PS5
یحیی رحیمی

چطور نسخه ارتقا یافته بازی‌های PS5 را دریافت کنیم؟

یحیی رحیمی 19 مهر 1399 بدون دیدگاه
1,645 بازدید

نسل نهم کنسول‌ها با ویژگی مهمی همراه شده و آن‌هم اجرای بازی‌های نسل پیشین توسط قابلیت Backward Compatible است. این قابلیت اجازه اجرای بازی‌های نسل گذشته بدون تغییر را می‌دهد اما تعدادی از بازی‌ها ازلحاظ گرافیکی ارتقا پیداکرده‌اند و تمامی بازی‌ها، توانایی ارتقا و اجرا باکیفیت بالاتر را ندارند. سونی هنوز لیست کامل بازی‌های ارتقا یافته PS5 را منتشر نکرده اما نحوه دریافت این بازی‌ها را منتشر کرده است.

بر اساس صفحه پشتیبانی پلی استیشن، تمامی بازی‌های موجود روی PS5 قابلیت اجرا نخواهند بود و ارتقای سطح گرافیکی تنها در اختیار تعدادی از بازی‌ها خواهد بود. این بستگی به توسعه‌دهنده خواهد داشت که در مورد هزینه اضافی ارتقای بازی و انتشار یک نسخه دیگر تصمیم بگیرد و ممکن است که تعدادی از بازی‌ها، روی نسل جدید منتشر نشوند. اما سؤال دیگر آن است که چطور بازی‌های ارتقا یافته را دریافت کنیم و چه‌کارهایی را باید دنبال کنیم؟

ارتقای بازی از طریق دو روش قابل انجام است: ارتقای بازی از طریق دیسک و ارتقا به‌صورت دیجیتالی. در حالت اول نیاز به اکانت پلی استیشن خواهید داشت و سپس باید دیسک بازی را وارد کنید و سپس به قسمت گیم در منو کنسول مراجعه کنید و پیشنهاد ارتقای بازی ازلحاظ گرافیکی را دریافت خواهید کرد. با قبول پیشنهاد که ممکن است ارتقای بازی به‌صورت مجانی باشد یا خرید با تخفیف مناسب، عملیات دانلود شروع خواهد شد و نسخه ارتقا یافته بازی روی کنسول پلی استیشن 5 نصب خواهد شد. تنها مشکل آن است که باید دیسک بازی را هر بار، هنگام اجرای بازی وارد کنید و بخشی از محتوای بازی از روی همان دیسک اجرا خوانده خواهد شد.

ارتقای بازی به‌صورت دیجیتالی بسیار آسان است و تنها کافی است که بازی را در فروشگاه پلی استیشن پیدا کنید و سپس به قسمت گیم هاب مراجعه کنید و درصورتی‌که بازی را قبلاً خریداری کرده باشید، همان مراحل قبلی را ادامه خواهید داد و در آخر بازی برای شما نصب خواهد شد. در این حالت نیازی به دیسک بازی نخواهید داشت.

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.