black ops cold war
مهدی ملکی

فضای موردنیاز برای اجرای بازی Black Ops Cold War روی کنسول های نسل بعد اعلام شد

مهدی ملکی 24 آبان 1399 بدون دیدگاه
387 بازدید

بازی Call of Duty: Black Ops Cold War از دیروز منتشرشده و می‌توانیم میزان حافظه موردنیاز برای اجرای بازی روی پلتفرم‌های PS5، Xbox Series X و Xbox Series S را بدانیم و ببینم که این بازی چه اندازه فضا روی کنسول‌های جدید که حافظه کمتری نسبت به نسل قبل دارند، اشغال خواهد کرد.

بر اساس توییت استودیو بازی،  Black Ops Cold War حدود 147 گیگابایت فضا کنسول روی PS5 اشغال می‌کند. این درحالی‌ است که مقدار فضای موردنیاز برای اجرای بازی روی کنسول Xbox Series X حداقل 135 گیگابایت خواهد بود.مطمئنا اشغال این مقدار از فضای هارد برای یک بازی بسیار زیاد است و این در حالی است که کنسول‌ PS5 دارای 667 گیگابایت حافظه قابل‌استفاده و Xbox Series X دارای 802 گیگابایت حافظه قابل‌استفاده است. این را هم در نظر بگیرید که کنسول Xbox Series S با 364 گیگابایت حافظه قابل‌استفاده به‌طور قابل‌توجهی فضای کمتری از هر دو کنسول ذکرشده دارد.

فعلاً هیچ راهی برای افزایش حافظه PS5 در دسترس نیست اما سونی مشخص کرده است که از درایو‌های SSD دارای سوکت M.2 پشتیبانی می‌کند و مدتی بعد این قابلیت را جهت افزایش فضای مورداستفاده کنسول در دسترس قرار خواهد داد. به‌عبارت‌دیگر شما افزون بر اینکه می‌توانید از این درایو‌های ذخیره‌سازی در Xbox Series X/S استفاده کنید بلکه قابلیتی نیز همراه کنسول‌ها عرضه‌شده است که اجازه می‌دهد بخش‌هایی از بازی‌های مختلف را جهت بهینه‌سازی حافظه پاک‌کنید.

میزان حافظه موردنیاز برای اجرای بازی فعلاً درک نخواهد شد؛ ازآنجایی‌که سایز بازی مانند Call of Duty: Black Ops Cold War به‌عنوان یک بازی آنلاین سرویس محور در آینده افزایش خواهد یافت و این تفکر را پدید می‌آورد که کنسول‌ها چگونه از مدیریت از این قضیه برمی‌آیند. تنها نگاهی به آپدیت‌های نسخه قبلی یعنی Call of Duty: Modern Warfare بیندازید که حجم آن از یک حافظه SSD 250GB فراتر رفته است.

بازی Call of Duty: Black Ops Cold War به‌تازگی منتشرشده است و اکنون روی پلتفرم‌های PS4، Xbox One و PC در دسترس است.

منبع: Games Radar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.