Windows 10
یحیی رحیمی

آپدیت بعدی ویندوز 10 قابلیت Auto HDR را به بازی‌های PC اضافه می‌کند

یحیی رحیمی 28 اسفند 1399 بدون دیدگاه
1,203 بازدید

مایکروسافت آپدیت‌های منظمی برای سیستم‌عامل ویندوز 10 در طی سال‌های اخیر منتشر کرده و به‌تازگی اطلاعاتی از تغییرات آپدیت بعدی منتشرشده که ویژگی‌های جالبی در اختیار بازی بازها قرار می‌دهد. ردموندی ها در نظر دارند تا قابلیت Auto HDR که روی کنسول‌های ایکس باکس دیده‌ایم را به 1000 بازی PC اضافه کند. این قابلیت می‌تواند کیفیت تصویر را درصورتی‌که صفحه‌نمایش از ویژگی HDR پشتیبانی کند، بهبود بخشد.

هانا فیشر، مدیر برنامه‌های DirectX مایکروسافت، در مورد ویژگی جدید ویندوز 10 گفته است:

Hannah Fisherاگرچه تعدادی از استودیوهای توسعه بازی، از ابتدا عناوینشان را با ویژگی HDR توسعه می‌دهند؛ اما ما به دنبال اضافه کردن ویژگی HDR خودکار به بازی‌هایی هستیم که از DirectX 11 و DirectX 12 پشتیبانی می‌کنند. این ویژگی باعث بهبود رنگ و روشنایی بازی‌ها می‌شود و تجربه‌ای یکسان با آنچه در کنسول‌ها دیده‌ایم، ارائه می‌دهد.

heatmap

قابلیت Auto HDR در جدیدترین ببلد ویندوز 10 (21337) گنجانده‌شده است. برای دریافت این آپدیت باید عضو ویندوز اینسایدر باشید اما پیشنهاد می‌کنیم تا زمان انتشار آپدیت رسمی منتظر بمانید. این ویژگی فعلاً تحت توسعه قرار دارد و از تمامی بازی‌های PC هم پشتیبانی نمی‌کند. تیم مایکروسافت در تلاش است تا مشکلات این قابلیت را برطرف کند اما توسعه‌دهندگان اعتراف کرده‌اند که استفاده از HDR خودکار، باعث افزایش کارکرد کارت گرافیک می‌شود و ممکن است روی فریم ریت تأثیر داشته باشد.

در کنار قابلیت جدید، شاهد معرفی یک ظاهر تازه برای برنامه File Explorer و بهبود عملکرد دسکتاپ های مجازی هستیم. آپدیت جدید یک تصویر پشت زمینه شخصی برای هرکدام از دسکتاپ های مجازی در نظر گرفته و همچنین مرتب کردن آن‌ها هم راحت‌تر شده است. برنامه Notepad از دیگر بخش‌های ویندوز 10 است که در آپدیت جدید تغییر پیدا می‌کند و با لوگو تازه‌ای منتشر می‌شود تا با ظاهر فعلی ویندوز همخوانی بیشتری داشته باشد.
فعلاً تاریخ انتشار بیلد 21337 ویندوز 10 مشخص نیست.

منبع: TheVerge

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.