مهدی ملکی

سازندگان Medium: بزرگ‌ترین منبع الهام ما بازی Silent Hill است

مهدی ملکی 3 آذر 1399 بدون دیدگاه
552 بازدید

بسیار سخت است که کسی در ژانر ترس اقدام به ساخت بازی کند و از بازی‌های بزرگی مثل Resident Evil و Silent Hill الهام نگیرد. بازی‌های که محدودیت‌های سخت‌افزاری مانع آن‌ها نشد و سازندگان آن‌ها باایمانی که به کار خود داشتند، عناوینی ماندگار ایجاد کردند. حتی برخی از این سازندگان به ناآرامی‌های اطرافشان بی‌اعتنا بودند و هرگز اجازه ندادند که بازی‌هایشان چیزی کمتر از شاهکار خطاب شود؛ مجموعه بازی Dead Space مثال خوبی از این واقعیت است؛ حتی با وجود تعطیلی استودیو سازنده، این مجموعه در قلب بازیبازان به حیات خود ادامه می‌دهد.

کارگردان بازی The Medium از استودیو Bloober Team به مصاحبه با وب‌سایت Gaming Bolt پرداخته است. در این مصاحبه از Jacek Zieba در مورد تغییر زاویه دوربین پرسیده شد و او به صحبت دراین‌باره پرداخت:

Jacek Ziebaما در حین توسعه بازی، چندین زاویه دوربین را امتحان کردیم و در نهایت تصمیم گرفتیم که از زاویه دوربین نیمه ثابت استفاده کنیم؛ این زاویه هنگام استفاده در گشت و گذار، خواه حالت معمولی باشد و یا حالت جهان دوگانه بازی، بهترین راه حل را ارائه می‌کند و تجربه روانی را به وجود می‌آورد.

ما به خاطر این زاویه دوربین، می‌توانیم حس سینمایی گیراتری را در تمام بازی ارائه دهیم. همچنین به این وسیله می‌توانیم اشاره‌ای به سبک قدیمی بازی‌هایی نظیر Silent Hill و Resident Evil داشته باشیم؛ بازی‌هایی که هنگام طراحی بازی Medium، بزرگ‌ترین منبع الهام ما بودند.

وب‌سایت Gaming Bolt پا را فراتر گذاشته و از کارگردان بازی The Medium درباره علاقه تیم او نسبت به بازی Silent Hill سؤال پرسیده است؛ Zieba این‌گونه پاسخ داد:

به نظر ما بازی Silent Hill 2 یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های تاریخ است؛ هر دو بازی Silent Hill و Silent Hill 2 همیشه در رویکرد ما نسبت به ترس روان‌شناختی، منبع الهام بزرگی بوده‌اند. بازیکنانی که بازی The Medium را تجربه می‌کنند و پیش از این با مجموعه Silent Hill آشنا بوده‌اند، مضامین و موارد مشابهی را بین این دو بازی احساس خواهند کرد؛ مخصوصاً در مورد جو کلی بازی این‌گونه خواهد بود.

بازی The Medium قرار است که در تاریخ 9 بهمن سال جاری برای کنسول‌های Xbox Series X/S و رایانه های شخصی عرضه شود. در مصاحبه با Bloober Team در مورد عرضه بازی برای کنسول پلی استیشن 5 سؤال شد و آن‌ها پاسخ دادند که فعلاً چنین برنامه‌ای ندارند.

منبع: Gaming Bolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.