cyberpunk-2077
یحیی رحیمی

توسعه بازی Cyberpunk 2077 حدود 121 میلیون دلار خرج داشته است

یحیی رحیمی 16 شهریور 1399 بدون دیدگاه
341 بازدید

همه می‌دانیم که بازی Cyberpunk 2077 چه اندازه بزرگ و غنی است. این بازی ویژگی‌های جالبی مانند گزینه‌های شخصی‌سازی گسترده و امکان تصمیم‌گیری در داستان را پدید آورده است که باعث می‌شود بازی در گسترده‌ترین حالت ممکن قرار بگیرد. رسیدن به این سطح از کیفیت نیاز به هزینه بالایی هم دارد و استودیو CD Projekt RED خساست به خرج نداده است.

در گزارش مالی جدید استودیو CD Projekt RED میزان هزینه توسعه بازی Cyberpunk 2077 حدود 449 PLN یا 121 میلیون دلار عنوان‌شده است. استودیو تنها هزینه انجام‌شده برای پروژه‌های معرفی‌شده را اعلام کرده است و چیزی در مورد پروژه‌های معرفی نشده نمی‌دانیم و ممکن است که هزینه تولید بازی بیشتر از رقم اعلام‌شده باشد. برای نمونه استودیو در حال ساخت بخش مولتی پلیر سایبرپانک 2077 است و خبرهایی از ساخت نسخه بعدی The Witcher هم وجود دارد.

به تأخیر انداختن زمان انتشار بازی Cyberpunk 2077 باعث افزایش 77 درصدی هزینه تولید در نیمه اول سال 2020 شده است. استودیو تمام تلاش و هزینه ممکن را به‌منظور اتمام بازی انجام داده است و یک تأخیر دیگر ضرر بزرگی برای آن‌ها خواهد بود. مدیرعامل استودیو دیروز از انتشار بازی در موعد مقرر گفته بود و اینکه بازی به‌هیچ‌وجه تأخیر نخواهد خورد.

cdprFinanctions

سی دی پراجکت رد هزینه‌های زیادی در مورد زیرساخت فروشگاه GOG و فناوری‌های نوین انجام داده است که باعث رشد هزینه‌ها در نیمه اول سال 2020 شده است. در آخر گزارش از وجود دو تیم توسعه جداگانه گفته‌شده است که هرکدام در حال کار روی یک پروژه هستند. یکی از آن‌ها روی سایبرپانک 2077 کار می‌کند و دیگری هم سری بازی ویچر که شامل GWENT، Thronebreaker و یک بازی موبایلی جدید است که چند هفته پیش معرفی شد. ساخت یک نسخه داستانی جدید از ویچر هم مدتی پیش تائید شد.

بازی Cyberpunk 2077 روز 19 نوامبر میلادی برابر با 29 آبان شمسی عرضه خواهد شد. نسخه ارتقا یافته به‌صورت مجانی در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.