پیروز شدن در بازی PUBG
کیوان آمیرزاده

برای پیروز شدن در بازی PUBG چه نکاتی را رعایت کنیم ؟

کیوان آمیرزاده 7 مهر 1399 4 دیدگاه
4,661 بازدید

بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds مشهور به PUBG، یکی از پرطرفدارترین بازی‌های سبک بتل رویال به حساب می‌آید. جذابیت این عنوان آنقدر بالاست که بازیکنان زیادی را حتی بر روی پلتفرم‌های موبایل، توانسته به خود جذب کند. به دلیل بالا بودن تعداد بازیکنان این عنوان، برنده شدن برای بازیکنان تازه‌کار می‌تواند چالش برانگیز باشد و به همین منظور در این مقاله ما تکنیک‌هایی را توضیح می‌دهیم که شما را یک قدم به پیروزی نزدیک می‌کند. با اینکه اکثر این تکنیک‌ها برای افراد مبتدی است، اما ممکن است برخی از آن‌ها برای بازیکنانی که مدت زیادی هم مشغول به انجام این بازی هستند، مفید باشد.

اوایل بازی را در گوشه‌های دایره امن آبی سپری کنید

اگر بخواهید شانس زنده ماندن خود را بالاتر ببرید، آسیب دیدن می‌تواند خطرناک باشد اما در اوایل بازی انجام دادن این تکنیک می‌تواند کمک زیادی را به بازیکنان تازه‌کار برای پیروزی می‌کند. اگر شما در گوشه‌های دایره آبی حرکت کنید، آسیب بسیار کمی را به صورت خودکار خواهید دید اما از طرفی بازیکنان دیگر انتظار ندارند که دشمنی در حال حرکت کردن در این مناطق باشد. اگر بتوانید آیتم‌های بازیابی سلامتی خوبی را پیدا کنید، می‌توانید مدت زمان زیادی را در گوشه‌های دایره آبی بگذرانید.

با انجام این تکنیک می‌توانید به طور کلی از مبارزه کردن با بازیکنان دیگر در اوایل بازی، دوری کنید و شانس بردن و زنده ماندن خود را افزایش دهید. احتمال این قضیه نیز وجود دارد که بتوانید چندین بازیکن را بدون آنکه بتوانند متوجه حضور شما شوند، به راحتی بکشید و سلاح‌های بهتری را جمع کنید. البته هنگام انجام این تکنیک، حواستان را به میزان سلامتی خود و موقعیت دایره امن بعدی، جمع کنید.

راهنمای بازی PUBG

پشت تپه‌ها هم می‌توانید به خوبی سنگر بگیرید!

ساختمان‌ها معمولا به عنوان بهترین سنگرهای بازی شناخته می‌شوند مخصا اگر شما بتوانید نشانه خود را به سمت تنها ورودی ساختمان ببرید اما این کار ریسک‌های بزرگی نیز دارد. یک پرتاب خوب نارنجک می‌تواند به راحتی شما را بکشد و تمام تلاش‌های شما را بیهوده کند. از طرفی اگر بازیکن دیگری متوجه حضور شما در ساختمانی شود، می‌تواند مقابل در ورودی منتظر خارج شدن شما شود و به راحتی شما را شکار کند.

در بازی PUBG، دیوارها یا ساختمان‌ها تنها مکان‌هایی نیستند که شما می‌توانید در آن‌ها سنگر بگیرید و محیط بازی نیز می‌تواند سنگر خوبی برای شما باشد. پس اگر به دنبال مکانی برای سنگر گرفتن به مدت کوتاهی هستید، به دنبال یک تپه یا چاله بگردید. دشمنان انتظار حضور یک بازیکن در پشت یک تپه و یا داخل یک چاله را ندارند و مطمئنا با دیدن شما، دست پاچه خواهند شد. سنگر گرفتن در محیط‌های بازی، سرعت و موقعیت‌های بیشتری برای حرکت کردن به شما می‌دهد و اگر اوضاع وخیم شد، فرار کردن از چنین سنگرهایی ساده‌تر است.

برداشتن زره سر سطح سوم را در اولویت خود قرار دهید

داشتن زره بدن (Vest) و سر (Helmet) قدرتمند، شانس شما برای زنده ماندن در مبارزات را به شدت بالاتر می‌برد؛ پس هنگامی که در حال جمع‌آوری تجهیزات هستید، سعی کنید بالاترین سطح از زره بدن و سر را بردارید. زره سر سطح سه، اهمیت بسیار بالایی دارد چراکه مانع از کشته شدن شما توسط یک هدشات ساده می‌شود. به همین دلیل، برداشتن زره سر سطح سه از اهمیت بسیار بیشتری نسبت به زره بدن سطح سه برخوردار است.

