ps5
یحیی رحیمی

پشتیبانی از وای فای 6 و بلوتوث 5.1 توسط پلی استیشن 5

یحیی رحیمی 6 شهریور 1399 بدون دیدگاه
913 بازدید

جالب است که همیشه به اطلاعات بزرگی در مورد کنسول های جدید دقت می کنیم. برای نمونه کارت گرافیک یا پردازنده اهمیت زیادی دارند و کسی به جزئیات ریز دیگر در مورد پلی استیشن 5 دقت نمی کند. چند ماهی تا عرضه کنسول به بازار مانده است و همه از ویژگی های بزرگی چون حافظه SSD، قابلیت ره گیری پرتو و دسته بازی پیشرفته Dual Sense صحبت می کنند اما جزئیات ریزی از کنسول پیدا شده است که تجربه بازی ها را برای ما خوشایند خواهند کرد.

وب سایت برزیلی، Tecnoblog از ویژگی های چیپ وایرلس کنسول پلی استیشن 5 رونمایی کرده است. بر اساس آن، سونی از آخرین نسخه وای فای استفاده خواهد کرد که همان وای فای 6 است. این ویژگی سرعت دانلود 9.6 گیگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربر قرار می دهد که در مقایسه با سرعت نسل پنجم کنسول PS4 Slim & Pro که 3.5 گیگابیت بر ثانیه بود، پیشرفت بسیار زیادی به حساب می آید. البته ماکسیمم سرعت دانلود به شرایط زیادی بستگی دارد اما در کل سرعت بسیار بیشتری نسبت به نسخه پیشین را شاهد هستیم.

ویژگی بعدی، استفاده از فناوری بلوتوث 5.1 است که سرعت انتقال داده ها را به آخرین حد خود رسانده است. اخیرا نسخه 5.2 هم منتشر شده است اما سونی قبل از آن سخت افزار خود را انتخاب کرده است و ممکن است در نسخه های جدیدتر از بلوتوث 5.2 هم استفاده شود. در مقایسه با کنسول های قدیمی باید گفت: نسخه اولیه PS4 با بلوتوث 2.1 منتشر شد و PS4 Pro هم از فناوری بلوتوث 4.0 پشتیبانی می کند. با عرضه پلی استیشن 5، کیفیت بیشتری هنگام کار با کنسول و دانلود بازی ها خواهیم داشت. در تصویر زیر می توانید تمامی مشخصات لازم را مشاهده کنید.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.