Black Ops Cold War که تازه‌ترین شماره از مجموعه‌ی پرطرفدار Call of Duty است به‌اندازه‌ای افزایش پیداکرده که تقریباً یک سوم حجم حافظه SSD کنسول پلی استیشن 5 را اشغال می‌کند. آپدیت‌های مداوم بازی و ارائه پک‌های گرافیکی مختلف باعث شده تا حجم بازی به بیشترین حد ممکن برای یک شوتر اول‌شخص برسد و بار دیگر قول توسعه‌دهندگان اکتیویژن به‌منظور کاهش حجم بازی را زیر سؤال ببرد.

حجم بالای بازی‌های Call of Duty بر کسی پوشیده نیست اما تا همین چند سال پیش، هیچ بازی‌کننده‌ای از حجم بالای بازی‌های کالاف دیوتی گلایه نداشت. انتشار بازی Warzone و تلفیق آن با جدیدترین عناوین سری مانند Black Ops Cold War، باعث شد تا حجم بازی سر به فلک بکشد. این اثر رایگان با دریافت آپدیت‌های جدید، روزبه‌روز حجیم و حجیم‌تر شد و باعث شد تا کاربران پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، با بسیاری از بازی‌های نصب‌شده روی کنسول خداحافظی کنند تا بالاخره فضای خالی برای نصب بازی ایجاد شود.

بر اساس مطلب منتشرشده توسط یکی از کاربران شبکه اجتماعی رددیت، حجم بازی Black Ops Cold War به 220 گیگابایت روی حافظه SSD کنسول پلی استیشن 5 رسیده است. این به معنی 33 درصد از حجم کل حافظه در دسترس کاربر است که برای یک شوتر اول‌شخص، رقم فوق‌العاده بالایی است. تنها 667.2 گیگابایت از حافظه SSD کنسول پلی استیشن 5 در دسترس کاربر قرار دارد و همین میزان هم نسبت به نسل هشتم، افت زیادی داشته است؛ افزایش حجم بازی‌‌های جدید، قطعاً خبر خوبی برای کاربران این کنسول نیست.

فناوری فشرده‌سازی فایل اکتیویژن کجاست؟

اگر نگاهی به حجم فایل بازی‌های موجود برای پلی استیشن 5 بیندازیم، خواهیم دید که بازی Returnal حدود 56 گیگابایت فضا نیاز دارد و Ratchet & Clank Rift Apart که یک اثر تحسین‌شده ازلحاظ گرافیکی و گیم پلی است، تنها 33 گیگابایت فضا نیاز دارد. سونی از یک فناوری خاص به‌منظور فشرده‌سازی فایل‌های بازی استفاده کرده اما به نظر می‌رسد که اکتیویژن علاقه‌ای به استفاده از چنین فناوری ندارد.

استودیو Treyarch با بالا گرفتن بحران افزایش حجم بازی Call of Duty، قول فشرده‌سازی فایل بازی Black Ops Cold War را داد. این بازی اوایل حجم چندان زیادی نداشت اما انتشار آپدیت‌های پی‌در‌پی، نه‌تنها حافظه در دسترس کنسول را کاهش داد، بلکه بازی‌کنندگان را وادار کرد تا هرچند روز یک‌بار، آپدیتی چند گیگابایتی دانلود کنند. در حال حاضر می‌توان بخش داستانی بازی را از کنسول حذف کرد و تنها بخش مولتی پلیر را نگه داشت که بازهم 154 گیگابایت فضا اشغال می‌شود که به‌اندازه‌ی هر سه بازی انحصاری منتشرشده برای پلی استیشن 5 است.

حجم بازی Black Ops Cold War

سونی در آخرین آپدیت بزرگ پلی استیشن 5، امکان اجرای بازی‌های پلی استیشن 4 از حافظه اکسترنال را فراهم کرد اما هنوز نمی‌‌توان بازی‌های جدید را با این تکنیک اجرا کرد. همچنین خبری از حافظه SSD اضافه هم نیست و کاربران هیچ راهی برای افزایش حافظه داخلی محدود کنسول جدید ندارند.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.