اگر پس از پیروزی در یک مبارزه و گشتن تجهیزات دشمن، یک زره سر سطح سه اما آسیب دیده را پیدا کردید، در برداشتن آن تردید نکنید. شاید ابتدا با خود فکر کنید که داشتن یک زره سر سطح دو که میزان سلامتی کاملی دارد، خیلی بهتر از زره سر سطح سه آسیب دیده است اما این طرز فکر اشتباه است. حتی اگر زره سطح سومی که پیدا کردید تقریبا در حال نابود شدن است، آن را بردارید چراکه تنها این زره سر است که می‌تواند شما را از کشته شدن توسط اسلحه M24 از طریق هدشات نجات دهد. پس تقریبا همیشه برداشتن زره سر سطح سه به سود شماست.

راهنمای بازی PUBG

در برداشتن زره بدن سطح سوم، عجول نباشید!

نحوه مفید بودن زره‌های بدن تفاوت‌های خاصی نسبت به زره‌های سر دارند اما داشتن یک زره بدن سطح سوم آسیب ندیده، همیشه بهتر از داشتن زره بدن سطح دو است. اما اگر شما وارد یک بازی طولانی با مبارزات زیاد شده‌اید، مقاومت یک زره مهم‌تر از سطح آن است. پس داشتن یک زره سطح دو با سلامتی کامل، بهتر از داشتن یک زره سطح سه آسیب دیده است چراکه مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا از بین برود.

از طرفی اگر در موقعیتی هستید که تنها چند بازیکن زنده باقی مانده‌اند، داشتن زره سطح سه آسیب دیده انتخاب بهتر نسبت به زره سطح دو با سلامتی کامل است چراکه می‌تواند جان شما را از تیرهای متوالی نجات دهد و تفاوت بین پیروزی و شکست را مشخص کند. پس در صورت دیدن یک زره بدن سطح سه، سریع آن را بردارید اما اگر در اوایل بازی یک زره سطح دو پوشیده‌اید و زره سطح سه آسیب خورده‌ای را پیدا کردید، بهتر است بیخیال برداشتن آن شوید.

برای استفاده از آیتم‌های خود در اواخر بازی، خسیس نباشید

اگر کمتر از 15 بازیکن، زنده مانده باشند بهتر است از نوشیدنی‌های انرژی‌زا و قرض‌های مسکن خود استفاده کنید؛ حتی اگر میزان سلامتی شما پر است. با استفاده از این آیتم‌ها، میزان سلامتی شما ارتقا پیدا می‌کند و میزانی از آن در صورت آسیب دیدن، به صورت خودکار بازیابی می‌شود. این آیتم‌های می‌توانند پیروزی و یا شکست را در یک مبارزه بسیار سخت، مشخص کنند. اگر شما پس از استفاده از این آیتم‌ها وارد یک مبارزه شوید، شانس زنده ماندنتان بیشتر از بازیکنی است که از آن‌ها استفاده نکرده. حتی اگر حس می‌کنید تعداد زیادی از این آیتم‌ها را در اوایل بازی پیدا کرده‌اید، بلافاصله از آن‌ها استفاده کنید چراکه نگه داشتن و استفاده نکردن از این آیتم‌ها، فایده‌ای ندارد.

راهنمای بازی PUBG

قایم شدن در بوته‌ها را امتحان کنید!

شاید باورتان نشود اما بوته‌های PUBG به طرز عجیبی به شما برای مخفی بودن از دید دشمنان کمک می‌کند. درون یک بوته بشینید و به احتمال بسیار بالا، بازیکن دیگری پس از مدت نه چندان طولانی از کنار آن بوته رد خواهد شد. در این زمان سعی کنید به بازیکن حریف شلیک کنید و مطمئن باشید که او تا چند ثانیه فقط باید به دنبال محل تیراندازی بگردد که برتری زیادی را به شما می‌دهد! شلیک کردن چند تیر اول به سمت دشمن، باعث هول شدن او می‌شود و احتمال کشته شدن او را بالاتر می‌برد؛ پس مخفی‌کاری را جدی بگیرید!

