Mike Pandsmith
یحیی رحیمی

خالق بازی Cyberpunk از روزهای اولیه ساخت بازی‌های نقش‌آفرینی می‌گوید

یحیی رحیمی 25 شهریور 1399 بدون دیدگاه
286 بازدید

Mike Pondsmith، خالق بازی Cyberpunk در حاشیه مراسم PAX از موضوعات مختلفی مانند نحوه ساخت و تکامل بازی‌های نقش‌آفرینی و پدید آمدن بازی‌های ویدیویی گفته است. ویدیوهای مصاحبه نیم‌ساعته با مایک در یوتیوب یافت می‌شوند و پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را به دلیل صدای دل‌نشین او حتماً تماشا کنید اما خلاصه‌ای از صحبت‌های او را در ادامه با هم خواهیم خواند.

Pandsmith ابتدا در مورد روزهای اولیه تجربه بازی‌های نقش‌آفرینی فانتزی مانند Dungeons & Dragons گفته است. او گفته است که همسرش، لیزا، را در یک مسابقه از بازی D&D ملاقات کرده است. نامزد لیزا، تلاش کرده که شخصیت مایک را هر طور شده در بازی بکشد اما همان، آغاز آشنایی او با همسر آینده‌اش بوده است. عرضه بازی Traveller باعث تغییر دید مایک شده است و این بازی او را وادار به تفکر در مورد المان‌های جدیدی کرده است. او از خود پرسیده: چه المان‌هایی می‌تواند داستان را غنی کند و یک دنیای بی‌نظیر بسازد؟

مایک در ادامه از تأثیر توسعه‌دهندگانی که در روزهای اول کاری‌اش ملاقات کرده است می‌گوید و اینکه چطور آن‌ها به او کمک کرده‌اند و باعث پیشرفتش شده‌اند. او باور دارد که توسعه‌دهندگان در ابتدای راه صنعت بازی، رفتار دوستانه و گرمی داشته‌اند و به همدیگر کمک زیادی کرده‌اند اما آن فضای دوستانه از بین رفته است و ورود به صنعت بازی به کار بسیار دشواری تبدیل‌شده است.

آغاز صنعت بازی‌های ویدیویی از سرگرمی‌های رومیزی یا همان Tabletop شروع شد. مایک باور دارد که امروز هم توانایی ایجاد یک بازی رومیزی با هزینه اولیه 10 هزار دلار را دارد اما توسعه بازی‌های ویدیویی به میلیون‌ها دلار هزینه نیاز دارد:

وقتی‌که اولین بازی ویدیویی بزرگم را شروع کردم؛ از مدیران در مورد میزان بودجه پروژه پرسیدم و آن‌ها به من گفتند که اجازه هزینه تا 20 میلیون دلار رادارم. من آن موقع بود که فهمیدم مسئولیت و نحوه خرج 20 میلیون دلار روی دوشم قرار دارد و احتمال شکست بالاتر رفته است.

هزینه بازی‌های ویدیویی سر به فلک کشیده است و مایک باور دارد که چنین هزینه‌ای ضررهایی برای صنعت دارد و فرهنگ کمک کردن میان توسعه‌دهندگان و ملاقات با افراد خلاق و جدید ازمیان‌رفته است:

فکر می‌کنم که صنعت بازی مشابه هالیوود است. میزان هزینه‌ها به طرز مسخره‌ای بالاست و مشکلات زیادی مانند کاهش ارتباط مستقیم با طرفداران وجود دارد. انگار یک دیوار میان بازی بازها و توسعه‌دهندگان ایجادشده است. حتی در بازی‌های ویدیویی هم با افراد جالبی مواجه می‌شوید اما تعداد کمتری از آن‌ها تمایلی به صحبت در مورد نحوه طراحی بازی و کمک به شما دارند.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.