black_ops_cold_war
یحیی رحیمی

هر آنچه از معرفی اولیه بازی Call of Duty Black Ops Cold War فهمیدیم

یحیی رحیمی 6 شهریور 1399 1 دیدگاه
573 بازدید

اکتیویژن به قولش عمل کرد و ویژگی‌های بازی Call of Duty Black Ops Cold War را معرفی کرد. تصاویر و اطلاعات زیادی در مورد بازی دریافت کردیم که بیشتر در مورد داستان و قیمت و نسخه‌های بازی است و قرار است بخش مولتی پلیر بازی در هفته‌های آینده معرفی شود و فعلاً تنها بخش داستانی و ویژگی‌های اصلی بازی را دریافت کرده‌ایم.

داستان

بازی Call of Duty Black Ops Cold War ما را به عمق جنگ سرد میان ایالات‌متحده و شوروی می‌برد و نبردهای ژئوپلیتیکی اوایل دهه 80 میلادی را روایت می‌کند. داستان با حضور شخصیت‌های تاریخی و مکان‌های مهمی روایت خواهد شد و سفر هیجان‌انگیز و پرمخاطره‌ای به نقاط مختلفی از دنیا همچون: شرق برلین، ویتنام، ترکیه، مقر فرماندهیKGB در روسیه و خیلی جاهای بیشتر خواهیم داشت.

بخش داستانی بازی به‌طور کامل توسط استودیو Raven Software ساخته‌شده است و Treyarch این بار فقط روی بخش مولتی پلیر کارکرده است. بر اساس توضیح منتشرشده از بازی، داستان دنباله نسخه اول سری بلک آپس است و شخصیت‌های مهمی مانند الکس ماسون، فرانک وودز و جیسون هیودسون به بازی بر خواهند گشت.

در مورد پلات داستان تنها می‌دانیم که یک مأمور مخفی شوروی که مدت زیادی است در آمریکا و به‌صورت مخفیانه آماده دریافت دستورات است، دوباره فعال می‌شود و یک گروه ویژه به رهبری رونالد ریگان تشکیل می‌شود تا با خطر احتمالی حمله شوروی برخورد شود. داستان بر اساس انتخاب بازیکن جلو می‌رود و اول بازی باید شخصیت موردعلاقه خود را بسازیم و حتی می‌توانیم جنسیت و لباس او را مشخص کنیم.

انتخاب ما روی داستان تأثیر می‌گذارد و برای نمونه ممکن است شخصیت شما فرز باشد اما در تیراندازی دقیق نباشد، همه حالت‌های ممکن را خودتان مشخص خواهید کرد. جالب‌تر از همه، وجود گزینه‌های انتخاب دیالوگ است که باعث می‌شود در آخر چندین پایان وجود داشته باشد و دیگر Call of Duty از آن داستان‌های خطی خسته‌کننده و سیاه‌وسفید خارج‌شده است.

مولتی پلیر

هنوز از مودهای اصلی بخش مولتی پلیر خبر نداریم و قرار است روز 19 شهریور با آن‌ها آشنا شویم اما می‌دانیم که بخش زامبی اختصاصی برای بازی ساخته‌شده است که با نسخه‌های پیشین کاملاً متفاوت است و یک‌قدم پیشرفت نسبت به قبل را نشان می‌دهد. بخش آنلاین از سیستم بتل پس استفاده خواهد کرد و محتوای مجانی پس از انتشار هم وجود خواهد داشت؛ مشابه چیزی که در Modern Warfare دیدیم.

حالت بتل رویال مخصوصی برای بازی ساخته نشده است و Activision تصمیم به پشتیبانی از Warzone گرفته است. با انتشار بازی Call of Duty Black Ops Cold War، یک سری آیتم‌ها به وارزون هم اضافه خواهند شد تا اتصال خوبی میان دو بازی ایجاد شود. کاربران Modern Warfare هنوز به وارزون دسترسی خواهند داشت و نگران این مسئله نباشند البته آن‌ها از اپراتورها و آیتم‌های مخصوص بلک آپس محروم خواهند شد.

نسل بعدی کنسول‌ها

بازی Call of Duty Black Ops Cold War روی کنسول‌های فعلی و جدید منتشر خواهد‌ شد. برای دسترسی به نسخه ارتقا یافته بازی روی کنسول‌های Xbox Series X و PlayStation 5 باید نسخه دیجیتالی باقیمت 70 دلار را خریداری کنید تا بتوانید روی هر دو کنسول از بازی لذت ببرید. ازجمله ویژگی‌های نسخه جدید می‌توان به رزولوشن 4K و نرخ ریفرش 120 هرتز اشاره کرد.

معاون مدیر استودیو Treyarch در مورد نسخه ارتقا یافته گفته است: «ما می‌خواهیم از ثبات فریم ریت اطمینان حاصل پیدا کنیم و ازنظر فنی هیچ مشکلی وجود ندارد که جلوی ما را بگیرد» به لطف سخت‌افزار جدید، صفحه لودینگ وجود نخواهد داشت و انتقال میان‌صحنه‌های سینمایی و گیم پلی در سریع‌ترین حالت ممکن انجام خواهد شد. ری ترسینگ ویژگی مهمی است که جلوه بصری بازی را ازاین‌رو به آن رو خواهد کرد.

طراح وسایل نقلیه استودیو Raven گفته است که سطح جزئیات در بازی بسیار بالاست و دهه 80 میلادی هیچ‌گاه با این دقت و این سطح از رئالیسم شبیه‌سازی نشده است. اوج کیفیت بازی زمانی مشخص می‌شود که از صفحه‌نمایش 4K و سخت‌افزار جدید استفاده کرد.

پیش‌خرید و نسخه‌های مختلف

بازی Call of Duty Black Ops Cold War دارای سه نسخه مختلف است. اولی حالت استاندارد است که باقیمت 60 دلار در دسترس قرار می‌گیرد که تنها بازی اصلی و مخصوص کنسول‌های فعلی را به همراه دارد. نسخه دیگر، Cross-Gen نام دارد که قیمت آن 70 دلار است و نسخه ارتقا یافته روی کنسول‌های جدید را بدون پرداخت هزینه اضافی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با پیش‌خرید این نسخه قادر به استفاده از نسخه بتا و اپراتور فرانک وودز خواهید بود.

در آخر نسخه آلتیمت باقیمت 90 دلار در اختیار خریداران خواهد بود که علاوه بر آیتم‌های قبلی، اسکین های مختلف به همراه بتل پس فصل اول را به همراه خواهد داشت. برای افرادی که می‌خواهند شروع طوفانی در بازی داشته باشند، این‌یکی پیشنهاد می‌شود.

بازی Call of Duty Black Ops Cold War روز 13 نوامبر برابر با 23 آبان منتشر خواهد شد.

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    حسین

    مهمان

    سلام ببخشید برای pc منتشر میشه؟ ?

    پاسخ دهید