Crossplay
مبین نعمت‌اللهی

اطلاعات محرمانه تنفر سونی نسبت به قابلیت Crossplay را نشان می‌دهد

مبین نعمت‌اللهی 15 اردیبهشت 1400 بدون دیدگاه
250 بازدید

بر کسی پوشیده نیست که سونی برای سالیان از قابلیت Crossplay بر روی کنسول پلی‌استیشن 4 چشم‌پوشی می‌کرد. طوری که به‌تازگی اسناد و ایمیل‌های محرمانه‌ای انتشار یافته که در آن به‌وضوح قابل درک است که این کمپانی تا چه اندازه‌ای مخالف بازی کردن مردم با استفاده از قابلیت Crossplay بر روی پلتفرم‌های مختلف بوده است. در ابتدا که مایکروسافت و نینتندو این قابلیت را برای بازی‌کنندگان دو عنوان Rocket League و Minecraft فراهم کرده بودند، سونی مخالف اتخاذ این سیاست بود تا جایی که این کمپانی با منع دسترسی این قابلیت برای بازی Fortnite خشم و عصبانیت بازی‌کنندگان را به‌ همراه آورد.

قابلیت Crossplay

در ماه‌های ابتدایی تصمیم سونی مبنی بر عدم دسترسی بازیکنان Fortnite به Crossplay در سال 2018 میلادی، Epic Games از سونی درخواست اجازه‌ی دسترسی بازیکنان به این قابلیت را داد. این جزئیات براساس ایمیلی از دعوای قضایی بین اپل و Epic فاش شد.

جو کرینر به‌عنوان معاون بخش توسعه‌دهنده اپیک گیمز گفت:

Joe Kreinerمن حتی نمی‌‌توانم سناریویی‌ را تصور کنم که در آن چیزی که ما می‌خواهیم را Epic بدست نیاورد. این ذهنیت زمانی کاملا از بین رفت که Fortnite به بزرگ‌ترین بازی پلی‌استیشن تبدیل شد. ما Crossplay را به‌عنوان نقطه‌‌عطفی به سونی معرفی کردیم و Epic از این طریق می‌خواست که حس قهرمانانه‌‌ به سونی القا کند. Epic حتی پیشنهاد داد که حضورش در نمایشگاه E3 را با کنسول پلی‌استیشن، محتویات انحصاری برای مشترکین سرویس PS Plus و کاراکترهای جدید برندسازی کند.

بیاید اینو به یک موفقیت بزرگ برای خودمون تبدیل کنیم. Epic نظرشو تغییر نمیده، پس یالا همین‌الان به توافق برسیم.

رئیس وقت ارتباطات توسعه‌دهندگان سونی، جیو کورسی مخالف ایده‌ی Crossplay بود و این باور را داشت که جدا از محبوبیت یک بازی، قابلیت Cross-Platfrom موفقیت بزرگی نخواهد بود.

همانطور که شما می‌دانید، کمپانی‌های بزرگی به دنبال پیگیری و به اجرا درآوردن این ایده هستند اما حتی یک نفر هم نمی‌تواند توضیح دهد که این قابلیت چه منفعتی برای پلی‌استیشن دارد.

مکاتباتی که از طریق ایمیل انجام شده به‌ وضوح آشکار نمی‌کند که این مجادله کجا به اتمام رسید اما سندی تحت‌عنوان “سیاست Cross-Platfrom، نیازمندی‌ها و اجرا” در‌ تاریخ آگوست سال 2019 میلادی خبر از تمایلات سونی به این سرویس می‌دهد؛ سهم درآمد از Cross-Platfrom و اجبار ناشران به پرداخت حق وفاداری و جایی که کاربران پلی‌استیشن بیش از درصدی مشخص در آن سرویس و بازی مشارکت داشته‌ باشند، عواملی‌ست که سونی آن‌ها را شروط خود نامیده است.

قابلیت Crossplay برای پلی استیشن

مدیر اجرایی Epic Games تیم سوینی اذعان کرد که سونی تنها پلتفرمی‌ست که برای قابلیت Crossplay چنین مزایایی را خواسته است. وی در‌ ادامه گفت:

در مواردی مشخص Epic مجبور به پرداخت سودی بیشتر به سونی به منظور فعال‌سازی این قابلیت برای Fortnite بود.

در بندی از سیاست سونی آمده که ناشران نمی‌توانند به قصد و یا مبدا کنسول پلی‌استیشن پول مجازی را انتقال دهند و براساس آن تنظیمی وجود خواهد داشت که تعاملات بین کنسول‌ها را غیرممکن می‌سازد. این اسناد و ایمیل‌ها همگی نگاهی جامع به ممانعت سونی برای دسترسی بازیکنان به قابلیت Crossplay را نمایان می‌کند، طوری که موفقیت Epic Games همراه با انتشار Fortnite در پلتفرم‌های مختلف، این کمپانی ژاپنی را مجاب به پذیرش و فعال‌سازی قابلیت بین‌کنسولی می‌کند.

منبع: The Verge

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.