آموزش ساخت اکانت Twitch
یحیی رحیمی

آموزش ساخت اکانت Twitch و مدیریت آن

یحیی رحیمی 4 آذر 1399 بدون دیدگاه
6,762 بازدید

توییچ یک سرویس استریم بازی معروف است که مالکیت آن در اختیار شرکت آمازون قرار دارد. این سرویس اولین بار کارش را در سال 2011 شروع کرد و توانست رشد بسیار زیادی با پخش مسابقات eSports پیدا کند. این سرویس نه‌تنها اجازه استریم بازی‌های ویدیویی را می‌دهد، بلکه قابلیت گپ زدن و صحبت‌های صمیمی را هم در اختیار کاربرانش قرار داده است. استریمرهای محبوبی مانند نینجا از همین توییچ شروع به کارکردند و توانستند زندگی خود را تغییر دهند. بر اساس آمار منتشرشده از وب‌سایت Streamlabs، بیش از 5 میلیارد ساعت ویدیوی استریم بازی در توییچ تماشا شده است که از این نظر، سرویس‌های دیگر به گرد پایش هم نمی‌رسند. در این مطلب قصد داریم تا تمامی نکات و موارد مرتبط با این شبکه محبوب را بررسی و آموزش دهیم.

چطور اکانت Twitch بسازم و استریم را شروع کنم؟

Twitch Sign Up

ساخت اکانت Twitch در کامپیوتر

اگر روی رایانه شخصی می‌خواهید به استریم بپردازید، کافی است به وب‌سایت Twitch.tv مراجعه کنید و مانند تصویر بالا، روی عبارت Sign Up کلیک کنید. فرم ثبت‌نام را مانند تصویر پرکنید و از همین ابتدا، اسم خوبی برای خود انتخاب کنید تا شانس دیده شدنتان اندکی افزایش یابد.

Twtich Mobile

ساخت اکانت Twitch در موبایل

برای شروع استریم روی موبایل، برنامه مخصوص توییچ را چه از گوگل پلی و چه از اپ استور دریافت کنید. پیشنهاد می‌کنیم، ابتدا با شماره تلفن همراه خود ثبت‌نام کنید و بعدها ایمیل را اضافه کنید.

نکته: حتماً احراز هویت دومرحله‌ای را فعال کنید

بدون فعال کردن قابلیت احراز هویت دو مرحله یا Two-factor Authentication، قادر به شروع استریم بازی چه روی موبایل و چه روی پی سی نخواهید بود. پس از ایجاد حساب کاربری، وارد اکانت شوید و به قسمت تنظیمات امنیتی بروید و سپس این ویژگی را فعال کنید. برای فعال‌ساز این ویژگی، نیازمند استفاده از موبایل خواهید بود. مراحل فعال‌سازی را مشابه تصاویر زیر انجام دهید.

PS4 Slim And PS4 Pro

چطور روی پلی استیشن 4 استریم کنیم ؟

ایجاد اکانت را با همان پی سی و موبایل دنبال کنید و سپس اکانت خود را به کنسول متصل کنید. برای استریم نیازی به نصب برنامه توییچ ندارید اما اگر می خواهید، استریم بقیه را تماشا کنید، حتماً برنامه را نصب کنید. کارهایی که قبل از آن باید انجام دهید:

  1. اطمینان حاصل کنید که HDCP غیرفعال است: این گزینه را در بخش Settings > System پیدا کنید. برای تماشای محتوای آنلاین از سرویس‌هایی مانند نتفلیکس، نیاز به خاموش کردن این گزینه خواهید داشت. هنگام استریم هم باید این گزینه خاموش باشد.
  2. دستگاه را آماده کنید: در بخش تنظیمات، به قسمت Device بروید و گزینه‌های مختلف برای صدا و اتصال دوربین را بررسی کنید. در این حالت قادر به کنترل میزان صدای میکروفن یا هدست خواهید بود. برای استریم روی پلی استیشن نیاز به PlayStation Camera دارید و هیچ وب کم دیگری قابل‌قبول نیست.
  3. اشتراک‌گذاری صدا را تنظیم کنید: وقتی‌که بازی را اجرا می‌کنید، گزینه Share روی دسته بازی را فشار دهید و سپس به تنظیمات Sharing and Broadcast و سپس Broadcast Settings > Advanced Settings > Audio Sharing Settings. اینجاست که می‌توانید صدای میکروفنی که می خواهید برای استریم و پخش بازی استفاده کنید را انتخاب و تنظیم کنید.
  4. چت را فعال کنید: به همان بخش قبلی مراجعه کنید و حواستان باشد که گزینه Display Messages to Spectators and Spectators’ Comments را فعال کنید تا افراد مختلف بتوانند به تعامل با شما بپردازند.

