PS5
مهدی ملکی

استفاده از Rest Mode در پلی استیشن 5 باعث پاک شدن فایل های ذخیره می‌شود

مهدی ملکی 27 آبان 1399 بدون دیدگاه
1,737 بازدید

استفاده از Rest Mode کارها را برای بسیاری از بازیکنان آسان‌تر می‌کند و همانند کنسول PS4 باعث می‌شود که بازی را از همان‌جایی که رها کرده بودند ادامه دهند.  بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط بازیکنان و  تعدادی از نویسندگان  Game Spot، فعال کردن این گزینه در کنسول پلی استیشن 5 چندین مشکل فنی را ایجاد می‌کند: از کرش‌ کردن‌های متعدد گرفته تا پاک شدن فایل‌های ذخیره؛ مشکلاتی که همیشه در شروع نسل‌ گریبان شرکت‌های تولیدکننده سخت‌افزار را می‌گیرند.

تعداد زیادی از کاربران که دچار این مشکل شده‌اند، تلاش کرده‌اند که به وسیله گزینه Rebuild Database این ایراد را برطرف سازند. این گزینه معمولاً زمانی استفاده می‌گردد که برق دستگاه به صورت تصادفی قطع شود یا کاربران کابل انتقال جریان برق به دستگاه را ناگهانی از آن جدا کنند. با این حال به نظر می‌رسد که این راه حل در این مورد پاسخگو نیست و باز هم مشکل پاک شدن فایل‌های ذخیره را برطرف نمی‌کند.

بعضی دیگر از کاربران مدعی شده‌اند که استفاده از حالت Rest Mode حتی می‌تواند کنسول PS5 شما را به کلی از کار بیندازد اما در حال حاضر چنین چیزی ثابت نشده است. این‌گونه به نظر می‌رسد که اکثر کاربران این مشکل را به بازی Spider-Man: Miles Morales نسبت داده‌اند و این شکایات سبب شده است که سرپرست استودیو Insomniac Games به این مشکل واکنش نشان دهد.

برای مثال متن زیر گزارش Jeff Gerstmann مؤسس وب‌سایت Giant Bomb در این مورد است:

به نظر می‌رسد که استفاده از حالت Rest Mode هنگامی‌که بازی Spider-Man Remastered در حال اجراست، سبب کرش کردن کل سیستم می‌شود و در راه‌اندازی مجدد، دستگاه از شما می‌خواهد که از گزینه Rebuild Database استفاده کنید.

PS5-Rest-Mode

پاسخ  James Stevenson سرپرست استودیو سازنده بازی به مشکلات پیش‌آمده در PS5:

ما در حال بررسی این موضوع هستیم.

در حال حاظر با سونی تماس گرفته شده است تا به این مشکل رسیدگی کند. تا زمانی که این مشکل رفع شود، پیشنهاد می‌کنیم که از گزینه Rest Mode این کنسول استفاده نکنید و ترجیحاً از گزینه خاموشی مطلق کمک بگیرید.

منبع: Game Spot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.