یحیی رحیمی

برگزاری سوپرلیگ اروپا چه تغییری در بازی FIFA 22 ایجاد می‌کند؟

یحیی رحیمی 1 اردیبهشت 1400 بدون دیدگاه
1,601 بازدید

خبر تشکیل یک لیگ اروپایی جدید با حضور تیم‌های سطح اول دنیا مانند رئال مادرید و منچستریونایتد، سروصدای زیادی در دنیای فوتبال به پا کرد. تشکیل سوپرلیگ با حضور دوازده تیم ثروتمند مخالف تمامی قوانین کمیته فوتبال اروپا موسم به یوفا بود و سران یوفا نیز در اعلامیه‌هایی پیاپی، تهدید به اخراج 12 تیم مؤسس سوپرلیگ کردند. اما تشکیل سوپرلیگ چه بلایی سر بازی FIFA 22 خواهد آورد؟

european-super-league

سوپرلیگ اروپا چیست؟

سوپرلیگ رقابتی است اروپایی که در ابتدا توسط 12 تیم ثروتمند از جمله شش تیم برتر لیگ انگلستان، سه تیم از اسپانیا و سه تیم از ایتالیا تاسیس شده است تا رقابت های چمپیونز لیگ را دور بزند. تیم های حاضر در این رقابت به صورت هفتگی با یکدیگر بازی خواهند کرد و خبری از حضور تیم های کوچکتر و فرمت سنتی نخواهد بود. تیم های حاضر در این رقابت نیز همان ابتدا 300 میلیون دلار دریافت خواهند کرد که مبلغ زیادی نسبت به رقابت های عادی حساب می شود.

هدف اصلی سوپرلیگ، تأمین هزینه‌های بالای تیم‌های سطح اول و دریافت سود ثابت سالیانه است. تیم‌ها در حال حاضر باید در طی فصل با تیم‌های مختلفی به رقابت بپردازند تا در آخر بتوانند سود مناسبی کسب کنند و درصورتی‌که تیمی یک سال نتواند نتیجه بگیرد، سال آینده خبری از سود هنگفت نخواهد بود و این به مذاق مالکان تیم‌های اروپای خوش نیامده است. کمیته‌های اداره‌کننده لیگ‌های اروپایی پس از انتشار این اخبار تکان‌دهنده، تهدید به حذف این تیم‌ها از لیگ و رقابت‌های اروپایی کردند که باعث می‌شود تا چهره فوتبال برای همیشه تغییر کند و بازی FIFA 22 هم از تغییر در امان نخواهد بود.

کمیته فیفا و یوفا در حال تلاش هستند تا تیم‌هایی که در سوپرلیگ حضور پیدا می‌کنند، از گردانه رقابت‌های فصل آینده فوتبال کنار روند. رئیس یوفا قول اعمال تحریم‌های شدیدی روی تیم‌های حاضر در سوپرلیگ را داده و حتی صحبت‌هایی مانند منع حضور بازیکنان این تیم‌ها در رقابت‌های جام جهانی هم مطرح‌شده است. تصمیم نهایی تأثیر جدی استودیو EA Sports که تولیدکننده سری بازی FIFA است می‌گذارد و ممکن است آینده بازی فیفا برای همیشه تغییر کند.

FIFA 22 Supeleauge

سوپرلیگ چه تغییری در FIFA 22 ایجاد می کند؟

سؤال اصلی آن است که حذف تیم‌های حاضر در سوپرلیگ از لیگ‌های داخلی و رقابت چمپیونزلیگ چه تأثیری روی بازی FIFA 22 خواهد گذاشت. برای جواب این سؤال باید بگوییم که شرکت EA در سال 2013 قراردادی با فیفا بست تا بتواند تا آذر سال 2022 از حق امتیاز نشر رقابت‌های فوتبال به‌طور انحصاری استفاده کند. این قرارداد به‌منظور استفاده از برند، چهره و لباس تیم‌های فوتبال سراسر جهان عقد شده و درصورتی‌که فیفا و یوفا تیم‌های مؤسس سوپرلیگ را کنار بگذارند، استودیو EA Sports مجبور به حذف آن‌ها از بازی FIFA 22 خواهد شد.

شرکت EA با نشر اخبار تأسیس سوپرلیگ به‌طور رسمی تهدید به اخراج این تیم‌ها از نسخه بعدی بازی FIFA گرفته است. این فرصت مناسبی در اختیار کونامی می‌گذارد تا سری بازی Pro Evolution Soccer را که مدت‌هاست از اسامی تیم‌های اصلی و استادیوم‌های واقعی دورمانده است را زنده کند. البته این آرزو تنها چند ساعت باقی ماند زیرا که شش تیم بزرگ لیگ جزیره انگلستان با فشار هواداران و دولت بریتانیا از سوپرلیگ خارج‌شده‌اند و حالا EA Sports می‌تواند نفس راحتی بابت لیگ جزیره بکشد اما هنوز سرنوشت تیم‌های دیگر ازجمله یوونتوس و رئال مادرید مشخص نیست.

فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید و مؤسس اصلی سوپرلیگ، در گفتگوی تازه‌ای از ادامه رقابت‌های سوپرلیگ علیرغم انصراف تیم‌های بریتانیایی خبر داده است. او باور دارد که تأسیس سوپرلیگ مشکلات فعلی فوتبال اروپا را حل خواهد کرد اما فعلاً تا سال 2024 به حضور در رقابت‌های چمپیونزلیگ ادامه خواهند داد و در این میان روی راه‌حلی برای برگزاری رقابت‌ها تلاش خواهند کرد.

سخن آخر

با توجه به کناره‌گیری رسمی شش تیم بزرگ لیگ جزیره انگلستان و صحبت‌های رئیس فعلی رئال مادرید در مورد صبر تا سال 2024، بازی FIFA 22 همچنان با حضور تمامی تیم‌های سابق منتشر خواهد شد و مشکلی در این مورد برای طرفداران ایجاد نخواهد شد.
نظر شما چیست؟

منبع: PushSquare

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.