درایور کارت گرافیک Nvidia
یحیی رحیمی

پایان پشتیبانی Nvidia از ویندوز 7 و 8؛ آپدیت‌های جدید تنها برای ویندوز 10

یحیی رحیمی 22 خرداد 1400 بدون دیدگاه
318 بازدید

شرکت Nvidia به زودی پشتیبانی از ویندوز 7 و 8 و 8.1 را کنار خواهد گذاشت و دیگر آپدیت درایور کارت گرافیک را برای کاربران این ویندوزها منتشر نخواهد کرد. تنها کاربرانی که از ویندوز ‍10 استفاده می‌کنند، می‌توانند آپدیت‌های جدید را دریافت کنند. آپدیت درایور کارت گرافیک انویدیا تغییرات با انتشار بازی‌های جدید منتشر می‌شود اما از ماه اکتبر، دیگر هیچ آپدیتی برای ویندوزهای قدیمی عرضه نخواهد شد.

شرکت Nvidia با انتشار اعلامیه‌ای رسمی، خبر از قطع پشتیبانی ویندوز 7، 8 و 8.1 را داده است. با شروع ماه اکتبر که برابر با اواسط مهر ماه خواهد بود، روند انتشار آپدیت درایور کارت گرافیک انویدیا برای کاربرانی که از ویندوزهای قدیمی استفاده می‌کنند متوقف خواهد شد. مایکروسافت مدت‌هاست پشتیبانی از ویندوز 7 و 8 را قطع کرده و تنها ویندوز 8.1 مانده که تا ژانویه 2023 پشتیبانی خواهد شد. انویدیا هم به این دلیل، روند انتشار آپدیت برای سیستم عاملهای قدیمی را قطع خواهد کرد.

این شرکت تولیدکننده‌ی کارت گرافیک در اعلامیه‌ی منتشر شده از دلایل چنین تصمیم بزرگی گفته است. بر اساس گفته‌ها، بیشتر افرادی که از کارت گرافیک‌های Nvidia استفاده می‌کنند، به سیستم عامل ویندوز 10 مهاجرت کرده‌اند و تنها تعدادی کمی از این افراد باقی مانده‌اند. انویدیا می‌گوید:

بیشتر مشتریان ما به ویندوز 10 مهاجرت کرده‌اند و به منظور ارائه بهترین، کاراترین و امن‌ترین تجربه‌ی ممکن، تمام تمرکزمان را روی سیستم عامل ویندوز 10 خواهیم گذاشت.

ویندوز 7

ویندوز 7 هنوز زنده است!

بر اساس آمار منتشر شده توسط مایکروسافت و دیگر وب‌سایت‌های معتبر، 1.3 میلیارد نفر از ویندوز 10 استفاده می‌کنند. زمانی بود که مایکروسافت تلاش می‌کرد تا میزان کاربران ویندوز جدید را به یک میلیارد نفر برساند و این آرزو مدت‌هاست که به واقعیت پیوسته است؛ اما از سوی دیگر، کاربران زیادی از ویندوز 7 استفاده می ‌کنند. تعداد این کاربران هم بیش از 15 درصد میان تمامی نسخه‌های ویندوز است که رقم کمی نیست.

انویدیا از اواسط مهر ماه به روند انتشار آپدیت‌های جدید برای ویندوزهای قدیمی پایان خواهد داد و بهتر است همین الان به ویندوز جدید مهاجرت کنید. شایعات و گزارش‌هایی از احتمال انتشار یک شماره‌ی جدید از سیستم عامل مایکروسافت به نام ویندوز 11 منتشر شده و احتمالا مایکروسافت خود را برای تغییرات بزرگی آماده می‌کند؛ البته شایعاتی وجود دارد که این سیستم عامل لغو شده و تمامی امکانات و ویژگی‌ها آن، داخل نسخه‌ی فعلی گنجانده خواهد شد.

منبع:‌The Verge

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.