Hideo Kojima
علی رحمانیان

شایعه‌: همکاری کوجیما با مایکروسافت برای ساخت یک بازی جدید

علی رحمانیان 19 فروردین 1400 بدون دیدگاه
595 بازدید

در سال 2019 بود که کوجیما به همراه دیگر همکاران خود در استودیو Kojima Productions بازی بزرگ Death Stranding را منتشر کرد و این اولین بازی این بازی‌ساز ژاپنی بود که پس از جدایی او از شرکت Konami ساخته می‌شد و نقدهای مثبت بسیاری را به خود جذب نمود. Death Stranding البته در زمان عرضه‌اش با حاشیه‌های زیادی از طرف شرکت سونی روبرو شد، این بازی در ابتدا به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 عرضه شد ولی مدتی بعد در اختیار کاربران رایانه های شخصی قرار گرفت. شایعات اخیر حاکی از آن‌ است که کوجیما قصد دارد در ساخت بازی جدید خود با شرکت مایکروسافت همکاری کند.

بر اساس گفته‌های Jeff Grubb، نویسنده‌ی نشریه‌ی VentureBeat، او از منابع قابل‌اعتمادی شنیده که هیدئو کوجیما در حال مذاکره با مایکروسافت است تا یک بازی ناشناخته و جدید را توسعه دهد. او همچنین می‌گوید که در پاسخ به شایعات اخیر مبنی بر اینکه استودیوی Kojima Productions به‌صورت مخفیانه روی بازی Abandoned کار می‌کند، این خبر را می‌نویسد و همچین چیزی واقعیت ندارد، مخصوصاً اگر فرض همکاری مایکروسافت با کوجیما صحت داشته باشد.

«بزرگ‌ترین مدرکی که نشان می‌دهد Abandone یک پروژه‌ی مخفیانه از استودیوی Kojima Productions نیست، این است که کوجیما دارد برای انتشار بازی بعدی خود با مایکروسافت مذاکره می‌کند، این خبر از منبعی می‌آید که ظاهراً در جریان این موضوع است. و بله، مجسمه‌ای که در کمد فیل اسپنسر دیده‌شده می‌تواند گواهی بر مذاکره‌ی مایکروسافت با این بازی‌ساز افسانه‌ای باشد. هنوز نمی‌توانم تأیید کنم که مایکروسافت این قرارداد را بسته است یا خیر، ولی حدس می‌زنم که برنامه‌ی اصلی این شرکت برای آینده استفاده‌ی هر چه بیشتر از استعدادهای ژاپنی است».

بااینکه جف گرابی همیشه منبع قابل‌اعتمادی بوده است، ولی هنوز نمی‌شود روی این خبر به‌عنوان چیزی بیشتر از یک شایعه حساب باز کرد. استودیوی Kojima Productions اخیراً اعلام کرد که به‌زودی از پروژه‌ی بعدی آن‌ها رونمایی می‌شود و همین موضوع هم احتمالاً خیلی چیزها را مشخص خواهد کرد.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.