بازی Resident Evil Village
علی رحمانیان

نسخه‌ی ژاپنی بازی Resident Evil Village خونریزی و خشونت کمتری دارد

علی رحمانیان 19 اسفند 1399 بدون دیدگاه
438 بازدید

مدت زیادی به انتشار بازی Resident Evil Village نمانده است، این اثر یکی از مورد انتظارترین بازی‌های حال حاضر محسوب می‌شود و به همین دلیل خبرهای آن بخش اعظمی از اخبار دنیای بازی‌های ویدئویی را به خود اختصاص داده‌اند. سازندگان دنباله‌ی جدید رزیدنت ایول وعده داده‌اند که این اثر قرار است پر از صحنه‌های ترسناک و پرتنش باشد و این یعنی باید از بازی انتظار خشونت و خون‌ریزی زیادی داشته باشیم، به‌خصوص وقتی داریم از یک بازی رزیدنت ایول صحبت می‌کنیم. حال به نظر می‌رسد که طبق معمول نسخه‌ی ژاپنی Resident Evil Village از صحنه‌های خشونت‌آمیز و خونریزی کمتری برخوردار خواهد بود.

بر اساس توضیحاتی که شرکت Capcom در وب‌سایت خود گذاشته است، دو نسخه‌ی متفاوت از Resident Evil Village در ژاپن عرضه می‌شود که طبق دستورالعمل‌های سازمان درجه‌بندی سنی ژاپن (CERO) ساخته‌شده‌اند؛ یک نسخه‌ی D که مخصوص بازیکنان با سن 17 سال یا پایین‌تر است و نسخه‌ی Z که برای بازیکنان 18 سال سن به بالا منتشر می‌شود. گفتنی است که در هیچ‌کدام از این دو نسخه صحنه‌های خشونت‌آمیزی مثل قطع سر دیده نمی‌شود و هردو نسبت به نسخه‌ی معمولی این عنوان از خونریزی کمتری برخوردار هستند، صحنه‌هایی که مورد تأیید سازمان CERO نیستند هم از بازی حذف‌شده‌اند.

سانسور صحنه‌های خشونت‌آمیز در بازی‌های ویدئویی، از آن مواردی است که زیاد در کشور ژاپن اتفاق می‌افتد و سازمان CERO هم معمولاً خونریزی و خشونت بازی‌ها را کاهش می‌دهد؛ ازاین‌رو انتشار یک نسخه‌ی متفاوت برای این کشور اتفاق چندان تعجب‌آوری نیست. البته شرکت کپکام خاطرنشان کرده است که نسخه‌ی ژاپنی Resident Evil Village علاوه بر موارد ذکرشده، ازلحاظ محتوایی تفاوتی با نسخه غربی ندارد.

بازی Resident Evil Village طبق اعلام سازندگان در تاریخ 17 اردیبهشت‌ماه سال 1400 برای کنسول‌های PC، PS4، PS5، Xbox 1 و Xbox Series X/S منتشر خواهد شد.

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.