بازی Resident Evil Village
مهدی ملکی

سرور‌های داخلی کپ‌کام هک شد؛ اطلاعات میلیون‌ها کاربر و کارمند در خطر است

مهدی ملکی 18 آبان 1399 بدون دیدگاه
838 بازدید

Capcom توسعه‌دهنده و ناشر بازی‌های ویدیویی است که سابقه بلندی درزمینهٔ تولید و عرضه بازی‌های محبوب دارد. چه عاشق ژانر نقش‌آفرینی باشید یا تنها ترسناک‌ترین بازی‌ها شما را میخکوب کند، به احتمال بسیار بالایی، حتماً با عناوین کپ‌کام برخورد کرده‌اید. پس عجیب نیست که خبر نفوذ به سرور‌های یکی از بزرگ‌ترین ناشر‌های تاریخ ناراحت‌کننده باشد.

در اوایل این هفته خبر رسید که سیستم‌های داخلی کپکام، شرکت تولید‌کننده بازی‌های رایانه‌ای هک شده‌ و برای چندین ساعت در معرض خطر بوده است. این شرکت نیز در این خصوص اعلام داشت که خطری داده‌های مشتریانش را تهدید نمی‌کند؛ اما اکنون گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت کپکام توسط باج افزار Ranger Locker مورد هدف و حمله هکران قرارگرفته است. این باج افزار به‌گونه‌ای طراحی گردیده که تا قبل از رمزگذاری گسترده شبکه‌های داخلی، به آن‌ها نفوذ کند. پس از نفوذ، قربانی قفل می‌شود، با او ارتباط برقرار می‌گردد و مورد اخاذی هکر‌ها قرار می‌گیرد.

وب‌سایت Bleeping Computer ماجرا را جهت دستیابی به یکی از نمونه‌های اخاذی Ranger Locker ارسالی به کپ‌کام مدیریت کرده و گویا این نمونه حاوی متن تقاضای باج به صورت زیر است؛

ما به محیط ایمنی شما رخنه و به تمام سرور‌های شبکه موجود در اداره‌های مختلف ژاپن، ایالات‌متحده و کانادا دسترسی پیدا کرده‌ایم.

بنابراین بیش از 1 ترابایت از مجموع حجم اطلاعات حساس محرمانه شما، توسط ما دانلود شده است. از جمله:

فایل‌های حسابداری، بیانیه‌های بانکی، فایل‌های بودجه، در‌آمد و اسناد مالیات که به صورت محرمانه طبقه‌بندی شده‌اند.

مالکیت معنوی، اطلاعات تجاری شخصی، اطلاعات شخصی مشتریان و کارمندان (مثل پاسپورت‌ها و ویزا) و موارد غیر پیش‌بینی‌شده.

اگر معامله‌ای {جهت پس گرفتن اسناد} رخ ندهد، در آن صورت تمام داده‌های شما یا منتشر خواهند شد و یا از طریق حراج به هر شخص ثالثی به فروش می‌رسند.

طبق نظر یکی از محققان حوزه بد‌افزار‌ها، هکر‌ها برای تحویل کلید رمزگشای خود، تقاضای 11 میلیون بیت کوین خواهند کرد. چنین تقاضای سنگینی، تقریباً برابر با دیگر هک بزرگ Ranger Lock در روز گذشته، مربوط به شرکت تولیدکننده نوشیدنی Campari می‌شود. طبق یک گزارش، ارزش دیگر اخاذی Ranger Lock به بیش از 15 میلیون دلار می‌رسد.

بر اساس نظر یک تیم مستقل شکار کننده بدافزارها، هکر امضای مشابهی را در هر دو مورد به ثبت رسانده و احتمالاً این دو اخاذی مربوط به Ranger Lock است. کپ‌کام در حال حاضر اطلاعات رسمی را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده و همه موارد توسط گزارش‌های غیر‌رسمی جمع‌آوری‌شده است. برای دریافت اخبار بیشتر در مورد اطلاعات سرقتی و اشخاص مورد هدف، باید منتظر تائید رسمی کپ‌کام باقی ماند.

منبع: PCGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.