کوجیما ایکس باکس
یحیی رحیمی

شایعه: کوجیما و ایکس باکس در یک‌قدمی ثبت قرارداد ساخت یک بازی جدید

یحیی رحیمی 5 تیر 1400 بدون دیدگاه
289 بازدید

مدت‌هاست در مورد احتمال ساخت یک بازی با همکاری هیدئو کوجیما و ایکس باکس می‌شنویم و تابه‌حال هیچ‌کدام از طرفین در مورد چنین شایعه‌ای صحبت نکرده‌اند. بسیاری انتظار معرفی این بازی را در نمایشگاه E3 2021 و در کنفرانس مشترک ایکس باکس و بتسدا داشتند اما چنین اتفاقی رخ نداد. به‌تازگی گزارش‌هایی منتشرشده که نشان از نزدیک شدن مایکروسافت و شرکت Kojima Productions به یک توافق جامع دارد و احتمالاً بازی بعدی کوجیما، یک اثر تراز اول برای کنسول ایکس باکس باشد.

به گفته‌ی جف گراب از رسانه‌ی GamesBeat، کوجیما و ایکس باکس در یک‌قدمی ثبت قرارداد هستند و به‌زودی همه‌چیز نهایی خواهد شد. جف گراب که در قسمت جدید پادکست Decides شرکت داشت، اطلاعاتی از قرارداد در حال بررسی مایکروسافت منتشر کرد و به باور او، قرارداد هنوز نهایی نشده و یک سری بندها وجود دارد که طرفین باید در مورد آن‌ها به توافق برسند. به گفته‌ی او، بندهای اصلی قرارداد نهایی شده و تنها امضای نهایی مانده که آن‌هم‌ «به‌زودی امضا خواهد شد». جف گراب در ادامه از انتشار اطلاعات بیشتر در روزها و هفته‌های آینده خبر داده و باور دارد که منابع او مطمئن هستند و می‌توان به آن‌ها استناد کرد.

شایعه‌ی همکاری کوجیما و ایکس باکس از چند ماه پیش به سر زبان‌ها افتاد و تابه‌حال تنها یک سری اطلاعات ضعیف دریافت کرده‌ایم که نمی‌توان به آن‌ها استناد کرد. ایکس باکس اخیراً تحرکات مهمی درزمینه‌ی کلاود گیمینگ و جذب متخصصان جدید داشته است. برای نمونه کیم سویفت از توسعه‌دهندگان سابق بازی‌های Portal و Left 4 Dead را استخدام کرده تا به‌عنوان مدیر بخش کلاود گیمینگ به فعالیت بپردازد. او مدتی قبل در شرکت گوگل حضور داشت و روی پروژه‌ی به‌ظاهر شکست‌خورده‌ی استادیا کار می‌کند. جف گراب باور دارد که خانم کیم سویفت، رابط ایکس باکس و کوجیما است و ردموندی‌ها از طریق وی، موفق به جلب نظر این بازی‌ساز ژاپنی شده‌اند.

کوجیما ایکس باکس

کوجیما چه بازی برای ایکس باکس خواهد ساخت؟

اگرچه جف گراب در مورد ماهیت بازی جدید شرکت Kojima Productions هیچ صحبتی نکرده، اما کوجیما قبل در مورد ساخت یک بازی با فناوری فضای ابری صحبت کرده بود. او در سال 2019 از روند رو به رشد فضای ابری و سرویس‌های استریم بازی و فیلم صحبت کرده بود و باور داشت که چند سال آینده، تغییرات اساسی در صنعت سرگرمی ایجاد خواهد شد و اینکه او به فرمت جدید تمایل زیادی دارد و می‌خواهد بخشی از آن باشد.

اگر بگوییم قرارداد میان هیدئو کوجیما و ایکس باکس نهایی شده، این نباید باعث حریص شدن ما نسبت به بازی جدید شود و باید بدانیم که هنوز فاصله‌ی زیادی تا معرفی بازی جدید این شرکت داریم. با توجه به اطلاعات درز پیداکرده و صحبت‌های افراد فعال ویدیو گیم، بعید است چنین شایعه‌ای غلط باشد و احتمالاً مایکروسافت به فکر برنامه‌های تازه‌ای است که بالاخره از آن‌ها اطلاع پیدا خواهیم کرد.

از سوی دیگر، گزارش‌های منتشرشده توسط جف گراب هم اکثراً درست بوده‌اند. برای نمونه او گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد بازی‌های نمایشگاه E3 2021 داشت و در آخر فهمیدیم که تمامی آن‌ها درست بوده‌اند. توییت‌های جدید کوجیما هم نشان از شروع یک پروژه‌ی جدید دارند و باید ببینیم حاصل همکاری وی با ایکس باکس چه خواهد بود. نظر شما در مورد این بازی جدید چیست؟

منبع: GameRant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.