بهترین برندهای لپ تاپ
Avatar

معرفی بهترین برندهای لپ تاپ در ایران و جهان

مهدیه سیفی 13 خرداد 1402 بدون دیدگاه
1,503 بازدید

می‌خواهید لپ تاپ بخرید؟ این مطلب خیلی به دردتان می‌خورد چون قرار است در آن به معرفی بهترین برندهای لپ تاپ در ایران و جهان بپردازیم. خوشبختانه از نظر برند، بازار جهانی و ایرانی اشتراکات فراوانی با هم دارند اما سطح کیفیت و پایین یا بالارده بودن لپ تاپ است که بین این دو بازار تفاوت قائل می‎شود. با توجه به قیمت‌ها، بهترین برندهای لپ تاپ در ایران در نظر گرفته شده‌اند اما گریزی به نمونه‌های باکیفیت و درجه یک جهانی نیز خواهیم داشت.

معرفی بهترین برندهای لپ تاپ جهان و ایران

بر خلاف صنعت موبایل سازی که بازار در دست سه کمپانی بزرگ سامسونگ، اپل و شیائومی است، در صنعت ساخت لپ تاپ تعداد پرشماری کمپانی مشهور و قابل حضور دارند که هر یک ویژگی‌های خاصی را برای نام و نشان خود انتخاب کرده‌اند. در ادامه بهترین برندهای لپ تاپ در جهان و ایران را معرفی می‌کنیم.

1) برند Apple

لپ تاپ Apple

تقریبا همه در مورد این موضوع توافق دارند که لپ‌تاپ‌های اپل، قابل اعتماد و با کیفیت هستند؛ این برند با به‌روزرسانی‌هایی که از لپ‌تاپ‌های قدیمی‌تر پشتیبانی می‌کنند توانسته است طرفداران بسیاری را به سمت خود بکشاند. محصولات مک‌بوک این برند یک صفحه نمایش فوق‌العاده به همراه عمر باتری قوی و یک شاسی زیبا با حاشیه‌های نازک را ارائه خواهند داد که نسبت به همتایان ویندوزی خود گران‌تر هستند. این گران بودن به دلیل کیفیت برتر نیست بلکه به دلیل یونیک و یکتا بودن محصول است؛ شما مشابه مک را هیچ جا نخواهید یافت! حتی از فاصله دور می‌توان تشخیص داد که یک لپ تاپ برای برند اپل است یا خیر. زیبایی و طراحی چشم‌نواز از مشخصه‌های برجسته این محصولات است.

اپل خط مک‌بوک خود را با پردازنده‌های سریع‌تر به‌روزرسانی کرد و مشکلاتی که مدت‌ها در طراحی کیبورد ایراد گرفته می‌شد با انجام تغییراتی در تراشه داخلی ARM M1 برای مک‌بوک ایر و نسخه‌های فوق‌العاده سریع M1 Pro و M1 Max در مک‌بوک 14 و 16  تغییر داده و رفع کرد. مواردی چون عملکرد سخت افزاری بسیار خوب، پشتیبانی نرم‌افزار به صورت طولانی مدت، شارژدهی بسیار خوب باتری، طراحی زیبا و ظریف و نمایشگرهای بسیار خوب آن به عنوان اصلی‌ترین نقاط قوت برند اپل به حساب می‌آیند اما مناسب نبودن سخت افزار آن برای بازی، قیمت بالاتر از رقبا، عدم ارتقا رم و تنوع کمتر نسبت به دیگر برندها، باعث شده تا برخی از کاربران این برند را در بین انتخاب‌های خود قرار ندهند.

2) برند Lenovo

لپ تاپ Lenovo

یک شرکت فناوری چندملیتی آمریکایی-چینی است که متخصص در طراحی، ساخت و بازاریابی لوازم الکترونیکی مصرفی شخصی است؛ مانند کامپیوتر، نرم افزارها، راه‌حل‌های تجاری و خدمات مرتبط. مدت‌ها است که با این برند قابل اطمینان ارتباط برقرار کرده‌ایم؛ گر چه لپ تاپ های لنوو همیشه از تنوع ظاهری کمی برخوردار بوده‌اند اما بادوام هستند.

