Nvidia
یحیی رحیمی

Nvidia اکتساب کمپانی ARM با قیمت 40 میلیارد دلار را تایید کرد

یحیی رحیمی 24 شهریور 1399 بدون دیدگاه
299 بازدید

دیروز گزارشی مبنی بر بستن قرارداد 40 میلیارد دلاری خرید کمپانی ARM توسط Nvidia منتشر شد. انویدیا امروز از عقد قرارداد خبر داده است و مراحل نهایی انتقال مالکیت در حال انجام است. کمپانی ARM بیشتر به ساخت چیپ های مخصوص برای گوشی های هوشمند، تبلت و کنسول های دستی می پردازد و اخیرا وظیفه ساخت پردازنده گوشی های آیفون را هم قبول کرده است.

خرید کمپانی ARM توسط Nvidia منجر به افزایش ارزش سهام این کمپانی شده است و رقابت با اینتل به شکل جدی تری دنبال خواهد شد. انویدیا تنها به ساخت کارت گرافیک می پردازد و بیشتر بازار رایانه های شخصی را در دست دارد. خرید آرم پای این شرکت چینی را به صنعت پردازنده باز می کند و منجر به تغییر بازارخواهد شد.

مرکز اصلی ARM در شهر کمبریج انگلستان، بخش تازه ای برای تحقیق و پژوهش روی هوش مصنوعی افتتاح خواهد کرد. هدف اصلی انویدیا از خرید آرم، توسعه بخش هوش مصنوعی این کمپانی است و بر اساس بیانیه منتشر شده توسط مدیرعامل Nvidia، تریلیون ها رایانه ای که از هوش مصنوعی بهره می برند، شبکه اینترنت اشیاء را به کار خواهند انداخت که هزاران برابر از اینترنت فعلی گسترده تر است. ترکیب فناوری دو کمپانی، منجر به پیش بردن عصر هوش مصنوعی خواهد شد.

تجهیزات پژوهش این کمپانی منجر به حمایت از بخش های مختلفی مانند سلامت، علوم نظری، رباتیک و اتومبیل های خودران خواهد شد. مشخص نیست آیا فناوری جدید در بازی های ویدیویی هم استفاده خواهد شد یا خیر. کمپانی‌های Intel و AMD در زمینه ابررایانه‌ها همکاری نزدیکی دارند و اوایل سال میلادی شاهد قرارداد جدیدی میان این دو غول سخت‌افزار با دپارتمان انرژی دولت فدرال آمریکا بودیم. بر اساس این قرارداد، پردازنده و کارت گرافیک‌های مخصوصی به‌منظور ساخت یک ابررایانه کلاس جهانی استفاده می‌شود که توان پردازشی زیادی در اختیار پروژه‌های بزرگ ایالات‌متحده قرار می‌دهد.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.