Super Mario Bros
علی رحمانیان

گران‌ترین بازی ویدئویی تاریخ باقیمت 660 هزار دلار به فروش گذاشته شد

علی رحمانیان 15 فروردین 1400 بدون دیدگاه
602 بازدید

اگر سن و سالتان آن‌قدر قد می‌دهد که لذت بازی با کنسول قدیمی NES شرکت نینتندو را چشیده‌اید، واقعاً خوش‌شانس هستید و احتمالاً با اولین و کلاسیک‌ترین بازی سوپر ماریو هم خاطرات زیادی دارید. گیمران امروزی حالا می‌توانند با یک سرچ ساده این بازی را در عرض چند ثانیه دانلود کنند ولی باید بدانید که نسخه‌ی فیزیکی همین بازی در زمان انتشارش باقیمتی نجومی به فروش می‌رسید و هرکسی توان خرید آن را نداشت. حال اخیراً مطلع شدیم که قدیمی‌ترین نسخه‌ی پلمب‌شده‌ی Super Mario Bros در حراجی Heritage Auctions باقیمت 660 هزار دلار به فروش گذاشته‌شده و لقب گران‌ترین بازی ویدئویی تاریخ را از آن خود کرده است.

انتشار اولین نسخه از بازی سوپر ماریو به اواسط سال 1986 برمی‌گردد، درست همان زمانی که کنسول NES وارد بازار شد. بعدها در اوایل سال 1987 شرکت نینتندو کد Game-Pak NES-GP و سمبل “™” را به کاور بازی‌های خود اضافه کرد درنتیجه بازی‌های قبل از آن زمان فاقد این نوشته‌ها بودند، نسخه‌ای که اخیراً با این قیمت نجومی به فروش گذاشته‌شده هم این کدها را نداشته است و این یعنی جزو اولین نسخه‌های فیزیکی منتشرشده در همان سال 1986 محسوب می‌شود و همین هم ارزش آن را بسیار بالابرده است.

Super Mario Bros Copy

Chris Kohler، ادیتور سایت Digital Eclipse در‌این باره می‌گوید:

این‌طور نیست که کلکسیون دارها به بود یا نبود نوشته‌ی “™” در کاور بازی‌های خود اهمیت دهند، ولی از روی این عنوان می‌توانیم قدیمی‌ترین نسخه‌های بازی را بشناسیم.

کریس کولر در ادامه این‌گونه بیان می‌کند که بسیاری از افرادی که با بازی‌های کلاسیک Zelda، Super Mario یا Punch-Out بزرگ‌شده‌اند الآن به‌راحتی بالای 40 یا 50 سال سن دارند و توانایی بیشتری برای پرداخت هزینه‌های زیاد بازی‌های کلکسیونی دارند. او همچنین می‌گوید که بازی‌های قدیمی این‌چنینی که پلمپ آن‌ها باز نشده بسیار کمیاب هستند پس وقتی پیدا می‌شوند، افراد زیادی برای خرید آن‌ها تمایل دارند.

این بازی ظاهراً در طی این سال‌ها داخل کشوی دارنده‌ی آن خاک می‌خورده و خود او به‌کل فراموش کرده که اصلاً آن را خریداری کرده است. حال باید ببینیم که چه کسی موفق به خرید این بازی پلمب‌شده می‌شود.

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.