cyberpunk 2077
یحیی رحیمی

تأخیر زمان انتشار بازی Cyberpunk 2077 چه تأثیری روی نسل بعدی می‌گذارد؟

یحیی رحیمی 7 آبان 1399 بدون دیدگاه
403 بازدید

استودیو CD Projekt RED دیروز از به تأخیر افتادن زمان انتشار بازی Cyberpunk 2077 به روز دهم دسامبر برابر با 20 آذر خبر داد. این سومین بار است که بازی تأخیر می‌خورد و طلایی شدن هم تأثیری روی تأخیر دوباره نداشته است. بر اساس اعلامیه منتشرشده، دلیل تأخیر بازی، تست آن روی کنسول‌های نسل آینده و فعلی بوده و اینکه بازی باید روی 9 کنسول و دستگاه مختلف تست شود و این زمان‌بر است. سؤال بزرگ آن است که تأخیر دوباره‌ی بازی، چه تأثیری روی نسل آینده می‌گذارد؟

ازآنجایی‌که بازی Cyberpunk 2077 روی کنسول‌های Xbox Series X / S و PlayStation 5 منتشر می‌شود، استودیو باید اطمینان حاصل کند که اجرای بازی بدون مشکل خواهد بود. استودیو فعلاً از انتشار نسخه ارتقاءیافته ازلحاظ گرافیکی چیزی نگفته و بازی که روز 20 آذر منتشر خواهد شد، از طریق قابلیت Backwards Compatibility در اختیار کاربران کنسول‌های جدید قرار خواهد گرفت.

تاریخ قبلی انتشار بازی سایبرپانک 2077 با زمان عرضه کنسول‌های جدید تداخل داشت و این در حالی است که سونی بازی‌های انحصاری همراه کنسول منتشر خواهد کرد و یوبی‌سافت هم چند بازی بزرگ برای هفته‌های آینده دارد و نوامبر به ماه شلوغی تبدیل‌شده بود. تأخیر بازی به ماه دسامبر، باعث شد که فشار کمتری روی گیمرها وارد شود و سایبرپانک 2077 روزهای خلوت‌تری برای انتشار پیدا کند.

تأخیر بازی جدا از تأثیری که روی گیمرهای نسل بعدی می‌گذارد، برنامه‌ریزی‌های The Game Awards را هم به هم می‌زند. قرار بود این بازی یکی از عناوین بزرگ ‌سال باشد که جوایز زیادی را درو کند اما به توجه به اینکه بازی در ماه دسامبر منتشر می‌شود، راهی برای حضور در مراسم امسال ندارد. جئوف کیلی با انتشار توییتی از حضور بازی در مراسم سال آینده گفته و البته آن موقع، حریفان سرسختی پیش رو خواهد داشت.

به تأخیر افتادن بازی ممکن است فشار کاری توسعه‌دهندگان را کاهش دهد. اخیر بحث‌وجدل‌های زیادی در مورد فشار کاری موجود در استودیو CDPR انجام‌شده و ممکن است تأخیر سه‌هفته‌ای بازی، باعث بهبود وضعیت کاری هم شود. بزرگ‌ترین تأثیر، انتشار هم‌زمان بازی روی نسل هشتم و نهم کنسول‌هاست و 20 آذر، زمان مناسبی برای امتحان این بازی خواهد بود. نظر شما چیست؟

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.