تنها ایراد اساسی که می‌توان به لپ تاپ های این برند گرفت طراحی ظاهری نه چندان زیبا، ساده و یکنواخت است اما از نظر سخت‌افزاری می‌توان روی آن حساب باز کرد. لپ تاپ های لنوو معمولا با ظاهری خشک و ساده اما با سخت افزاری خوب ظاهر می‌شوند که نسبت به برندهای دیگر با همان قدرت سخت افزاری ارزان‌تر هستند. به عبارت دیگر، لنوو یک برند ارزان به حساب می‌آید. لنوو را می‌توان یکی از بهترین برندهای لپ تاپ در ایران دانست که با قیمت‌های اقتصادی و کاستوم سخت‌افزارهای گوناگون در رده‌های مختلف کاری می‌کند تا همه بتوانند آن را بخرند و از خریدشان راضی باشند.

Slim 9i به عنوان یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های 14 اینچی لنوو در سال 2022 ظاهر شد، در حالی که جدیدترین ThinkPad X1 Nano یکی از بهترین انتخاب‌ها برای یک لپ‌تاپ زیر 1 کیلوگرم است. در کنار این موارد، ThinkPad X12 با صفحه نمایش جداشدنی خود جایگزین مناسبی برای رایانه‌های سرفیس پرو و ​​سرفیس بوک به حساب می‌آید.

از ویژگی‌های برتر این محصول باید مواردی چون سخت‌افزار خوب به نسبت بازه قیمتی، تنوع بسیار زیاد و عالی در همه بازه‌های قیمتی، تولید لپ تاپ‌های 2 در 1 و تاشو و طول عمر بالا را نام برد. البته این برند خالی از عیب نیست و مواردی چون طراحی نسبتا تکراری و استفاده از کارت گرافیک ضعیف‌تر از رقبا در بیشتر مدل‌ها، به عنوان نقص‌های این برند به حساب می‌آیند. در ادامه معرفی بهترین برندهای لپ تاپ به برند دل خواهیم پرداخت.

3) برند Dell

لپ تاپ Dell

دل نیز جزو بهترین برندهای لپ تاپ در ایران است که البته تنها بعضی از سری‌های آن وارد ایران می‌شوند. اگر بخواهیم بیشتر درباره برند Dell صحبت کنیم باید بگوییم که این کمپانی در زمینه تولید اولترابوک، محصول جدید باورنکردنی از لپ‌تاپ‌های سبک، پرقدرت و همچنین بالا بودن طول عمر باتری، مهارت بالایی دارد. در واقع اگر به دنبال یک رایانه شخصی مناسب برای محل کار یا استفاده روزانه در خانه هستید، قطعا Dell جزو بهترین برندهای لپ تاپ در ایران خواهد بود.

این برند یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های تجاری را در خط Latitude 7430 خود دارد که باعث طراحی محکم و عمر باتری چند روزه محصولات آن می‌شود. به این موضوع در مورد مدل‌های XPS که همه کارها را با استاندارد بالایی انجام می‌دهند، توجه ویژه‌ای شده است.

پس به طور کلی می‌توان گفت لپ‌تاپ‌های Dell، سخت‌افزارهای داخلی مناسبی را ارائه می‌دهند و از سبک‌های مختلفی برخوردار هستند. همچنین عمر باتری خوبی دارند و سبک و قابل حمل هستند. بعضی از لپ‌تاپ‌های اقتصادی دل یا لپ‌تاپ‌های تجاری‌محور ممکن است کمی در بازر کم‌رنگ باشند اما در خط XPS، این لپ‌تاپ‌ها یکی پس از دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ویژگی‌هایی چون تولید لپ تاپ‌های نوآورانه و بسیار سبک، رتبه سوم پرفروش‌ترین برندهای لپ تاپ، شارژدهی خوب باتری، بالا بودن نسبت نمایشگر به بدنه و همچنین مقاومت بالای محصولات، از نقاط قوت این برند است. البته مواردی چون جذاب نبودن طراحی محصولات برای برخی از کاربران به عنوان نقطه ضعف این برند محسوب می‌شود. همچنین تنوع محصولات در ایران بسیار پایین‌تر از برندهای دیگر است. می‌توان گفت دل، از بهترین برندهای لپ تاپ در جهان است که اگر تعداد بالایی از محصولات آن وارد ایران شود قطعا رقابت با برندهای دیگر افزایش پیدا خواهد کرد. در حال حاضر محصولات دل در ایران مظلوم واقع شده‌اند و بیشتر خرید و فروش‌ها حول برندهای دیگری انجام می‌گیرد.

