کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X
مهدی ملکی

فروش زمان عرضه کنسول‌های نسل نهم بهتر از نسل پیش بوده است

مهدی ملکی 21 دی 1399 بدون دیدگاه
350 بازدید

ما در ماه‌های آخر سال میلادی پیش شاهد عرضه نسل جدید کنسول‌های خانگی شامل ایکس باکس سری X و S و پلی استیشن 5 بودیم. خیلی از کابران اعتقاد داشتند که این دستگاه‌ها به دلیل تاثیرات ناشی از بیماری کرونا عرضه در سال 2020 میلادی را از دست خواهند داد و با تاخیر مواجه خواهند شد. با این حال سونی و مایکروسافت هیچ‌کدام عقب نکشیدند و با قدرت کنسول‌های نسل نهمی خود را منتشر کردند. به نظر می‌رسد که این دستگاه‌های تازه‌نفس در زمان عرضه نسبت به کنسول‌های پیشین فروش بهتری داشته‌اند.

مدتی پیش به اطلاع شما رساندیم که براساس گزارش کریستوفر درینگ از وب‌سایت Games Industry فروش نینتندو سوییچ در سال 2020 از مجموع تمام کنسول‌های نسل هشتم و نهم شرکت‌های مایکروسافت و سونی بهتر بوده است. با این حال موضوع مذکور به معنای عملکرد ضعیف پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X و S نیست. آن‌گونه که به تازگی مشخص شده است، این‌کنسول‌ها در زمان عرضه حداقل در انگلستان فروش بهتری را نسبت به پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان تجربه کرده‌اند. در حال حاضر مانند خبر قبلی هیچ آمار و ارقامی از عملکرد کنسول‌های نسل نهمی منتشر نشده است و تنها می‌توان به صورت ضمنی از فروش آن‌ها یاد کرد.

راهنمای خرید کنسول بازی پلی استیشن 5به نگاهی به اخبار محصول سونی نمی‌توان متعجب شد. این کنسول با پشت سرگذاشتن فروش زمان عرضه پلی استیشن 4 تبدیل به بهترین عرضه تاریخ سونی شد و در کشورهای مختلفی نیز رکوردهای متفاوتی را ثبت کرد. ایکس باکس‌های سری X و S هم به وضعیت مشابهی دچار شدند و در کشورهای قاره اروپا عملکرد خیره‌کننده‌ای را رقم زدند؛ در وصف موفقیت‌های ایکس باکس‌های جدید می‌توان به کمبود شدید آن‌ها در فرانسه و اسپانیا اشاره کرد.

در ادامه باید یادآور شد که این آمار در حالی ثبت شده‌اند که هنوز بسیاری از فروشگاه‌ها با کمبود و عدم موجودی رو‌به‌رو هستند و نمی‌توانند نیاز بازار را تامین کنند.

منبع: Gaming Bolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.