Tiktok
یحیی رحیمی

Oracle موفق به خرید TikTok شد؛ مایکروسافت ناکام ماند

یحیی رحیمی 24 شهریور 1399 بدون دیدگاه
246 بازدید

مایکروسافت یکی از مشتریان جدی شبکه اجتماعی TikTok بود و پیشنهاد هنگفتی هم برای خرید ارائه کرده بود. ردموندی ها امروز از رد پیشنهاد ارائه‌شده توسط شرکت مالک تیک‌تاک به نام ByteDance خبر داده‌اند. با حذف مایکروسافت از گزینه‌های خرید ، واشینگتن پست از قبول پیشنهاد شرکت Oracle خبر داده است.

به نظر سران مایکروسافت، خرید تیک‌تاک می‌توانست به نفع کاربران و امنیت ملی آمریکا باشد. در متن بیانیه منتشرشده از اقداماتی که در صورت خریداری تیک‌تاک انجام می‌شد، گفته‌شده و مایکروسافت برنامه‌های زیادی برای بهینه‌سازی سرورها و بالا بردن سطح امنیت آن داشته است. باید دید Oracle چه تغییراتی در این زمینه ایجاد خواهد کرد.

منابع ناشناسی در گفتگو با نشریه واشینگتن پست از معامله میان ByteDance و دولت آمریکا گفته‌اند. مدیران شرکت موافق فروش کامل بخش آمریکای تیک‌تاک نبوده‌اند و تنها مدیریت فضای ابری را به یک شرکت دیگر سپرده‌اند. همکاری با Oracle به دنبال این پیشنهاد انجام‌شده است و مالکیت برنامه هنوز در دستان شرکت اصلی باقی‌مانده است. سران شرکت با دونالد ترامپ به مذاکره پرداخته‌اند و به نتیجه‌ای نهایی نزدیک شده‌اند.

دونالد ترامپ دستور لغو تمامی تراکنش‌های مرتبط با TikTok را اوایل ماه سپتامبر صادر کرد. بر اساس ادعای مقام‌های آمریکایی، دولت چین از برنامه‌هایی مانند تیک‌تاک و وی چت به‌منظور جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات شهروندان آمریکایی استفاده می‌کند و امنیت این برنامه‌ها تائید نشده است.

تلاش‌هایی به‌منظور خرید آن انجام شد اما پیشنهاد مایکروسافت رد شده است و به نظر تنها مدیریت بخش فضای ابری و سرورها در اختیار Oracle قرار می‌گیرد. دولت هند هم در اقدام مشابهی، برنامه وی چت را مسدود کرده است. باید دید این رالی نفس‌گیر میان چین و آمریکا به کجا ختم خواهد شد.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.