4) برند HP

لپ تاپ HP

اچ پی برند مورد علاقه من در این فهرست است چرا که طراحی فوق‌العاده ظریف و شکیلی در لپ‌تاپ‌های بالارده خود دارد، تنوع محصولاتش در رده‌های قیمتی مختلف خوب است و کیفیت و سخت‌افزار نیز مثال‌زدنی هستند. شاید این برند همیشه عنوان‌دار و مشهور نباشد اما جدیدترین لپ‌تاپ‌های HP نشانه‌های طراحی را از هم‌عصران خود ربوده‌ و واقعا سطح انتظارات را بالا برده‌اند. نوت بوک‌های فعلی آن نیز سریع، قدرتمند و آسان برای استفاده در پروژه‌های شخصی هستند.

امروزه اچ‌پی، به عنوان یک رقیب جدی برای بعضی از بهترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ در جهان به شمار می‌رود؛ لپ تاپ فوق‌العاده زیبای Spectre x360 آن در مقابل سرفیس لپ‌تاپ، قابل مقایسه نیست. همچنین نسخه‌های OLED Spectre x360 16 و Spectre x360 13.5، نمایشگرهای فوق‌العاده روشنی را به کاربران ارائه می‌دهند. ایراد اصلی این مدل‌ها عدم توانایی آن‌ها برای ارائه یک پردازش قدرتمند و بازی است. برای خرید لپ تاپ با سخت افزار قوی از این برند باید به سراغ نمونه های OMEN یا Victus بروید.

از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این برند می‌توان به مواردی چون تنوع قیمتی بالا، رتبه دوم فروش در بازار فعلی، برخورداری از پنل‌های امولد در مدل‌های گران قیمت و طراحی باریک این لپ‌تاپ‌ها اشاره کرد. یکی از مشکلات دیگر برند اچ پی در ایران عدم پشتیبانی صحیح از ورود قطعات و عدم گارانتی بیشتر لپ تاپ‌های آن است. بیشتر لپ‌تاپ‌های HP برای تعمیر، هزینه‌های زیادی به بار می‌آورند. از آن جایی که اچ به نوعی باکیفیت ترین برند لپ تاپ از نظر قطعات و بدنه است و طراحی خاصی دارد، تعمیرات آن دشوار است. بنابراین اگر نمی‌خواهید برای لپ‌تاپ‌های بالا رده زیاد هزینه کنید و خدانکرده گرفتار خرابی و پیامدهای بعد آن شوید برندهای ارزان را انتخاب کنید اما اگر دوست دارید هر وقت که مشغول کار بودید لپ‌تاپ‌تان در آن جمع بدرخشد مطمئنا اچ پی انتظار شما را برآورده خواهد ساخت.

5) برند Microsoft Surface

لپ تاپ Microsoft Surface

یک دهه پیش هیچ کس فکر نمی‌کرد که مایکروسافت یکی از بهترین برندهای لپ تاپ در جهان و ایران شود. در حقیقت این برند پس از چند بار تکرار از تبلت‌های سرفیس، در سال 2017 ادعا کرد که در دستگاه‌های سرفیس جدید خود 99.99 درصد مشکلات را رفع کرده است و از قابلیت‌های سخت‌افزاری بالایی برخوردار است. سرفیس بوک 3 مانند مدل قبلی خود دارای عمر باتری عالی و حتی قدرت بالاتر است؛ این برند مجموعه سخت‌افزارهای خود را قبل از راه‌اندازی ویندوز 11، به‌روز کرد. از جدیدترین محصول آن می‌توان به سرفیس لپ تاپ استودیو اشاره کرد. البته نمی‌توان از این لپ تاپ برای گیم و کارهای گرافیکی سنگین استفاده کرد اما اگر به دنبال یک دستگاه زیبا، باکیفیت و همه کاره هستید سرفیس گزینه گرانی است! معمولا خرید این لپ تاپ در ایران به دلیل قیمت نجومی که دارد، مقرون به صرفه نیست.

از نقاط قوت این برند باید مواردی چون سرعت و کیفیت ساخت عالی، طراحی سبک و زیبا، شارژدهی عالی باتری در بعضی مدل‌ها، برخورداری از صفحه لمسی و قلم و همچنین امکان استفاده به عنوان تبلت را نام برد و دو مورد قیمت بالا و پایدار نبودن آن از نقاط ضعف برند Microsoft Surface به شمار می‌روند.

