شارژر بی سیم لنوو
یحیی رحیمی

لنوو از اولین شارژر بی سیم لپ تاپ رونمایی کرد

یحیی رحیمی 3 تیر 1400 بدون دیدگاه
498 بازدید

شرکت لنوو از محصول جدید خود به نام Go Wireless Charging Kit رونمایی کرده که در واقع اولین شارژر بی سیم لپ تاپ دنیا به‌حساب می‌آید. این کیت مخصوص، قابلیت استفاده برای انواع و اقسام لپ‌تاپ‌ها را دارد و از فناوری تازه‌ای به نام Energy Square استفاده می‌کند که مکانیسم آن نسبت به استاندارد Qi که در شارژر بی‌سیم موبایل استفاده می‌شود، کاملاً فرق دارد.

کیت شارژ شامل یک فلز شارژ برس دار باضخامت 3.2 میلی‌متر است که به برق متصل می‌شود و می‌توان آن را روی میز قرارداد. در سوی دیگر یک پد شارژ وجود دارد که باید زیر لپ تاپ قرار گیرد و توسط کابل USB-C به دستگاه متصل شود. هنگامی‌که تمامی توصیه‌ها رعایت شود و دستگاه به‌درستی متصل شود، امکان شارژ برای بیشتر لپ‌تاپ‌های 13 تا 14 اینچ تا توان 65 وات ایجاد می‌شود. به گفته‌ی شرکت لنوو، این شارژر دارای کارایی 93 درصد است و هیچ مشکلی برای باتری ایجاد نمی‌کند. گفتنی است شارژر بی سیم لنوو از هر دو محصولات ویندوز و مک او اس پشتیبانی می‌کند.

اولین شارژر بی سیم دنیا؟

شارژر بی سیم لپ تاپ

شارژر بی سیم مدت‌هاست برای موبایل‌های هوشمند به کار می‌رود و به یک نرم در بازار موبایل تبدیل‌شده اما این اولین بار است که یک محصول تجاری باکیفیت را مخصوص لپ تاپ می‌بینیم. اگر دقیق‌تر صحبت کنیم، این شرکت دل بود که اولین شارژر بی سیم مخصوص لپ‌تاپ را به نام Latitude 7285 در سال 2017 معرفی کرد اما آن محصول بیشتر یک تبلت بود که توانایی شارژ از طریق کیبورد جداشونده را داشت. شرکت اینتل هم تلاش‌ زیادی به‌منظور خلق استاندارد تازه‌ای درزمینه‌ی شارژ بی سیم لپ‌تاپ کرده اما تابه‌حال هیچ محصول تجاری معرفی نکرده و تنها یک سری نشان تجاری به ثبت رسانده‌اند.

لنوو اولین شرکت است که پد شارژ بی سیم لپ‌تاپ را به‌صورت جهانی و باقیمت مناسب عرضه می‌کند. قیمت کیت شارژ Go Wireless این شرکت چینی، 140 دلار است که جزوی از برند Go به‌حساب می‌آید. برند Go مدت‌هاست در حال تولید لوازم جانبی ازجمله‌ پاور بانک‌های با شارژ بی سیم، موس بی سیم، هدفون و کیبورد است و تجربه‌ی کافی درزمینه‌ی تولید لوازم وایرلس دارد.

کیبورد لنوو

موس و کیبورد ارگونومیک لنوو

شرکت لنوو علاوه بر شارژر بی سیم لپ تاپ از یک موس و کیبورد با طراحی ارگونومیک رونمایی کرده است. کیبورد جدید این شرکت، دارای طراحی عجیبی است و میانه‌ی دکمه‌ها خم‌شده تا انگشتان کمتری آسیب را ببیند. اگر به نحوه تایپ خود دقت کنید، خواهید دید که انگشتان شما یک زاویه‌ی مخصوص به خود می‌گیرند و این کیبورد Go Wireless Split Keyboard هم دقیقاً این نکته را رعایت کرده است. این شرکت همچنین یک جای مخصوص به‌منظور قرار دادن مچ در نظر گرفته که از پلاستیک نرم‌تر است و امکان تایپ راحت را فراهم می‌کند. این کیبورد جالب باقیمت 90 دلار در اکتبر امسال عرضه می‌شود.

موس بی‌سیم، دیگر محصول جذاب لنوو است که دارای طراحی ارگونومیک است. گوشه‌ی موس با همان مواد نرم پوشیده شده تا دست اذیت نشود و موس هم کاملاً فرم کف دست را به خود بگیرد. از ویژگی‌های جالب موس Go Wireless Vertical باید به‌دقت 2400 DPI و شش دکمه‌ی قابل‌برنامه‌ریزی اشاره کرد. این موس قرار است باقیمت 50 دلار و در ماه اوت به بازار عرضه شود.

محصولات جدید لنوو نشان از طراحی هوشمندانه دارند و امیدواریم که شارژر بی سیم لپ تاپ ، همان کارایی را داشته باشد که لنوو می‌گوید. نظر شما چیست؟‌

منبع: TheVerge

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.