Discord
یحیی رحیمی

آپدیت جدید Discord قابلیتی مشابه کلاب هاوس را ارائه می‌دهد

یحیی رحیمی 12 فروردین 1400 بدون دیدگاه
1,321 بازدید

Discord آخرین شرکتی خواهد بود که قابلیت مشابه کلاب هاوس را ارائه خواهد داد. این ویژگی جدید اجازه پخش زنده گفتگوهای صوتی را به شنوندگان مجازی می‌دهد. مدیران دیسکورد، نام این ویژگی جدید را Stage Channels گذاشته‌اند و از حالا در دسترس کاربران پلتفرم‌های مختلف ازجمله: ویندوز، مک، لینوکس، iOS، اندروید و البته وب قرارگرفته است.

اگر قبلاً از برنامه Discord استفاده کرده باشید، می‌دانید که کانال‌های صوتی از قبل وجود داشت و اجازه صحبت را به‌تمامی کاربران حاضر در سرور می‌داد. قابلیت Stage Channel اما به‌منظور برگزاری رویدادهای صوتی طراحی‌شده است که تنها تعداد مشخصی از کاربران قادر به صحبت برای شنوندگان خواهند بود و به این طریق می‌توان رویدادهای منظم را طراحی کرد. البته تنها افرادی که صاحب سرورهای Community هستند قادر به شروع چنین جلسات صوتی خواهند بود و افرادی که سرورهای عادی را اداره می‌کنند، از قابلیت استیج کانال برنامه دیسکورد محروم خواهند بود.

قابلیت استیج کانال به برنامه Discord اجازه می‌دهد تا رویدادهای صوتی را بدون محدودیت روی تمامی پلتفرم‌ها برگزار کرد و این اولین برنامه‌ای است که چنین قابلیتی را در اختیار تمامی کاربران خود قرار داده است. برنامه کلاب هاوس تنها روی پلتفرم iOS در دسترس است و خبرهایی در مورد توسعه نسخه اندروید آن منتشرشده است. قابلیت Spaces شبکه اجتماعی توییتر هم تنها روی اندروید و iOS کار می‌کند و قابلیت ایجاد اتاق صوتی هم در اختیار همگان نیست. شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند لینکدین و فیس‌بوک هم خبر از توسعه قابلیت مشابهی را داده‌اند. تلگرام هم چند روز پیش قابلیتی مشابه کلاب هاوس را در اختیار کاربران خود قرارداد.

Stage Channel Discord

قابلیت جدید دیسکورد مشابه تصویر بالاست و در صورت پیوستن به یک کانال صوتی مخصوص، در لیست شنوندگان قرار خواهید گرفت. درصورتی‌که بخواهید سؤالی بپرسید، درخواست خواهید داد و سپس روی استیج خواهید رفت و قادر به بیان صحبت‌های خود با دیگران خواهید بود. مدیران کانال قابلیت مسدود کردن شنوندگان را خواهند داشت تا مشکلی از این بابت پیش نیاید. از همین‌الان می توانید قابلیت استیج کانال دیسکورد را امتحان کنید.

منبع: TheVerge

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.