6) برند Asus

لپ تاپ Asus

یکی از بهترین برندهای لپ تاپ در ایران ایسوس است؛ این برند به دلیل قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای که دارد، در لیست بهترین برندهای لپ تاپ جهان و حتی ایران قرار می‌گیرد که محصولات فعلی آن، شامل Zenbook‌های نازک و سبک، کروم‌بوک‌های مقرون‌به‌صرفه و ماشین‌های بازی قدرتمند مانند ROG Zephyrus G14 باورنکردنی هستند. به دلیل وجود طیف گسترده‌ای از محصولات روزمره تا گیمینگ حرفه‌ای، ایسوس پرفروش‌ترین و بهترین برند لپ تاپ در ایران است؛ یعنی اگر صرفا می‌خواهید وب‌گردی کنید می‌توانید یکی از لپ‌تاپ‌های ایسوس را بخرید یا اگر می‌خواهید فقط بازی کنید و از لپ‌تاپ کار بکشید باز هم می‌توانید از این برند یک دستگاه انتخاب و خریداری کنید. سری TUF و ROG از سری گیمینگ ایسوس هستند.

مصرف کننده باهوشی که طرفدار فناوری باشد، قطعا به سراغ مدل Asus Zenbook S13 OLED می‌رود، چرا که صفحه نمایش OLED زیبا و CPU AMD Ryzen 7 6800U با عملکرد خیره‌کننده دارد. انتخاب‌های دیگری در خانواده ایسوس وجود دارد که از جمله آن می‌توان به ZenBook Pro 16X با طراحی نوآورانه صفحه کلید و عملکرد فوق العاده و همچنین ZenBook Pro 14 Duo OLED با برخورداری از دو نمایشگر برجسته اشاره کرد. مورد آخر واقعا خلاقانه و زیبا است اما بهتر است برای خرید آن دست نگه دارید چون تجربه ثابت کرده است اقدامات خلاقانه فناوری معمولا به ثبات و تولید همه‌گیر منتهی نمی‌شود و گاه با شکست مواجه می‌شوند.

از نقاط قوت این برند باید به مواردی چون نمایشگرهای خوب آن‌ها، نسبت پنل به بدنه بالا، تنوع زیاد، کیفیت ساخت خوب، وجود محصولات گیمینگ و تولید لپ تاپ‌های تبدیل‌شونده و در نهایت موجودی بسیار بالای محصولات این برند در بازار کشورها را نام برد. همان طور که گفتیم ایسوس را می‌توان بهترین برند لپ تاپ در ایران دانست چرا که موجودی بالایی دارد و هم متنوع و باکیفیت است. البته مشکلاتی چون بالا بودن وزن محصول در بسیاری از مدل‌ها و همچنین شارژدهی نامناسب در بعضی، به عنوان نقاط منفی محصولات این برند شناخته می‌شوند. از دیگر مشکلات در ایران می‌توان به مدت گارانتی کم و گران بودن تعمیرات اشاره کرد.

7) برند Razer

لپ تاپ Razer

در ادامه معرفی بهترین برندهای لپ تاپ جهان و ایران به برند Razer می‌رسیم که به خاطر لوازم جانبی بازی پر زرق و برق خود شناخته شده است. یک شرکت فناوری چندملیتی آمریکایی-سنگاپوری است که به طراحی، توسعه و فروش لوازم الکترونیکی مصرفی، خدمات مالی و سخت افزارهای بازی می‌پردازد. محصولات Razer عموما گیمرها را هدف قرار می‌دهند و شامل لپ تاپ‌های مخصوص بازی، تبلت‌های بازی و تجهیزات جانبی رایانه شخصی مانند ماوس، دستگاه‌های صوتی، صفحه کلید، تشک‌های ماوس و گیم پد می‌شود. ماوس‌های Razer توسط حدود 5 درصد از گیمرهای حرفه‌ای استفاده می‌شوند.

Razer Blade 15 2020 یک نمایشگر با نرخ تجدید باورنکردنی 300 هرتزی را معرفی کرد و خط Blade آن، بهترین رایانه‌های بازی را ارائه می‌کند که قدرت لازم، رم، نمایشگر و ظرفیت خنک کننده مورد نیاز گیمرها را برطرف می‌کند. این برند با ارائه محصولات سخت‌افزاری قدرتمند و کارت گرافیک‌های بالارده، باعث شده که افراد بسیاری به خصوص گیمرها مجذوب آن شوند. از ایرادات برند ریزر می‌توان به تنوع کم محصولات . گران قیمت بودن آن اشاره کرد. می‌توان گفت که ریزر جزو بهترین برندهای لپ تاپ است که در دنیا محبوبیت و شهرت زیادی دارد اما در ایران نمی‌توان آن را به راحتی تهیه کرد؛ قیمت زیاد و موجودی کم دو مشکل اساسی برند Razer در ایران است.

