tencent
یحیی رحیمی

کسب درآمد 10 میلیارد دلاری توسط استودیو Timi شرکت Tencent: یکه‌تازی چینی‌ها

یحیی رحیمی 13 فروردین 1400 بدون دیدگاه
570 بازدید

شرکت Tencent یک غول فناوری چینی است که استودیوهای بازی‌سازی مختلفی تحت مالکیت دارد. استودیو Timi Studios این شرکت که سازنده عناوین محبوبی مانند Honor of Kings و Call of Duty Mobile است، موفق به کسب درآمد 10 میلیارد دلاری در سال 2020 شده است.

این اطلاعات توسط دو منبع مطمئن به دست خبرنگاران رویترز رسیده است و با این حساب باید گفت که Timi Studios پردرآمدترین استودیو بازی‌سازی سال 2020 است و هیچ تیم بازی‌سازی دیگری موفق به کسب چنین درآمدی در طی یک سال گذشته نشده است. درآمد کسب‌شده، سران استودیو را به فکر ساخت عناوین AAA برای کنسول‌های بازی و رایانه‌های شخصی انداخته و ممکن است فرانچایزهای تازه‌ای از این استودیو چینی ببینیم.

یکی از مهندسان این استودیو به‌تازگی در مورد خلق بازی‌های باکیفیت برای کنسول‌های بازی و رایانه‌های شخصی صحبت کرده و قول رقابت تن‌به‌تن و جدی با شرکت‌های بزرگ واقع در ژاپن، کره، اروپا و ایالات‌متحده را داده است. کسب درآمد بی‌نظیر باعث گر گرفتن آتش توسعه‌دهندگان استودیو Timi شده و قرار است شعبه دیگری در شهر لس‌آنجلس بنا شود که هدف آن خلق آثار باکیفیت برای گیمرهای سراسر جهان خواهد بود.

Call of Duty Mobile

شرکت Tencent به دنبال افزایش استودیوهای خارجی است و هدف آن، بالا بردن درصد درآمد استودیوهای خارجی است. فعلاً 23 درصد از درآمد کل شرکت، وابسته به استودیوهای خارج از چین است و این رقم باید به 50 درصد از درآمد کل برسد. استودیوهای کوچک زیادی در سراسر جهان، درخواست پیوستن به Tencent را دارند و باور دارند که بازی‌های آن‌ها می‌تواند میدان رقابت را به نفع چینی‌ها تغیر دهد.

شرکت تنسنت موفق به کسب 23.8 میلیارد دلار درآمد در سال گذشته شده و حالا می‌دانیم که 10 میلیارد دلار از این رقم، مربوط به Timi Studios بوده است. استودیو LightSpeed & Quantum که خالق بازی PUBG Online است هم موفق به کسب سود زیادی شده اما میزان درآمد دقیق آن مشخص نیست. همه‌گیری کرونا و رو آوردن افراد زیادی به بازی در طول سال گذشته، باعث افزایش 29 درصدی درآمد این غول چینی شده است و روند رسیدگی به برنامه‌های آینده این شرکت و استودیوهای تحت مالکیتش را سرعت بخشیده است.

منبع: Reuters

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.