اتصال پلی استیشن 4 به اکانت Twitch

وقتی‌که دکمه Share دسته بازی را فشار می‌دهید، گزینه استریم گیم پلی را مشاهده خواهید کرد. پلی استیشن 4 از شما می‌پرسد که کدام پلتفرم را برای استفاده انتخاب کنید و اینجا باید توییچ را برگزینید و پس‌ازآن فرایند اتصال اکانت شروع می‌شود. برای این کار دو روش پیش رودارید: کد QR روی صفحه را اسکن کنید که کار بسیار آسانی است یا اینکه به وب‌سایت Twitch.tv/activate از طریق رایانه یا موبایل مراجعه کنید و کد مخصوصی که روی صفحه‌نمایش مشاهده می‌کنید را وارد کنید.

XBOX ONE S VS XBOX ONE X

 

چطور روی ایکس باکس به استریم بپردازیم ؟

ایکس باکس قابلیت پشتیبانی از Twitch را بدون نصب برنامه در اختیار شما قرار نمی‌دهد زیرا که مایکروسافت مالکیت Mixer را در اختیار دارد و ماجراجویی شما ابتدا با نصب برنامه توییچ شروع می‌شود:

نصب اپ Twitch

  1. این مرحله مثل آب خوردن است و ابتدا به فروشگاه مایکروسافت مراجعه کنید و سپس در قسمت جستجو، اسم Twitch را سرچ کنید و بعد آن را نصب کنید.
  2. برنامه را به اکانت خود متصل کنید. اصول این روش هم مشابه پلی استیشن 4 است. پس‌ازآنکه برنامه را برای اولین بار اجرا کردید، یک کد 6 رقمی دریافت می‌کنید که باید آن را به‌طور دستی در وب‌سایت Twitch.tv/activate وارد کنید. برای این کار نیاز به استفاده از رایانه یا موبایل خواهید داشت.

دستگاه‌های خود را وصل کنید

  1. خوشبختانه قابلیت اتصال هرگونه وب کم به ایکس باکس وان را خواهید داشت و می‌توانید میکروفن‌ها و هدست های مختلفی را استفاده کنید. همه دستگاه‌ها را به ایکس باکس متصل کنید و از متصل بودن وب کم و هدست اطمینان حاصل کنید. پس‌ازآن باید یک سری گزینه‌های دیگر را هم موردبررسی قرار دهید. برای این کار به بخش: Settings > Account > Privacy and Online Safety > Xbox Live Privacy > View Details and Customize مراجعه کنید و پس‌ازآن تغییرات زیر را اعمال کنید.
  2. به قسمت Game Content بروید و گزینه‌های You can broadcast gameplay و You can share content made using Kinect or another camera را فعال کنید.
  3. در قسمت Online Status and History، گزینه Everybody را فعال کنید.
  4. پس‌ازآنکه وارد بازی شدید، می‌توانید راحت به استریم بپردازید.

PC Gaming Setup

چطور از طریق رایانه به استریم بازی بپردازیم ؟

داشتن یک میکروفن و وب کم در ایجاد تعامل بهتر با مخاطبان تأثیر زیادی دارد اما می‌توانید هیچ‌کدام از آن‌ها را نداشته باشید و هنوز یک استریم مناسب داشته باشید. قبل از آنکه شروع به استریم کنید، از اتصال تمامی دستگاه‌ها مانند میکروفن و… اطمینان حاصل کنید. سپس برنامه مناسبی برای کنترل استریم دانلود کنید.

OBS Studio یکی از برنامه‌هایی که با Twitch خوب کار می‌کند. ابتدا می‌توانید از طریق وب‌سایت آن را دریافت کنید. با نصب و ورود به برنامه، تنظیمات دستی را انجام دهید. ابتدا به سمت File > Settings > Stream in OBS Studio مراجعه کنید و Twitch را به‌عنوان سرویس استریم خود انتخاب کنید. می‌توانید از طریق کلید استریم یا اتصال اکانت، شروع به استریم بازی کنید و کار سختی برای کار با این قسمت نخواهید داشت. پس از انجام این کنار، نیاز به شناساندن دستگاه‌های انتقال صدا و تصویر خواهید بود. برای این کار به تنظیمات و بخش Audio مراجعه کنید و سپس، میکروفنی که از آن استفاده می‌کنید را معرفی کنید.

اینجا باید کمی فنی‌تر شویم و در مورد کیفیت استریم با شما صحبت کنیم. اگر تازه‌کار هستید و تجهیزات چندان باکیفیتی در اختیار ندارید، استریم باکیفیت 720p@30FPS بهترین گزینه برای شما خواهد بود. در این حالت نیاز به‌سرعت آپلود 5 مگابیت بر ثانیه دارید و قبل از شروع، از داشتن یک اتصال اینترنت پرسرعت برای آپلود، اطمینان حاصل کنید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.