با اینکه بوته‌ها سنگر قدرتمندی در برابر تیر نیستند، اما باعث می‌شود تا شما را از دید دشمنان مخفی نگه دارد و در این صورت اصلا لازم نیست نگران تیر خوردن باشید! البته سعی کنید لباسی که پوشیده‌اید، رنگ روشنی نداشته باشد. شاید این روش کشتن، بسیار مبتدیانه باشد اما هنگامی که در اواسط یک بازی میزان سلامتی و مهمات کمی دارید، استفاده از این تکنیک می‌تواند کمک بزرگی به شما کند.

چمن‌ها برای مخفی‌کاری خیلی خوب نیستند

اگر سلاح شما دوربین قدرتمندی داشته باشد، راحتی می‌توانید چند صدمتر جلوتر خود را مشاهده کنید. نکته قابل توجه آن است که اگر با دوربین خود به منطقه‌ای نگاه کنید که بیش از 200 متر با شما فاصله داشته باشد، چمن‌ها را دیگر در دوربین خود مشاهده نخواهید کرد. به عبارتی شاید یک نفر با خوابیدن در چمن‌ها، فکر کند به خوبی از دید دشمنان قایم شده است اما هر بازیکنی که بیش از 200 متر با او فاصله داشته باشد، به وضوح می‌تواند او را ببیند.

پس اگر ناگهان از جانب بازیکن دیگری تیر خوردید، در چمن‌ها نخوابید چراکه بدترین انتخاب ممکن را کرده‌اید. به جای این کار، سعی کنید درخت یا سنگی را پیدا کنید که بتوانید به راحتی پشت آن سنگر بگیرید. از طرفی در مراحل پایانی هر بازی که دایره امن بسیار کوچک شده است، مخفی شدن در چمن‌ها می‌تواند شما را از دید دشمنان پنهان کند اما اگر بازیکنی از نزدیک شما رد شد، به راحتی می‌تواند شما را ببیند و قبل از آنکه فرصت بلند شدن داشته باشید، شما را بکشد.

راهنمای بازی PUBG

مدام به دنبال مبارزه با دیگر بازیکنان نباشید

اکثرا دوست دارند تا هنگام ورود به هر بازی PUBG، حداقل 10 الی 20 بازیکن حریف را بکشند و سپس برنده بازی شوند! اگر سطح بازی شما در حد استریمر‌های معروف نباشد، انجام دادن چنین کاری عملا غیرممکن است. اگر می‌خواهید برنده بازی شوید، باید هوشمندانه با بازیکنان دیگر مبارزه کنید. به عبارتی سعی کنید تنها موقعی حالت تهاجمی بگیرید، که برتری واضحی نسبت به دشمن خود دارید و احتمال پیروز شدن خود در آن مبارزه را بالا می‌بینید.

برای مثال اگر بازیکنی را از دور مشاهده کردید که بهترین اسلحه تک‌تیرانداز و زره سطح سه دارد، بهتر است قبل از مبارزه با او موقعیت‌گیری خوبی را انجام دهید و یا محض اطمینان پس از شلیک یک تیر به سمت او فرار کنید. از طرفی اگر شخصی را در فاصله دور مشاهده کردید که زره قدرتمندی ندارد و یا تنها اسلحه او یک شاتگان است، تهاجمی بازی کردن کاملا به نفع شما خواهد بود. در نهایت اگر در هر مبارزه حس کردید که بازیکن حریف از لحاظ مهارت یا موقعیت، برتری زیادی به شما دارد، فرار کردن را اولویت اصلی خود قرار دهید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 4 دیدگاه
  • Avatar

    Sina

    مهمان

    داش شما کمپری یاد میدی اقایه محترم برا کمپرا کارمیکنید شما نبودید کمپرهم فک کنم نبود داش کمپ نکنی هم وین میگری باید کیل زیاد بگیری کاپ زیاد بده من خودم ۱۸ و ۱۴ کانک کردم با راشری باید سبک بازی رو بلد باشی

    پاسخ دهید
  • Avatar

    محمد حسین رحیمی

    مهمان

    بعد از این پست شما یک کمپر به تمام معنا خواهید شد
    چیه بابا قشنگ راش بده فوقش میکشنت
    اینقدر تمرین کن تا زنده بمونی

    پاسخ دهید
  • Avatar

    زکریا

    مهمان

    شما یه پینگ ۶۰ به ما بده…
    من برات کل مپ رو جارو میکشم 🙂

    پاسخ دهید
    • Avatar

      امير محمد بيات در پاسخ به زکریا

      مهمان

      مهم این نیست ماشین چیه مهم رانندست