PS5
یحیی رحیمی

کنسول پلی استیشن 5 فریم ریت بهتری هنگام اجرای بازی‌های PS4 و PSVR ارائه می‌کند

یحیی رحیمی 31 شهریور 1399 بدون دیدگاه
541 بازدید

کنسول پلی استیشن 5 قادر به اجرای بازی‌های PS1، PS2 و PS3 نیست اما سونی قول اجرای تعدادی از بازی‌های کنسول پلی استیشن 4 را داده و قرار است تمامی بازی‌های منتشرشده روی این کنسول به‌مرورزمان تحت پشتیبانی قرار گیرند. سؤال بزرگ آن است که اجرای این بازی‌های قدیمی روی سخت‌افزار جدید چه تفاوتی خواهد داشت و آیا این بازی‌ها ارتقای سخت‌افزاری خواهند دید یا خیر؛ سونی پاسخ خوشحال‌کننده‌ای برای این سؤال دارد.

با آپدیت شدن وب‌سایت رسمی پلی استیشن 5، ویژگی‌های جالبی برای این کنسول شمرده‌شده است. تعدادی از بازی‌های پلی استیشن 4 که روی نسل جدید اجرا می‌شوند، دارای فریم ریت و عملکرد بهتری خواهند بود. همان‌طور که در تصویر زیر هم مشاهده می‌کنید، تنها تعدادی از بازی‌های انتخاب‌شده کنسول‌های PS4 و PSVR، با فریم ریت بیشتر و روان‌تر اجرا خواهند شد. مشخص نیست این بازی‌ها ارتقای گرافیکی هم پیدا می‌کنند یا خیر اما اجرای روان‌تر می‌تواند پیشرفت خوبی برای سونی باشد.

ps5-backward-compatibility-faster-frame-rates

مشخص نیست این بازی‌های انتخاب‌شده کدام خواهند بود و باید منتظر دریافت لیست بازی‌ها بمانیم. چنین ویژگی برای کاربران پلی استیشن 5 بسیار جذاب خواهد بود زیرا که می‌توانند بازی‌های موردعلاقه خود روی PS4 را با فریم ریت بهتر دریافت کنند و از آن لذت ببرند. عرضه کنسول جدید از روز 22 آبان ماه شروع خواهد شد و پیش‌فروش کنسول هم چند روزی است شروع‌شده اما وضعیت آن چندان جالب نبوده است.

نه‌تنها فروشگاه‌ها هیچ تاریخ شروع رسمی پیش‌فروش از سونی دریافت نکرده بودند، بلکه تعدادی با استفاده از بات های برنامه‌ریزی‌شده به وب‌سایت حمله کردند و تمامی ظرفیت‌ها را همان یک ساعت اول پر کردند و بلافاصله آگهی فروش کنسول را روی eBay باقیمت گزافی قراردادند. سونی دیروز از وضعیت پیش‌آمده عذرخواهی کرد و قول بازگشایی دوباره فرایند پیش‌فروش را داد.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.