xbox-series-s
یحیی رحیمی

مایکروسافت: کنسول Xbox Series S باعث پیشبرد نسل آینده می‌شود

یحیی رحیمی 26 آبان 1399 بدون دیدگاه
584 بازدید

مایکروسافت با شیوه‌ای دوگانه وارد نسل نهم کنسول‌ها شده و شاهد عرضه Xbox Series X و Xbox Series S بودیم. مدل سری اس با قیمت پایین‌تر و سخت‌افزار ضعیف‌تر، قادر به اجرای بازی‌های نسل آینده است و تنها تفاوت آن، در زمینه رزولوشن و ویژگی‌های گرافیکی خواهد بود. تابه‌حال صحبت‌ها زیادی در زمینه توانایی این کنسول برای اجرای بازی‌های نسل آینده بیان‌شده و مایکروسافت بار دیگر، به خریداران کنسول اطمینان خاطر داده است.

Andrew Goossen که معمار کنسول‌های جدید مایکروسافت است، در گفتگو با وب‌سایت Digital Foundry در مورد کیفیت کنسول Xbox Series S صحبت کرده و اینکه ویژگی‌های گرافیکی و قیمت پایین آن، باعث جلوگیری از ارائه و اجرای بازی‌های نسل آینده نمی‌شود و حتی توانایی پیشرفت صنعت بازی را هم دارد. او در این مورد گفته:

من سؤالات زیادی خوانده‌ام و برای نمونه: چرا مایکروسافت با همان Xbox One X به‌عنوان یک نمونه ضعیف‌تر ادامه نمی‌دهد. ابتدا باید بگوییم که این کنسول توانایی ادامه در نسل فعلی را هم دارد اما دنبال نسل جدیدی بودیم که توسط معماری جدید ایکس باکس تعریف شود و ویژگی‌های گرافیکی مانند ری ترسینگ و کلاک بالاتر پردازنده را داشته باشد. ما به دنبال آن بودیم که چنین ویژگی‌هایی در کنار یک قیمت پایین ارائه شوند و همین باعث شده تا این کنسول متعلق به نسل آینده باشد و باعث پیشرفت آن شوند. شنیده‌ام که می‌گویند این کنسول متعلق به نسل جدید نیست و باعث متوقف شدن آن می‌شود، اما درنهایت می‌بینیم که سری اس باعث پیشبرد نسل می‌شود.

 

نکته دیگر آن است که ما نمی‌توانستیم قیمت Xbox One X را به این اندازه پایین بیاوریم و اگر به سری اس نگاه کنیم، می‌بینیم که این کنسول ارزان‌تر از وان ایکس است و تازه ویژگی‌های گرافیکی نسل آینده را هم در خود دارد. می‌دانید که معماری RDNA 2 باعث ارتقای 25 درصدی در زمینه گرافیک شده و به همین دلیل، 4 ترافلاپس همانند 5 ترافلاپس آن کنسول عمل می‌کند.

کنسول Xbox Series S با قیمت 300 دلار عرضه‌شده است.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.