DualSense
یحیی رحیمی

کنترلر پلی استیشن 5 اجازه القای صدای محیط بازی به صورت ویبره را می دهد

یحیی رحیمی 11 شهریور 1399 بدون دیدگاه
433 بازدید

فناوری بسیار پیشرفته ای در دسته بازی DualSense کنسول پلی استیشن 5 به کار رفته است و توسعه دهندگان بازی از استودیوهای مختلفی در مورد آن اظهار نظر کرده اند. یکی از ویژگی های دسته بازی، سیستم ویبره جدیدی است که حس فضا و مکان را به نوعی انتقال می دهد. تیم مهندسان سونی در مصاحبه تازه ای در مورد نحوه انتقال حس صدای محیط توسط ویبراتور دسته گفته اند.

یوکاری کانیشی، یکی از متخصان سونی، در مصاحبه با مجله پلی استیشن از سیستم هپتیک DualSense و نحوه ایجاد الگوریتم های جدید برای سیستم ویبراتور آن گفته است. بر اساس گفته کانیشی، سیستم هپتیک یک فرصت بی نظیر در اختیار توسعه دهندگانی قرار می دهد که به دنبال ایجاد لحظات واقعی و القای حس محیط و لمس اشیاء موجود در آن هستند. به نوعی حس لمس و صداهای محیط توسط ویبره به کاربر منتقل می شود.

ایجاد این سیستم جدید در بازی ها ممکن است برای توسعه دهندگان کار دشواری باشد. سونی به این منظور، شروع به پژوهش های تازه ای در مورد نحوه آموزش الگوریتم نویسی و ایجاد الگوهای ویبره توسط DualSense کرده است. ایجاد الگوریتمی که بتواند صدای محیط را به صورت ویبره انتقال دهد، کار چندان آسانی نیست و به خصوص اینکه صداهای مختلف باید نحوه ویبره های گوناگونی داشته باشد و این در حالی است که فاکتورهای کنترل کننده ویبره به گستردگی دستگاه های موسیقی نیستند.

فعلا کار روی ایجاد سیستم اتوماتیک به منظور تبدیل صدا به ویبره توسط سونی ادامه دارد و هدف نهایی آن است که توسعه دهندگان بدون مشکل، توانایی تبدیل صدا به ویبره را داشته باشند. دسته بازی پلی استیشن دارای ویژگی های جالبی مانند دکمه هایی با عملکرد ماشه هستند که قابلیت کنترل میزان فشار وارده از سوی انگشت را دارند. فعلا تاریخ دقیق عرضه کنسول پلی استیشن 5 مشخص نیست و باید منتظر خبرهای بیشتری باشیم.

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.