xbox series x
یحیی رحیمی

جزئیات اختصاصی کنسول Xbox Series X: به نسل جدید سلام کنید!

یحیی رحیمی 25 آذر 1398 بدون دیدگاه
1,628 بازدید

چند روز پیش کنسول Xbox Series X توسط مایکروسافت معرفی شد. این کنسول ظاهر جالبی دارد و قدرت بسیار بالایی. به‌هرحال سؤالات زیادی وجود دارد که آیا این کنسول از Xbox One X قدرتمندتر است یا اینکه قیمت آن چقدر خواهد بود. GameSpot در این مورد مصاحبه‌ای با فیل اسپنسر و مدیر برنامه‌های Xbox به نام Jason Ronald تدارک دیده است و بسیاری از سؤالات ما جواب داده می‌شوند.

اولین چیزی که باید گفت این است که یک سال اسم Xbox Scarlett تبلیغ شد اما به‌یک‌باره Xbox Series X خود را نشان داد که کمی عجیب بود. فیل اسپنسر در این مورد گفته است که:

ما می‌خواستیم که کنسولی طراحی کنیم که فرم آن از عملکردش تأثیر پذیرفته باشد. برای همین گفتم که بالاترین قدرت ممکن در این کنسول به کار رود و بازی‌ها با آخرین کیفیت ممکن اجرا شوند. در مورد اسم باید گفت که Series X به ما آزادی بیشتری می‌دهد تا با این اسم پروژه‌های دیگری اجرا کنیم و همچنین توضیحات بیشتری ارائه دهیم.

طراحی کنسول Xbox Series X

طراحی کنسول جدید مایکروسافت شبیه یک جعبه بازی است و کنترلر جدید نیز کمی پهن‌تر است. خود کنسول سه برابر افزایش طول داشته است و لوگوی Xbox نیز به‌عنوان دکمه روشن/خاموش فوق‌العاده جذاب به نظر می‌رسد. یک جایگاه برای قرار دادن دیسک وجود دارد و جدا از آن دیگر چیز دیگری نمی‌توانیم بگوییم. طراحی این کنسول پیشرفت زیادی داشته است و البته همیشه لازم نیست آن را ایستاده قرارداد و می‌توان در حالت افقی نیز از آن استفاده کرد. اسپنسر در این مورد گفته است که:

Phil Spencerتلاش من این بود که کنسول در پشت زمینه محو باشد. همیشه یک تنش میان طراحی و عملکرد آکوستیک کنسول وجود دارد. ما نمی‌خواهیم که عملکرد را برای این منظور پایین بیاوریم. من با طراحی که انجام داده‌ایم فوق‌العاده هیجان‌زده شدم.

کنترلر Xbox Series X

3614971-xbox-new-controller

دسته کنترل جدید این کنسول به نظر شبیه نسخه‌های قدیمی است. بزرگ‌ترین تغییر آن اضافه شدن یک دکمه تیز در میانه دسته است که قابلیت به اشتراک‌گذاری را انجام می‌دهد. این دکمه به افراد مختلف اجازه می‌دهد تا درآن‌واحد هر چه می‌خواهند را با دوستانشان به اشتراک‌گذارند. اسپنسر در مورد دست کنترلر جدید گفته است که:

ما تجربه‌های خوبی از دسته کنترلر Elite دریافت کردیم. یکی از آن‌ها گنجاندن d-pad بود که ما حالا یک پد هیبرید داریم و این اهمیت زیادی دارد. در مورد دکمه Share باید بگویم که ما آن را اختراع نکردیم اما در بازخوردها از نیاز به چنین دکمه‌ای شنیدیم و برای همین یک دکمه سخت‌افزاری برای آن تعریف کردیم. هنوز می‌توانید نظرات خود را قبل از عرضه نهایی به ما برسانید.

این دسته کنترلر جدید کمی پهن‌تر شده است و روی موج رادیو به‌جای بلوتوث تکیه داده است. این کار به‌منظور نرخ ریفرش سریع‌تر بوده است و همچنین قطعی کمتر. بازی‌های جدید دارای عملکرد بهتری هستند و برای این بازی دسته کنترل بهترین نیز استفاده شود.

در ادامه Ronald در مورد قابلیت‌های سخت‌افزاری کنسول صحبت کرد:

امروز ما قابلیت آن را داریم که بتوانیم آخرین بازی شمارا در کسری از ثانیه اجرا کنیم. چرا آن را در مورد چندین بازی کنار هم نداشته باشیم؟ امروزه بازیکنان می‌خواهند چند بازی را باهم تجربه کنند و از یکی به آن‌یکی بپرند. ما این تائید را به شما می‌دهیم که هیچ‌گونه تأخیری در اجرای بازی‌های خود نخواهید داشت.

فضای ابری

xbox series x

مایکروسافت مدت‌هاست از xCloud می‌گوید. این پلتفرم به همه اجازه می‌دهد تا با اشتراک ماهانه بتوان بدون داشتن کنسول بازی‌های جدید را تجربه کرد. قرار است این سرویس اواسط 2020 عرضه شود. از سویی گوگل نیز با Stadia به میدان آمده است و رقابت جدی شده است. اسپنسر در این مورد می‌گوید:

ما نمی‌خواهیم به مردم بگوییم که xCloud قرار است گیمینگ را روی PC عوض کند. اما من فکر می‌کنم این توانایی که بتوانم تجربه بازی خود را همیشه همراه داشته باشم و هنگامی‌که وارد فضای ابری می‌شوم، همه دوستان و بازی‌هایم آنجا باشند و همچنین فایل‌های ذخیره جلوی چشمم باشند، فوق‌العاده مهم و حیاتی است.
ما این پلتفرم را به تعدادی از ناشران سوم شخص نشان داده‌ایم و برای اینکه بتوانند بازی‌های خود را روی موبایل اجرا کنند نیازی به هیچ تغییری ندارد. می‌توانید بازی خود را برای Xbox بسازید و بعدازآن به‌صورت کاملاً آسانی بازی روی تمام صفحه‌نمایش‌های که می‌خواهید به نمایش درمی‌آید.

نظر شما چیست؟

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.