کنسول PlayStation 5
مهدی ملکی

سونی توسعه‌دهندگان ژاپنی را نادیده نمی‌گیرد

مهدی ملکی 16 آذر 1399 بدون دیدگاه
356 بازدید

شرکت سونی جزو تولیدکنندگانی است که از ابتدا بنای کار خود را طبق فرهنگ ژاپن، هدیه‌ای از کشور مادرزادی خود قرار داد؛ طبق این فرهنگ، کیفیت و احترام مهم‌ترین مسائل برای ادامه بقای شرکت محسوب می‌شود. فرهنگی که چند وقت پیش با ارائه مجموعه‌ای از شایعات زیر سوال رفت. این شایعات اینگونه مشخص می‌کردند که سونی دیگر به کشور خود اهمیت نمی‌دهد و مهم‌تر از همه، توسعه‌دهندگان ژاپنی را فراموش کرده است.

حال جیم رایان، رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی در مصاحبه خود با مجله EDGE به توضیح دراین مورد پرداخته و آن‌ها را غلط ارزیابی کرده است:

jim ryan

موضع سونی اینگونه است که بازار ژاپن هنوز هم به طرز باورنکردنی برای ما مهم محسوب می‌شود. ما هیچ وقت به اندازه الان، درمورد سرگرم‌کننده بودن بازی‌های توسعه‌دهندگان ژاپنی هیجان‌زده نبوده‌ایم. همانگونه که عرضه پلی استیشن 5 در دو بازه‌زمانی نشان می‌دهد، تعداد بازی‌های هنگام عرضه ما زیاد نیست ولی با توجه شرایط دلیل دارد؛ همچنین 8 عنوان از این باز‌ی‌ها متعلق به توسعه‌دهندگان ژاپنی است و این مسئله ثابت می‌کند که بین پلی استیشن و این جامعه ناشران ژاپنی، همکاری و شراکت وجود دارد. من آن گزارش‌ها را خوانده‌ام. بسیاری از آن تفسیرها نادرست هستند و کشور ژاپن به عنوان دومین بازار بزرگ ما و البته خانه سونی،‌ همچنان برای ما باارزش باقی خواهند ماند.

همان‌طور که جیم رایان اشاره می‌کند، مواردی وجود دارند که می‌توانند صحت این ادعاها را رد کنند. برای مثال پلی استشن 5 بر خلاف دوره عرضه پلی استیشن 4، همزمان با بسیاری مناطق در ژاپن هم عرضه شد و این‌بار تاخیری سه‌ماهه در کار نبود. با این وجود باید توجه کنیم که برای اولین بار در تاریخ این کنسول‌ها، سونی بدون توجه به خواست کاربران، به استفاده از دکمه X در ژاپن پرداخت و همچنین برخی از کارمندان استودیو SIE Japan Studio هم، این شرکت را ترک کردند؛ مسائلی که برخلاف گفته‌های آقای رایان پیش رفته‌اند.

به هر حال باید منتظر بود و دید که آیا سونی باز هم به پشتیبانی از توسعه‌دهندگان ژاپنی ادامه می‌دهد یا اینکه بیشتر روی کشورهای غربی متمرکز خواهد شد.

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.