8) برند Acer

لپ تاپ Acer

یک برند تایوانی که می‌توان آن را در لیست معرفی بهترین برندهای لپ تاپ جهان و ایران آورد؛ این برند با توجه به قیمتی که روی محصولاتش می‌گذارد، سخت‌افزار و مشخصات نسبتا خوبی را در اختیار قرار می‌دهد. اکثر مدل‌های این برند از شارژدهی خوبی برای باتری برخوردار هستند و از نظر عملکرد سخت‌افزاری نیز کارنامه مناسبی دارند. سری Nitro این برند قدرت سخت‌افزاری بالایی دارد و لپ‌تاپ‌های سری Swift آن، وزن پایینی دارند. جالب است بدانید که سری Span این محصولات، از قابلیت 2 در 1 پشتیبانی می‌کند. رینج قیمت زیاد و گسترده محصولات و عملکرد سخت‌افزاری خوب از جمله ویژگی‌های این برند به حساب می‌آید. البته عالی نبودن مقاومت بدنه این محصولات، تنها ایراد برند ایسر به حساب می‌آید.

9) برند  MSI

لپ تاپ MSI

MSI در تولید لپ‌تاپ‌های فوق‌العاده، بدون ویژگی‌های خاص و افزودنی‌های RGB شهرت دارد؛ MSI نیز یکی از بهترین برندهای لپ تاپ است که با تمرکز در سال‌های اخیر، باعث شده نتایج خوبی به وجود آیند. به خاطر همین اقدامات مثبت است که MSI را در جمع بهترین برندهای لپ تاپ در جهان و ایران آورده‌ایم. اگر به دنبال یک لپ‌تاپ 14 اینچی مقرون‌به‌صرفه هستید حتما MSI Prestige 14 Evo را انتخاب کنید. به دلیل گران بودن لپ‌تاپ Blade Razer، می‌توانید از مدل MSI GE76 Raider استفاده کنید که نمونه‌ای مشابه سخت‌افزاری است. در حقیقت این برند با داشتن قدرت سخت‌افزاری بالای محصولات خود، بهترین برند لپ تاپ گیمینگ در ایران است.

جمع‌بندی

با تحلیل‌های انجام شده درباره بهترین برندهای لپ تاپ ایران و جهان، می‌توان گفت سه برند لنوو، اچ پی و دل بیشترین سهم بازارهای جهان را به خود اختصاص داده‌اند که این رقم به عدد 61 درصد رسیده است اما با توجه به تغییرات ایجاد شده در سال‌های اخیر، متاسفانه تنوع محصولات در بازار بسیار کاهش یافته است. برندهای ایسوس، اچ پی، لنوو، ام اس آی و ایسر بهترین برند لپ تاپ در ایران هستند. البته این موضوع در خصوص فروش در هر منطقه متفاوت است؛ به طور مثال برند دل در بازار فروش لپ‌تاپ‌های کشور آمریکا در مقام اول قرار دارد و برندهای اچ پی، اپل و لنوو نیز با این برند به رقابت می‌پردازند. شما بهتر است همواره قیمت و کیفیت را به طور همزمان در نظر بگیرید و اگر ظاهر برایتان مهم است این عامل را نیز لحاظ کنید. با اعمال این عوامل احتمالا اچ پی، ایسوس و ام اس آی گزینه‌های باقی مانده برای بازار ایران خواهند بود.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

از جمله باکیفیت ترین و گران ترین برندهای لپ تاپ در جهان کدام هستند؟

برند Apple و همچنین Razer در میان لپ تاپ ها قیمت بالاتر و معمولا کیفیت بهتری را ارائه می‌دهند.

۱
لپ تاپ های کدام برند در رده اقتصادی قرار می‌گیرند؟

تعدادی از برندهای معروف مثل ASUS و HP در کنار برندهایی مثل Lenovo دارای محصولات اقتصادی در زمره لپ تاپ برای کاربری روزمره هستند.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.